Metro a realizat un studiu internaţional în cadrul căruia a analizat afacerile independente din 10 ţări

Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de Metro, are scopul de a cunoaște în profunzime atitudinea publicului față de antreprenori, cât și de a oferi perspective asupra provocărilor cu care se confruntă antreprenorii, asupra experienței acestora și a modului în care poate fi gestionată o afacere pentru a avea succes.

MetroPentru acest studiu, Metro a selectat un eșantion de 10.000 de persoane din România, Germania, Franţa, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Cehă, Turcia, Rusia și China.

Credit foto: Shutterstock

Aceste rezultate ne dezvăluie noi perspective cu privire la importanța pe care o acordă societatea afacerilor independente și ne ajută să înţelegem ce îi motivează și ce îi îngrijorează pe antreprenori. Un lucru iese în evidenţă: sunt foarte multe persoane cărora le-ar plăcea să pornească propria afacere, dar în final nu o fac.

Acest studiu analizează motivele care stau la baza acestei decizii. Potenţialul antreprenorial este stimulat numai dacă există un cadru potrivit și se acordă sprijinul adecvat. METRO intenționează să contribuie la realizarea acestui lucru, în paralel cu obiectivul nostru mai amplu, acela de a fi campionul afacerilor independente.”, spune Olaf Koch, Președintele Consiliului de Administrație METRO AG. 

Oamenii apreciază afacerile independente – precum și ideea de a porni propria afacere.

Metro a observat că oamenii preferă afacerile independente și aportul acestora în cadrul comunităţilor. Alţi factori care subliniază preferința pentru afacerile independente includ calitatea produselor și a serviciilor oferite, dar și relaţia apropiată a antreprenorilor cu clienţii lor.

Aproape jumătate dintre persoanele intervievate care nu deţin o afacere (48%) au afirmat că le-ar plăcea să deţină propria afacere.

Numai câţiva dintre cei interesaţi să deţină o afacere sunt încrezători că vor face acest lucru într-o zi.

În timp ce mulţi dintre cei intervievaţi și-au exprimat interesul de a deţine o afacere, doar 13% cred că este posibilă realizarea acestei ambiţii. „Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de METRO” descrie această diferență ca fiind o discrepanţă antreprenorială și aduce la lumină detalii cu privire la barierele pe care oamenii le percep și care îi împiedică să facă pasul de a-și deschide propria afacere. Printre principalele motive sunt dificultatea de a găsi sprijin financiar, precum și instabilitatea mediului economic.

Îmbunătăţirea condiţiilor pentru dezvoltarea afacerilor independente este văzută ca fiind responsabilitatea mediului politic.

Unul dintre obiectivele principale ale studiului a fost acela de a afla mai multe despre provocările cu care se confruntă antreprenorii. Când au fost întrebaţi care este cea mai mare ameninţare asupra succesului afacerii lor, majoritatea antreprenorilor și-au exprimat îngrijorarea cu privire la lipsa unui sprijin financiar, situaţia economică din țara lor, taxele și birocraţia. Aceste îngrijorări variază în funcţie de ţară, de situaţia economică generală și taxele din ţara respectivă, fiind mai evidente în Italia și România.

Acest lucru arată că antreprenorii își doresc să se poată baza pe un sistem politic care să promoveze norme și legi menite să creeze un mediu în care afacerile independente să poată prospera.

Dacă ar fi să o ia de la început, 9 din 10 antreprenori ar alege să pornească o afacere proprie.

În ciuda tuturor provocărilor pe care le evidențiază acest studiu, deţinătorii de afaceri sunt foarte încrezători în decizia lor de a începe o afacere: dacă s-ar putea întoarce în timp, un procentaj copleșitor de 89% dintre cei intervievaţi ar alege să devină din nou antreprenori.

„Studiul Internaţional privind Afacerile Independente, realizat de METRO” a fost efectuat ca parte a celei de-a doua ediții a evenimentului Ziua Afacerii Tale, realizat de METRO, care va avea loc pe data de 10 Octombrie 2017. Ziua Afacerii Tale vizează toate afacerile independente, și implicit cele 21 milioane de clienți profesioniști METRO. Compania intenţionează să transforme această zi într-un eveniment global anual, care se va desfășura în a doua marţi a lunii octombrie. Evenimentul își propune să ofere antreprenorilor atenția și recunoașterea pe care o merită, să crească vizibilitatea afacerii lor în cadrul comunităților locale și să susțină antreprenorii pentru a-și construi relații puternice cu clienţii lor.

METRO este liderul comerţului cu ridicata la scară mondială. Compania operează în 35 de țări și numără peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2015/2016, METRO a înregistrat vânzări de aprox. 37 miliarde €. Compania oferă soluții personalizate pentru a satisface nevoile clienților săi atât la nivel regional, cât și la nivel internațional. Bazându-se pe forţa diviziilor sale de vânzări METRO/MAKRO Cash & Carry și Real, precum și pe serviciile de livrare și inițiativele de digitalizare, METRO stabilește standarde pentru viitor: orientare către client, soluții digitale și modele sustenabile de afaceri.

METRO Cash & Carry România a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,419 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Metro a realizat un studiu internaţional în cadrul căruia a analizat afacerile independente din 10 ţări

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *