Cât de interesaţi sunt românii de comerţul online şi de folosirea tehnologiei

În plină eră tehnologică şi de creştere a numărului utilizatorilor de smartphone, Google Consumer Barometer prezintă un studiu care reflectă interesul românilor faţă de comerțul online și în folosirea tehnologiei.

Punând lucrurile în context, în perioada aprilie 2016 – martie 2017, românii au cumpărat online de peste 1,9 miliarde de lei prin intermediul PayU România, cu 61% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce confirmă apetitul românilor pentru e-commerece.

Google Consumer Barometer a realizat două studii, unul pentru perioada 2014-2015 și unul pentru perioada 2012-2017, prin care a prezentat interesul românilor pentru comerțul online și în folosirea tehnologiei.

comertul onlineAstfel, în România, comerțul online este în plină dezvoltare, iar românii accesează din ce în ce mai mult internetul, atât de pe telefonul mobil, cât și de pe mai multe dispozitive în același timp. Pentru retailerii FMCG şi furnizorii acestora, canalul online prezintă multe oportunităţi.

Credit foto: Shutterstock

Utilizarea internetului este larg răspândită în toate grupele de vârstă în România, dar mai ales în cazul persoanelor care au vârsta sub 25 de ani. Astfel, conform studiului realizat de Consumer Barometer, 59% dintre persoanele din România intră zilnic pe internet. 98% dintre persoanele sub 25 de ani utilizează internetul, tinerii fiind cei care intră cel mai des online. Cel mai mic procent se regăsește la persoanele peste 55 de ani, 36% dintre aceștia folosind internetul în România, însă dintre cei care îl folosesc 66% intră frecvent online.

De asemenea, utilizarea smartphone-ului este în plină creștere. Pentru mulți români, telefonul mobil este principalul instrument pe care îl folosesc pentru a intra pe internet. Astfel, 60% dintre respondenți folosesc telefonul mobil, 56% folosesc calculatorul, iar 23% folosesc tableta în 2017. Dintre aceștia, 50% folosesc un dispozitiv, 32% folosesc 2 dispozitive, iar 18% folosesc 3 dispozitive. De aceea, din ce în ce mai multe site-uri au devenit „mobile friendly”.

Internetul joacă un rol esențial în căutarea produselor de către consumatori. Ca urmare, o strategie de marketing integrată este esențială pentru companii. Românii folosesc internetul în multe moduri atunci când caută informații despre produsele pe care doresc să le cumpere. Astfel, 56% dintre români au nevoie de inspirație atunci când vor să cumpere anumite produse, iar pentru ca aceștia să facă o alegere cât mai bună, marketerii ar trebui să fie prezenți pe toate platformele digitale. 71% sunt prezenți pe motoarele de căutare, pe când pe site-urile retailerilor sunt prezenți doar 36%, iar în social media și mai puțin, 15%.

Atât pentru companiile mari, cât și pentru cele mici și mijlocii, internetul reprezintă o mare oportunitate în România. Astfel, conform studiului, internetul este foarte important pentru a găsi companiile locale. 75% dintre români folosesc atât mediul online, cât și mediul offline pentru a găsi produse și 21% folosesc numai mediul online, iar 92% caută în motoarele de căutare companiile locale.

De asemenea, cele mai căutate informații pe site-urile companiilor locale sunt cele despre prețuri, 70% dintre consumatorii români fiind interesați de acestea. 41% dintre aceștia vor să știe programul, 36% disponibilitatea produselor, 33% localizarea și doar 27% sunt interesați de comentarii. Pe lângă acestea, calitatea este cea mai importantă pentru români, 47% dintre respondenți considerând calitatea un factor important pentru selectarea unui anumit business local.

Odată cu creșterea folosirii internetului, crește și înteresul pentru achiziţiile din comerțul internațional. 23% dintre români cumpără online cel puțin o dată pe an din străinătate, iar acest lucru se datorează în mare parte (45%) ofertelor atrăgătoare. Cele mai des cumpărate produse din străinătate de către români sunt hainele și accesoriile (35%), componentele hardware și software pentru calculatoare (20%), produsele cosmetice (19%) și cărțile (16%). Comerțul internațional online prezintă și dificultăți, iar pentru 38% dintre români cea mai mare problemă este traducerea din limba străină în română.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,419 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Premium » Cât de interesaţi sunt românii de comerţul online şi de folosirea tehnologiei

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *