AGRICOLA a crescut vânzările cu 2% față de anul trecut în primele trei luni ale anului

În primul trimestru al anului 2014, grupul de firme AGRICOLA înregistra o creștere a cifrei de afaceri de 15% față de 2013Deja după primele 3 luni ale acestui an creșterea cifrei de afaceri este de aproape 2% față de anul trecut, ajungând la circa 135,216 milioane lei.

AGRICOLA PUIUL FERICIT PRODUS

Diminuarea ritmului de creștere este cauzată de scăderea cifrelor de afaceri generată de unele companii din grup care și-au calibrat activitatea în funcție de contextul de piață.

Companiile grupului care în prezent realizează CA mai mici în T1 2015 față de T 1 2014 sunt:

  • Aicbac SA (creșterea vacilor pentru lapte și culturi agricole)
  • GA-NA SA (fabrică de nutrețuri pentru rumegătoare),
  • Suinprod Siret SRL (creșterea porcinelor)
  • Agricola Magazine SRL (rețeaua de magazine AGRICOLA)

Companiile grupului care produc și vând sub brandul AGRICOLA au înregistrat creșteri semnificative ale cifrelor de afaceri/ vânzărilor față de primul trimestru al anului 2014.

Agricola Internaţional SA, cea mai importantă companie a Grupului Agricola, în care sunt integrate lanțul de producție al cărnii de pasăre şi operatorul logistic, a înregistrat în primele 3 luni o creştere a cifrei de afaceri cu 4,65%, ajungând în prezent la circa 80,542 mil. lei (de la 76,960 mil lei anul trecut).

Vânzările de carne de pui au crescut 9% în volum, în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2014, iar în valoare cu 7%, efect parțial cauzat de scăderea preţului mediu al pieţei, tendință manifestată și pe piața UE.

“În trimestrul întâi Agricola a vândut cea mai mare cantitate de carne de pui de pană acum, raportat la o perioadă similară, de început de an, respectiv 9.000 de tone. Mai mult, echipa de vânzări a reușit să comercializeze în luna martie 3.371 tone carne de pasăre – cea mai mare cantitate vândută de AGRICOLA într-o lună martie, lună de post.

De asemenea, în primele trei luni ale anului am vândut 56% din producție în canalul de retail modern – o pondere record în ultimii ani, care favorizează recunoașterea brandului nostru pe piața internă. Mai pot menționa că 8% din totalul vânzărilor de carne de pui reprezintă produsele inovatoare ale noastre, respectiv Puiul Fericit, Puiul Familist, Puiul Antistres și Gama Ușor de gătit și ne propunem ca, în 2016, această pondere a produselor inovatoare să crească la 15%. De altfel, începând cu septembrie vom dubla producția de Pui Fericit deoarece piața cere acest produs valoros.”, a arătat Grigore Horoi, președintele AGRICOLA Bacău.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primul trimestru cu 10%, ajungând la 20,915 mil lei (față de 19,036 mil lei în 2014), în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creștere la acest început de an: 15,96% creștere în valoare, respectiv 16,57% în volum. În același timp, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o ușoară scădere planificată a volumelor de 15%, în trendul pieței.

„Menținem tendinţa de creștere la grupa salamurilor crud-uscate, unde performăm de ani buni și suntem lideri de piață. Salamul de Sibiu AGRICOLA își pătrează poziția de lider detașat în segment, cu o cotă media de piață de 50% în ultimul an. De asemenea, în contextul în care anul trecut am realizat investiția de creștere cu 25% a capacității de producție a salamurilor crud-uscate – în locația fabricii de fiert-afumate, controlăm cu atenție diminuarea producției de salamuri fiert-afumate, pe care o vom compensa treptat cu producția de produse proaspete (mititei, carne tocată, cârnăciori prospeți). Am lansat și produse noi, între care amintesc Cârnăciorii crud-uscați Salbă , precizează Grigore Horoi.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal obţinute la fabrica Europrod a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 14,8% (6,300 mil lei față de 5,488 mil lei în Q1 2014). Vânzările acestor produse au înregistrat 18,9 % creștere în volume, respectiv 16,5% creştere valorică.

„La această categorie de produse vorbim de o ușoară revigorare a pieței și de creșterea exporturilor. Am lansat, de asemenea, produse inovatoare: Nuggets de Pui și Strips din piept de pui fără E-uri (sortimente ready-meals), precum și Specialitățile premium semipreparate (crude, rulate manual și legate, gata de pus la cuptor): Ruladă de curcan umplătă cu bacon și prune uscate, Ruladă din pulpă de pui cu bacon și rozmarin, Ruladă de porc umplută cu caise dulci și cârnăciori, despre care echipa de la Europrod estimează că vor înregistra rezultate bune în vânzările acestui an, arată președintele AGRICOLA Bacău.

La categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri înregistrată este cu 9,68% mai mare decât anul trecut (7,401 mil lei). În primele trei luni din 2015 au fost vândute 15,347 mil ouă proaspete.

Compania Agricola Magazine SRL a înregistrat o diminuare a cifrei de afaceri cu 20% față de primul trimestru al anului trecut, în contextul în care numărul de magazine în care operează s-a redus față de perioada corespondentă de la 45 la 35 de unități.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Un comentariu la „AGRICOLA a crescut vânzările cu 2% față de anul trecut în primele trei luni ale anului”

  1. Pingback: Sinteza săptămânii 27 aprilie - 1 mai 2015

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *