Încrederea consumatorului la nivel global arată semne de îmbunătățire continuă în cel de-al doilea trimestru din 2017

Încrederea consumatorului la nivel global arată semne de îmbunătăţire continuă în cel de-al doilea trimestru din 2017, ajungând la un indice de 104, cu 3 puncte procentuale mai mare decât cel din trimestrul patru 2016, conform unui studiu realizat de Nielsen CEE.

nivel globalCele mai mari niveluri ale indicilor de încredere s-au înregistrat pe pieţele asiatice, cu 6 din primii 10 indici provenind din zona Asia-Pacific. De asemenea, nivelul de încredere este înalt în majoritatea pieţelor din Europa şi America Latină deoarece multe dintre acestea au înregistrat o creştere a optimismului consumatorilor.

Credit Foto: shutterstock.com

În ciuda unui declin de 4 puncte procentuale faţă de trimestrul patru al anului 2016, SUA a înregistrat un indice de 117 şi şi-a menţinut locul de top la nivel global.

România a urcat în ultimele două trimestre cu 15 puncte până la 101, fiind una din ţările europene cu cea mai mare creştere a încrederii consumatorilor.

Câteva puncte cheie la nivel global:

  • Încrederea consumatorului la nivel global a crescut cu 3 puncte procentuale față de trimestrul patru din 2016, ajungând la un indice de 104.
  • Indicii de încredere au crescut față de trimestrul patru din 2016 în 41 din cele 63 de piețe măsurate prin sondajul online.
  • O evoluție pozitivă a încrederii a fost observată în mai multe piețe din Europa, Asia-Pacific și America Latină. În același timp, indicele de încredere a scăzut în două din cele cinci piețe din Africa/Orientul Mijlociu și în una din cele două piețe din America de Nord.
  • Încrederea consumatorilor din America de Nord a rămas mai mare decât în orice altă regiune a lumii, cu un indice de 117.
  • În Europa, încrederea continuă pe o traiectorie ascendentă pentru al nouălea trimestru consecutiv, 22 din 33 de țări arătând indicatori în creștere, până la un scor regional de 85.
  • Și în Asia-Pacific nivelul de încredere s-a îmbunătățit, crescând trei puncte până la 114.
  • În America Latină, încrederea a rămas stabilă la un indice de 85, arătând o creștere de un singur punct procentual față de al patrulea trimestru din 2016.
  • Zona Africa/Orientul Mijlociu are o evoluție vizibilă a nivelului de încredere, cu un indice în creștere cu cinci procente, până la un scor de 88.

Privind mai departe, 61% dintre consumatori au simţit că următoarele 12 luni ar fi o perioada propice de a cumpără lucruri pe care şi le doresc şi de care au nevoie. Când vine vorba despre îngrijorări pentru următoarele 6 luni, economia, sănătatea şi securitatea jobului ocupă primele trei poziţii la nivel global.

Încrederea consumatorilor la nivel global arată un număr de motive de optimism, şi există o îmbunătăţire continuă a sentimentului în multe pieţe globale. Intenţiile de a cheltui sunt de asemenea în creştere în multe pieţe globale, mai ales în America de Nord. Nu este surprinzător că terorismul continuă să se afle pe lista îngrijorărilor din Europa şi America de Nord, pe fondul extinderii ameninţării şi creşterii incidenţei evenimentelor de acest gen, cu impact asupra securităţii naţionale în mai multe ţări”, a declarat Suresh Ramalingam, Consumer Insights Lead, Nielsen.

La nivel regional:

  • Europa arată o creștere a încrederii consumatorilor de cinci puncte procentuale în al doilea trimestru, atingând un indice de 85.
  • În trei dintre cele mai importante cinci economii, încrederea consumatorilor este în creştere: cu două puncte procentuale în Germania (103), opt în Franţa (75) şi cinci puncte procentuale în Spania (91). În schimb, Marea Britanie arată un declin de trei puncte (99). Încrederea în Italia a rămas constanţa de la sfârşitul anului 2016 (58).
  • Sănătatea şi securitatea locului de muncă au fost de asemenea subiecte de îngrijorări majore, menţionate de 19% şi respectiv 18% dintre respondenţii europeni. Mai puţin de unul din cinci respondenţi europeni (18%) şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la economie, în scădere cu trei puncte procentuale faţă de trimestrul al patrulea din 2016.
  • În Europa de Est, sentimentul consumatorilor s-a îmbunătăţit pe o serie de pieţe, inclusiv în România (101, în sus cu 15 puncte), Slovenia (74, în creştere cu 11 puncte), Estonia (83, în creştere cu 11 puncte), Bulgaria (85, în creştere cu 10 puncte), Letonia (plus 10 puncte până la 78), Ungaria (70, creştere cu şase puncte) şi Ucraina (57 de puncte).
  • Creşterea încrederii în România se datorează unui salt de 16% a numărului de respondenţi care consideră că bune sau excelente perspectivele lor de muncă, de la 35% în T4 anul trecut până la 51% în T2 2017. Încrederea în situaţia finanţelor personale a crescut cu 12% (până la 70%), în timp ce 12% mai mulţi respondenţi (până la 45%) consideră că următoarele 12 luni sunt un moment bun pentru a cumpără lucrurile pe care şi le doresc.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,474 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Încrederea consumatorului la nivel global arată semne de îmbunătățire continuă în cel de-al doilea trimestru din 2017
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: