Românii au o imagine mult mai optimistă asupra veniturilor și disponibilităților de cumpărare față de anul trecut

Dispoziția pozitivă în rândul consumatorilor europeni a continuat în primul trimestru al anului 2017, iar după cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârșitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menținându-se la un nivel de 18,9 în martie, conform studiului GfK privind climatul de consum din Europa în primul trimestru din 2017.

cumpărareÎn ceea ce privește așteptările diferite privind situația economică și veniturile și indicatorii pentru disponibilitatea de cumpărare, s-au evidențiat diferențe mari în analizele individuale ale țărilor în care s-a efectuat sondajul.

Credit Foto: shutterstock.com

Acestea pot fi atribuite dezvoltării economice diferite și situației de pe piața forței de muncă. Influența temelor predominante la nivel paneuropean, cum ar fi Brexit-ul, avântul partidelor naționaliste, noul guvern din S.U.A. și războiul din Siria nu au afectat, prin urmare, în mod egal dezvoltarea indicatorilor în toate țările.

România: Niveluri record ale așteptărilor privind veniturile și disponibilității de cumpărare

La sfârșitul primului trimestru din 2017, așteptările economice ale consumatorilor din România au crescut la 18,3 puncte, un nivel la fel de bun ca cel obținut ultima dată în octombrie 2015. În urmă cu un an, indicatorul se afla încă la 3,3 puncte. În consecință, românii au o imagine mult mai optimistă asupra viitorului decât aveau acum 12 luni.

cumpărare

Așteptările privind veniturile în România se încadrează în acest trend pozitiv, crescând brusc la 33,7 puncte la sfârșitul trimestrului. Aceasta este cea mai mare valoare înregistrată de când țara a fost inclusă pentru prima dată în studiul privind climatul de consum, în mai 2001. Datorită unei scăderi constante a șomajului în ultimii ani, consumatorii români se așteaptă la venituri mai mari.

cumpărare

În acord cu așteptările lor de creștere a veniturilor, românii sunt, de asemenea, pregătiți din nou pentru a face achiziții mai mari, care le depășesc nevoile zilnice. Situându-se la 16,4 puncte, disponibilitatea de cumpărare înregistrată la sfârșitul lui martie a avut cea mai mare valoare din septembrie 2006.

cumpărare

GfK este sursa de încredere pentru informații relevante despre piață și consumatori, care permit clienților săi să ia decizii mai inteligente. Peste 13.000 de experți din domeniul studiului de piață își combină pasiunea cu experiența de lungă durată a GfK în știința datelor.

Acest lucru permite GfK să furnizeze perspective globale esențiale asociate cu informații despre piețele locale pentru peste 100 de țări. Utilizând tehnologii inovatoare și știința datelor, GfK transformă date de amploare în date inteligente, permițând clienților săi să-și îmbunătățească avantajul competitiv și să îmbogățească experiențele și opțiunile consumatorilor.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,239 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Românii au o imagine mult mai optimistă asupra veniturilor și disponibilităților de cumpărare față de anul trecut
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *