Analiza pieței de publicitate geolocation pe smartphones din România sau cum să navighezi prin aglomerația de promoții virtuale

Piața de publicitate geolocation pe smartphones din România se caracterizează, în primul rând, printr-un volum mare de mesaje la care consumatorul este expus zilnic în spațiul său virtual, fiind o piaţă supraaglomerată cu oferte de produse şi servicii. Acesta este punctul de la care a plecat analiza companiei Location Driven Marketing, operatorul aplicației mobile Discount Locator ©®, cea care consolidează toate ofertele disponibile dintr-un spaţiu comercial într-un panou virtual pe telefoanele smart pentru uşurinţa în alegerea ofertelor de către consumator. 

Deoarece comunicarea prin utilizarea mass-mediei convenționale a devenit un proces din ce în ce mai puțin eficient, în acest context al unei pieţe supraaglomerate, comercianții și agenții de publicitate au ales să se îndrepte către spaţiul virtual. Ca urmare a dezvoltării explozive a telefoanelor mobile inteligente, spațiul virtual de consum este acum, şi el, inundat cu mesaje promoționale creând un fenomen de Advertising Clutter.

O nouă generaţie de aplicaţii bazate pe geo-location

Location Driven Marketing-1440x1200Astfel, pe lângă social media, care a preluat rolul de promovare şi navigarea clasică pe web, există o nouă generaţie de aplicaţii dedicate, care urmăresc să livreze mesajul de marketing consumatorului isteţ. În plus, capacitatea dispozitivului mobil de a identifica poziţia reală a dus la dezvoltarea unei noi generaţii de aplicaţii care vizează să ofere consumatorului ofertele prezente în vecinătatea sa.

„Lucrul acesta ar trebui să sune excelent pentru agenţii de publicitate şi pentru consumatori, nu? Ar trebui, numai că aplicaţiile disponibile pe piaţă nu se ridică la nivelul la care să poată oferi beneficii reale clienţilor. Ei sunt reticenţi în a descărca aplicaţiile sau le dezinstalează după câteva zile de experienţă. De ce se întâmplă acest lucru?

Motivul principal îl reprezintă aglomerația de publicitate. În studiul nostru, am descoperit că aglomerația de publicitate și împingerea anunțurilor în dispozitivul consumatorului reprezintă principalul motiv pentru care noua tehnologie nu este îmbrățișată de consumator.

Al doilea motiv este intruziunea în viața consumatorilor. În acest sens, cerințele de date cu caracter personal (numele, adresa de e-mail, numărul de telefon, etc.) reprezintă o barieră majoră urmată de împingerea mesajului promoțional nedorit în dispozitivul consumatorului,” a declarat Mihai Mogoşeanu, director Location Driven Marketing SRL.

O aplicaţie utilă consumatorului

Înainte de a analiza produsele de geo-location disponibile în România pentru telefoanele inteligente și de a corela funcționalitatea pe care acestea le oferă cu cerințele reale ale consumatorilor, Location Driven Marketing a definit cerințele de bază pentru o aplicație pe telefonul mobil inteligent pentru a oferi o experiență eficientă și prietenoasă în timp ce se livrează ofertele de proximitate:

  1. Solicitarea de date cu caracter personal de către aplicație sau condiția de a primi oferte. Orice date solicitate reprezintă o trăsătură negativă a aplicațiilor și o barieră în calea achiziției de către consumatori a acestor medii.
  2. Consumatorul poate controla timpul și locul primirii promoțiilor, precum și tipul produselor care îl interesează. Aceasta este o calitate majoră, deoarece elimină factorul de deranj.
  3. Cerințe tehnice minime asupra consumatorului de a utiliza aplicația. De obicei, un telefon inteligent are în mod natural conexiunea la internet și serviciile de localizare care rulează fără acțiuni speciale. Acțiunile adiționale pentru a rula servicii, cum ar fi Bluetooth, sunt considerate o cerere tehnică pentru consumator și, prin urmare, nu sunt apreciate.
  4. Ofertele trebuie găsite în zona/locul în care este consumatorul. Rețeaua de promovare generală nu reușește să livreze oferta chiar în locul în care are loc tranzacționarea.
  5. Claritatea și vizibilitatea promoției. Oferta trebuie să fie succintă: prețul produsului, imaginea, locul și prețul cu discount sunt mai mult decât suficiente pentru a fi vizibil și a iniția acțiuni.
  6. Ofertele trebuie să fie percepute de telefonul inteligent al consumatorului pe o rază minimă de 10 metri si maxim până la 1.000 metri. Acesta zonă este o zonă în care consumatorul poate acționa în timp real și eficient pentru o achiziție fizică în urma ofertei primite.
  7. Mesajul trebuie să fie în limba consumatorului. Acest lucru este atât de evident, dar este ignorat în mare măsură. În ansamblu, toate aplicațiile prezente in-store oferă mesajul în limba țării și nimic altceva, în ciuda faptului că în țara respectivă sunt folosite mai multe limbi. Numai o aplicație identifică limba utilizată de dispozitivul inteligent și oferă mesaje în acea limbă și aceea este Discount Locator.

Cum trebuie să fie pentru comerciant, agent o astfel de aplicaţie?

Iată câteva funcţionalităţi pe care un agent de publicitate (agenție de publicitate, comerciant, retailer sau producător care vrea să comunice publicului o anumita ofertă) trebuie să le găsească într-o aplicație pentru ca acesta să fie un instrument de comunicare eficient:

  1. O funcționalitate de bază este să ofere o interfață ușor de utilizat pe web. Astfel, agentul de publicitate își poate proiecta, iniția și executa campania și poate avea control complet asupra locațiilor, calendarului și mesajului promoției.
  2. Timpul până la consumator trebuie să fie scurt, un maxim de două ore. Cele mai multe oferte sunt decise cu puțin timp la dispoziție ca să implementeze promoția.
  3. Evident, agentul de publicitate trebuie să cunoască impactul, rezultatul, numărul de consumatori care au văzut mesajul promoției și de preferință, în timp real.
  4. Toate aplicațiile de promovare sunt difuzate ca o comunicație nediferențiată pe o întreagă rețea de vânzare și nu oferă localizare pentru magazine individuale sau regiuni sau orașe.
  5. În ceea ce privește calendarul de promovare, acesta trebuie să coboare la nivelul orelor, deoarece diferitele perioade ale zilei sunt potrivite pentru diferite oferte de produse.
  6. Interfața agentului de publicitate trebuie să ofere opțiuni pentru mai multe limbi.

Ce aplicaţii de geo-location sunt disponibile pe piaţa din România?

La momentul redactării acestui articol, au fost identificate pe piața românească numeroase aplicații, care ajută, mai mult sau mai puţin, consumatorul să identifice oferte în locurile de tranzacționare în care acesta este prezent.

Analiza conţine informaţii referitoare doar la aplicațiile telefonului smart care folosesc o anumită tehnologie de geo-locație şi care indică consumatorului doar ofertele amplasate fizic în zona sa de prezență. Analiza nu include aplicațiile de pe telefoane inteligente sau desktop, care caută pe web oferte și/sau aplicații care duc la magazine electronice.

Conform tehnologiei și proprietății aplicațiilor, Location Driven Marketing a identificat 3 tipuri tehnologii care definesc caracteristicile analizate:

1. Tehnologia de localizare bazată pe rețeaua de retail – Google

Tehnologia folosită în acest caz se bazează pe alegerea de către consumator a unui produs care este promovat de o anumită reţea de magazine. În urmă selecţiei consumatorului, aplicaţia identifică în zona de prezenţă punctele de vânzare aparţinând acelei reţele. Identificarea punctelor de vânzare nu este legată de promoţie/ofertă, ci numai de rezultatul Google in funcție de numele rețelei.

Unele sunt sub formă de carduri virtuale şi sunt utilizate de către comercianţii cu amănuntul, producătorii şi distribuitorii, deopotrivă.

Modul în care funcţionează aceste aplicaţii este prezentarea, de fapt împingerea către consumator a unui număr mare de oferte. Odată ce o ofertă este selectată de consumator, aplicaţia generează o căutare pe Google pe baza denumirii generale a comercianţilor şi returnează (cu condiţia ca punctele de vânzare ale companiei să fie înregistrate cu Google) locurile în care oferta poate fi găsită. Astfel, oferta nu este legată de apropierea imediată a consumatorului ci după rezultatul Google căutat după numele comerciantului, producătorului sau distribuitorului. Punctele de vânzare returnate ar putea fi fără stoc sau să nu facă parte din campanie.

  1. Acest tip de aplicații pot fi generice în ceea ce privește faptul că sunt utilizate de un număr de comercianți cu amănuntul, producători sau distribuitori (VirtualCards, Cards4u.ro, AiciPromotii, etc.)
  2. Sau pot fi specifice și utilizate numai de anumiți comercianți sau producători (Kaufland, Cora, Dona, Sensiblu, Profi, Lidl etc.)

2. Tehnologia bazată pe Bluetooth – Beacon.

Aceste aplicații utilizează o tehnologie de baliză, Beacon care solicită consumatorului să activeze Bluetooth de pe telefonul smart și acest lucru va permite detectarea acestuia pe o rază de cel mult până la 40 de metri, de către balize instalate anterior în punctul de tranzacționare. În acest caz, livrarea de oferte este declanșată de proximitatea balizei Bluetooth și returnează consumatorului oferta referitoare la baliza respectivă.

  1. Această tehnologie poate fi generică (A-Ha)
  2. Sau specifică (Carrefour)

3. Tehnologie de localizare geo-virtuală, Discount Locator.

Aceasta este o tehnologie nouă, al cărei brevet este deținut de către Location Driven Marketing și este utilizat prin Discount Locator. Nu necesită balize fizice și utilizează un concept virtual de localizare/baliză care nu are nevoie de Bluetooth, prin urmare nu este dependentă de acțiunea consumatorului care să inițieze serviciul Bluetooth și nu are limitarea distanței la maximum 40 de metri.

Score card

Score Card

Criterii de analiză

Criteriile de analiză sunt cele identificate în paragraful “O aplicație utilă consumatorului”, pe baza tabelului de Score Card.

1.      Consumatori

a.      Cerințe privind datele personale – factor de deranj -1

b.      Comanda notificărilor push – factor de deranj -1

c.       Localizare Bluetooth – factor de deranj -1

d.      Localizare reală +1

e.      Ușurința de a identifica oferta +1

f.       Raza de difuzare eficientă +1

g.      Mesajul în limba consumatorului +1

2.       Advertiser

a.      Interfață advertiser, gestionarea campaniei +1

b.     Timpul de lansare pe piață +1

c.      Raport în timp real +1

d.      Selecție a locației individuale +1

e.      Selectarea timpului la oră +1

f.       Interfață multilingvă +1

Concluzii:

1.      Majoritatea aplicațiilor disponibile pe piața din România se bazează pe inundarea consumatorului cu oferte și nu au o legătură reală cu zona de prezență. Rețineți că acest lucru se referă la toate celelalte aplicații de pe piață, cu excepția aplicațiilor cu tehnologia Beacon (a se vedea punctul 4 în continuare).

Exemplu: ofertele sunt împinse sau consumatorul le caută în aplicație și după aceea poate găsi magazine care aparțin rețelei de vânzare. Dar magazinele pe care le prezintă aplicația consumatorului sunt cele găsite de Google după și nu sunt efectiv cele reale unde rulează promoția. Adică nu este posibilă realizarea unei campanii segmentată geografic sa zicem numai pentru magazinele de pe litoral, sau intr-un județ, sau intr-un oraș . Deci nu este o ofertă bazată pe locație! Nu există nici o legătură între ofertă și locația specifică magazinului! Discount Locator diferă total și pozitiv.

2.      Toate celelalte aplicații de pe piață necesită date detaliate despre consumatori. Aceasta poate reprezenta un inconvenient. Este posibil ca motivul pentru care aceste aplicații au foarte puține descărcări în România. Discount Locator nu are nevoie de date personale ale consumatorului.

3.      Discount Locator oferă un instrument de gestionare a campaniei prin intermediul platformei Location Driven Advertising. Nici o altă aplicație nu are niciun instrument de gestionare care să facă așa ceva. Campania se poate iniția, proiecta, rula si suspenda de către advertiser si intr-un timp foarte scurt.

4.       În plus, Discount Locator oferă rapoarte LIVE privind vizionările consumatorilor.

5.       În cazul aplicațiilor cu tehnologie Bluetooth (A-Ha), avantajele Discount Locator sunt evidente față de dezavantajele acestei tehnologii: raza scurtă de 30 până la 40 de metri, necesitatea de a deschide Bluetooth, consumul de baterie și de expunerea la atacurile digitale prin aceasta canal. În plus, există costurile și logistica instalării individuale a balizelor Bluetooth fizice în fiecare magazin. Cu Discount Locator putem genera mesajele pe o raza de 5 la 5.000 de metri în funcție de cerințe fără costuri suplimentare,” a concluzionat Mihai Mogoşeanu, director Location Driven Marketing SRL.

Platforma de promovare pentru Discount Locator se numește Location Driven Advertising, iar întregul sistem este Location Driven Marketing și este proprietatea companiei cu același nume.

Date de contact

  • Location Driven Marketing SRL
  • ​Strada Gheorghe Titeica no 198 B
  • Sector 2, Bucharest, Romania
  • Email : office@location-driven-advertising.com
  • Telephone RO : +40 735 585 440

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,492 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Analiza pieței de publicitate geolocation pe smartphones din România sau cum să navighezi prin aglomerația de promoții virtuale

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: