Agricola a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 19% în T1

Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o creștere a cifrei de afaceri de 19% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la circa 165,555 milioane lei.

AgricolaAccelerarea ritmului de creștere este determinată de creșterea volumelor vândute și, respectiv, a cifrelor de afaceri înregistrete de companiile grupului realizează principalele categorii de produse comercializate sub brandul AGRICOLA, respectiv: Agricola internațional – carne pasăre, SALBAC – salamuri crud-uscate și specialități din carne, EUROPROD – semipreparate și produse ready-meals din carne și vegetale.

Cifra de afaceri a companiei Agricola Internațional atinge, după trei luni, 99,643 mil lei, față de 80,542 lei anul trecut. Vânzările de carne de pui au crescut 21% în volum, în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2015, iar în valoare cu 17%, efect al scăderii accentuate a preţului mediu al cărnii de pasăre atât pe piața internă, cât și pe piața europeană.

Cifra de afaceri a companiei SALBAC a crescut în primul trimestru cu 28%, ajungând la 26,887 mil lei (față de 20,915 mil lei în 2015), în condițiile în care vânzările la categoria salamuri crud-uscate realizate au înregistrat cea mai mare creștere la acest început de an: 33,28% creștere în valoare, respectiv 32,32% în volum. Pentru prima dată, grupa salamurilor fiert-afumate înregistrează o creștere a volumelor vândute, de 18%, după trendul de scădere înregistrat în piața internă în ultimii ani.

Categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, obţinute la fabrica Europrod, a înregistrat în primul trimestru o creştere a cifrei de afaceri de 28% (8,089 mil lei față de 6,300 mil lei în Q1 2015). Vânzările acestor produse au înregistrat 17 % creștere în volume, respectiv 27,64% creştere valorică.

Și la categoria ouă pentru consum, produse la Avicola Lumina-Constanţa, cifra de afaceri înregistrată este cu 2% mai mare decât anul trecut (7,491 mil lei). În primele trei luni din 2016 au fost vândute 15,367 mil. ouă proaspete, cu un preț mediu mai mic cu 14% față de prețul înregistrat anul trecut pe vremea aceasta, date fiind importurile masive la acest produs, în special din Polonia.

Compania Agricola Magazine SRL a a menținut în 2016 cifra de afaceri înregistrată și în primul trimestru al anului trecut,, 6,800 mil. lei, cu aceleași 35 de magazine în care operează. Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2014 a împlint 22 de ani de la înfiinţare.

Agricola

În 2014, Agricola deţine 16% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 50% cotă de piaţă, medie, în valoare (Nielsen, 2014).

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,461 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Agricola a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 19% în T1
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: