Supermarketurile ar putea fi obligate să aloce 50% din spații pentru produsele alimentare românești

Supermarketurile ar putea fi obligate să asigure spații de expunere pentru produsele alimentare ale producătorilor români de minim 50%, din care cel puțin 20% să fie alocate producătorilor locali și să perceapă taxe de maxim 5% pentru aceștia, conform unui proiect de lege depus la Parlament de unii deputați.

supermarketProiectul modifică Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare și va intra în dezbatere la Senat, ca primă Cameră sesizată.

Credit Foto: shutterstock.com

Potrivit proiectului, „comercianții persoane fizice autorizate care desfășoară activități de comercializare pentru produse alimentare vor avea obligația ca, pentru produsele alimentare — lapte și produse lactate, carne și produse de carne, fructe, legume și produsele fabricate din acestea, panificație, patiserie și cofetărie— fabricate de către producători din România să asigure spații de expunere și vânzare de cel puțin 50% din suprafața existentă folosită pentru comercializarea alimentelor. În acest sens, minim 20% din aceste spații să fie alocate către toți producătorii locali”.

Proiectul prevede și că serviciile, discounturile și alte obligații cerute de comercianți producătorilor români de produse alimentare nu vor putea depăși 5% din valoarea mărfurilor comercializate.

Mărţişoare magice de la Flanco

Inițiatorii arată, în expunerea de motive, că aceste măsuri propuse în proiect vor duce la „sprijinirea accesului producătorilor români, locali la marile lanțuri de retail, iar consumatorii vor beneficia, la rândul lor, de produse de calitate, proaspete, cu o trasabilitate clară”.

„În România, în ciuda mai multor tentative ale asociațiilor de producători să impună un set de bune practici în relația cu retailerii, reglementările rămân stufoase și permisive. În condițiile în care aproximativ 1,6 milioane de români depind de veniturile din agricultură, iar agricultura contribuie doar cu aproximativ 4% la PIB, este evident că discrepanțele acestea sunt cauzate nu doar de cauze structurale, precum structura proprietății sau tehnologia utilizată, ci și de accesul la piețe de desfacere”, argumentează inițiatorii, în expunerea de motive.

Sursa: Agerpres.ro

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,461 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » Producatori » Supermarketurile ar putea fi obligate să aloce 50% din spații pentru produsele alimentare românești

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: