Bono, brandul propriu al companiei Interbrands, se alătură luptei împotriva abandonului școlar

Interbrands Marketing & Distribution, una dintre cele mai importante companii de distribuţie şi marketing de bunuri de larg consum din România, se alătură celor care luptă împotriva abandonului şcolar, prin intermediul brandului său Bono, o gamă de produse din hârtie şi folii.

Începând din 2016, Bono s-a implicat alături de organizaţia „Salvaţi Copiii România” în Campania de luptă împotriva abandonului şcolar, sub sloganul “Împreună azi, pentru viitor”. Campania este un proiect pe termen lung ce are ca scop includerea, urmărirea şi susţinerea în sistemul de învăţământ a copiilor din categoriile defavorizate socio-economic. Momentan, în acest program sunt 30 de copii dar planul pe termen lung vizează creşterea numărului lor în anii următori.

Bono

Cei 30 de copii sunt copii neşcolarizaţi sau care au abandonat timpuriu şcoala, copii cu dificultăţi de integrare şcolară, copii cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate, copii din familii cu dificultăţi financiare majore sau familii destrămate, copii exploataţi economic, copii abuzaţi/neglijaţi.

Toţi copiii sunt din Bucureşti, au între 7 şi 18 ani şi învaţă la Şcoala Gimnazială nr.1 Sfinţii Voievozi. Ei provin, în cea mai mare parte, din familii care nu au capacitatea economică de a acoperi cheltuielile necesare şcolarizării (uniformă, ghiozdan, rechizite, cărţi etc), aceştia fiind nevoiţi să muncească pentru a contribui la veniturile familiei. Aceşti copii nu au nici timpul şi nici suportul familiei pentru a învaţa sau pentru a-şi face temele, de aceea au nevoie de ajutor pentru a face faţă nivelului clasei.

Prin intermediul programului, copiii primesc rechizite şi materiale didactice, îmbrăcăminte, încălţăminte, masă zilnică, dar şi jocuri şi jucării, iar Bono se ocupă şi de dotarea centrelor educaţionale cu mobilier şi echipamente IT şi le asigură copiilor un profesor şi un coordonator. În timpul liber, cei mici vizitează muzee, merg la teatru, la circ, sau în locuri special amenajate pentru joacă.

În anul în care Bono le-a fost alături

Dintre cei 30 de copii susţinuţi de Interbrands, 25 au promovat clasa, restul de 5 având situaţii neîncheiate. 21 de copii au avut rezultate şcolare bune şi foarte bune, iar frecvenţa s-a îmbunătăţit. Trebuie menţionat faptul că, la intrarea în program nivelul educaţional era destul de redus, fiind uneori necesare activităţi de alfabetizare. Astfel, chiar dacă din perspectiva mediilor nu se observă diferenţe, în unele cazuri, progresul realizat este semificativ din perspectiva asimilării cunoştinţelor şi recuperării materiei.

Iar acum, pentru că ştii, te poţi implica şi tu în suportul acestei cauze într-un mod foarte simplu: când cumperi produsele BONO, susţii viitorul copiilor, prin educaţie. Fiecare gest frumos pe care îl facem contează.

Context

Peste jumătate dintre copiii din România (51%) se află în risc de sărăcie și excluziune socială, conform Eurostat. Sărăcia și lipsa accesului la servicii de protecție socială cu care se confruntă copiii și familiile lor își pun amprenta în mod negativ asupra participării școlare a copiilor.

Rata de abandon școlar în ciclul primar și gimnazial (12,1%) menține România într-o zonă îngrijorătoare, țara noastră fiind depășită în Europa doar de Republica Moldova (17,9%) și Macedonia (13,1), potrivit ultimului raport al Save the Children International.

Motivele indicate cel mai frecvent de familii sunt lipsa resurselor financiare şi imposibilitatea de a face faţă costurilor asociate (haine, rechizite, alimente, transport).  În acelaşi timp, investițiile autorităților în educație sunt minime: în perioada 2012 – 2014, perioadă pentru care datele sunt disponibile, România a ocupat ultimul loc din Uniunea Europeană din punct de vedere al cheltuielilor pentru educație ca procent din PIB.

În anul școlar 2014 – 2015, 61.518 copii din România au abandonat școala, un număr în creștere față de statistica anului școlar anterior, când 49.181 de copii au părăsit parcursul educațional

Bono

Bono este un brand românesc de produse din hârtie şi folii (şerveţele de masă, hârtie igienică, prosoape din hârtie, şerveţele auto, folii alimentare etc), ce se dezvoltă permanent, ca răspuns la necesităţile consumatorilor săi. Produsele Bono se remarcă atât prin calitate şi funcţionalitate, dar mai ales prin preţ. Alegând Bono consumatorul primeşte produse din segmentul premium, la preţuri value şi medium.

Începând din februarie 2014, când primul produs Bono a pătruns pe piaţă şi până în prezent, produsele Bono au ajuns în peste 19,000 de puncte de vânzare din mediul urban şi rural de pe toate canalele de vânzare: retail modern, retail tradiţional, HoReCa, food-service, reţele de benzinării, farmacii, pet shop-uri, body shop-uri, magazine de piese auto sau magazine online.

Mai multe detalii: www.facebook.com/desprebono

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,473 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Bono, brandul propriu al companiei Interbrands, se alătură luptei împotriva abandonului școlar

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: