Cum influențează extinderea marilor rețele de magazine transportul de mărfuri?

În primele 4 luni din acest an, retailul modern a adaugat deja un număr de 67 de magazine noi, după ce, anul trecut s-au deschis aproape 250 de unităţi. Compania de cercetare PMR prognozează că numărul magazinelor din toate formatele – hpermarket, supermarket şi discount – va crește de la cca 2.000 de unităţi, câte erau la finalul lui 2016, la 3.500 unităţi în 2020.

Extinderea lanţurilor de magazine are un rol esenţial atât în crearea de noi reţele de logistică şi transport cât şi asupra politicii transporturilor, care suferă modificări permanente în vederea protejării mărfurilor, a clienţilor şi nu în ultimul rând a beneficiarului final, modificări ce se referă la punctualitate, promptitudine în livrari, acces la informaţii sau asistenţă imediată.

Furnizorii de servicii de depozitare şi transport caută să dezvolte cât mai multe ‘noduri multimodale’ cu scopul de a minimaliza eventualele blocaje de natură administrativă, tehnică sau de capacitate. Progresele sunt evidente la nivelul tuturor tipurilor de transport, fie rutier, feroviar, maritim sau aerian.

Unde se face diferenţa şi cine o face?

Deşi unele ţări europene stau foarte bine la capitolul infrastructură, logistică şi transport, companiile duc totuşi o luptă la nivel local ca urmare a diferenţelor de taxe, tarife sau legi. Cheltuielile de transport şi depozitare ocupă un important loc în bugetul pe care marii retaileri îl iau în calcul în planificările făcute atunci când decid să investească într-o nouă unitate de vânzare.

Iar mărfurile vin astăzi din diferite colţuri ale lumii şi necesitatea livrării lor în mai multe puncte de lucru presupune existenţa unor legături de transport interconectate corespunzător.

Transporturile GW1Compania Gebruder Weiss are 150 de puncte de lucru la nivel mondial, ce cuprind 502.000 mp suprafeţe logistice, soluţii personalizate indiferent de tipul de transport şi 6.500 de angajaţi, reuşind astfel să elimine numeroasele obstacole de ordin tehnic sau administrativ pentru asigurarea flexibilităţii transporturilor şi livrarea mărfurilor la timp către destinatarii finali.

Cine sau ce influenţează preţurile?

Costurile de livrare sunt influenţate atât din punct de vedere logistic cât şi din punct de vedere administrativ. Partea logistică ia în calcul regimul de transport (grupaj versus camion întreg), distanţă parcursă, numărul de hub-uri, tipul de camion, greutatea şi volumul mărfurilor, în timp ce partea administrativă vine cu cheltuielile aferente asigurărilor, a personalului angajat, a dotărilor cu tehnologii de ultimă generaţie la care adăugăm investiţiile făcute în acoperirea de zone noi.

Există, însă, şi transportatori care influenţează preţurile pe diferite platforme online tip ‘bursă’, unde se vehiculează preţuri foarte mici, dar care nu garantează siguranţa transportului nici din punct de vedere administrativ şi nici logistic.

Cum se controlează preţurile la raft?

În cazul contractării unor transportatori de pe ‚bursă‘, apar din ce în ce mai multe probleme la nivel de transport, iar pe măsură ce volumul de marfă creşte, livrările întârzie deoarece apar situaţiile în care camioanele se opresc după câţiva kilometri de mers, şoferii fiind nevoiţi să facă pauzele obligatorii.

Sau sunt situaţii în care descărcarea mărfurilor nu poate fi făcută din lipsa unei platforme elevabile sau a unui echipament potrivit descărcării. Tot la acest punct pot fi adăugate lipsa de experienţă sau de implicare a şoferului, lipsa asigurărilor plătite la timp ca formă de reducere a costurilor sau nonconformitatea camionului cu marfa.

Nevoia de a ţine preţurile sub control este evidentă, mai ales deoarece în aceste preţuri se reflectă şi costurile de transport, într-un procent suficient de mare pentru a determina marile reţele de magazine să acorde o mai mare atenţie în alegerea partenerului de servicii.

Gebruder Weiss

Cu aproximativ 600 de angajaţi în România, 9 terminale logistice de cross-docking şi puncte de lucru situate în Bucureşti, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Braşov, Constanţa, Oradea şi Craiova, Gebrüder Weiss se numără printre companiile de top din domeniul transporturilor şi logisticii din Europa, având o cifra de afaceri anuală preliminară de 1,36 miliarde euro (2016).

Contact: office.ro@gw-world.com

Gebruder Weiss

Sub umbrela Gebrüder Weiss Holding AG, cu sediul în Lauterach (Austria), pe lângă domeniile principale de activitate reprezentate de transporturi terestre, aeriene şi maritime, precum şi servicii de logistică, compania cuprinde şi o serie de soluţii industriale ultraspecializate. Acestea includ companii logistice de consultanţă x|vise, tectraxx (specialist în industria întreprinderilor hi-tech), ineţ-logistics (soluţii software pentru managementul transporturilor TMS), dicall (soluţii de comunicaţii, cercetare de piaţă, instruire), Rail Cargo (transporturi feroviare) şi serviciul de coletărie Gebrüder Weiss Paketdienst, asociat al companiei austriece DPD.

Această combinaţie permite concernului să reacţioneze în mod rapid şi flexibil la necesităţile clientului. Prin intermediul numeroaselor măsuri de ordin ecologic, economic şi social, concernul, a cărui istorie în domeniul transporturilor se extinde pe o perioada de peste 500 de ani, este în prezent cunoscut şi că pionier în domeniul economiei durabile.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,213 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Cum influențează extinderea marilor rețele de magazine transportul de mărfuri?

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *