Media Consumption Habits in Rural Romania, un studiu efectuat pe consumatorii din mediul rural

Starcom MediaVest a lansat cel de-al cinsprezecelea infografic parte din seria HumanGraphExperience – “Media Consumption Habits in Rural Romania”. Informațiile cuprinse în infografic reprezintă concluziile unei cercetări cantitative desfășurate în perioada 14 aprilie – 9 mai 2014, prin metoda CAWI, pe un eșantion de 300 de respondenți, reprezentativ pentru populația de utilizatori de internet din mediul rural din România. 

Obiectivul cercetării a fost o mai bună înțelegere a stilului de viață al populației de la sate, a consumului de media din mediul rural, a subiectelor de interes și a comportamentului de cumpărător.

O primă concluzie a studiului este că spațiul pe care se întinde satul nu limitează capacitatea locuitorilor de a rămâne conectați la actualitate. Acest fapt se datorează creșterii penetrării internetului în mediul rural și a frecvenței vizitelor la oraș, ca urmare a extinderii comerțului modern în urbanul mic (orașe având sub 30.000 de locuitori).

Gradul de conectare este mai mare pentru generațiile mai tinere: rata de penetrare a internetului în rândul tinerilor este de 60%; 63% dintre membrii acestei generații vizitează cel puțin lunar orașele pentru distracție.

În același timp, în mediul rural televizorul și-a menținut statutul de liant al familiei și producător de vedete. Conținutul distractiv este apreciat indiferent de vârstă și celebrități precum Andra, Cătălin Măruță și Andreea Esca atrag un număr mare de fani din rural.

Radioul captează în continuare atenția locuitorilor din mediul rural. Vârful de audiență se întinde de dimineață până la prânz, comparativ cu perioada 07:00 – 09:00 a.m. în mediul urban. Pentru cei mai mulți respondenți (78%) radioul este ascultat în paralel cu activități zilnice de relaxare, de șofat sau în timpul mesei.

68% dintre locuitorii din mediul rural conectați la internet cumpără cele mai recente ediții ale publicațiilor în timpul vizitelor săptămânale din oraș. În afară de tabloide, populația de la sate achiziționează titluri care reflectă interesele personale (cooking, DIY și health&beauty).

Conținutul de tip imagini/poze atrage cel mai mult în mediul online, iar cele mai distribuite fotografii sunt cele care surprind momente speciale precum nunți, petreceri, realizări ale copiilor.

“Studiile efectuate pe consumatorii din mediul rural sunt destul de rare, deoarece până acum investigarea ruralului presupunea field work – operatori trimiși pe teren pentru culegerea datelor și implicit costuri ridicate. Cum rata penetrării internetului în mediul rural a ajuns la aproximativ 47%, am valorificat oportunitatea realizării unui studiu online chiar și pe acest target.

Ne-am propus să stabilim o conexiune de lungă durată cu universul rural, pentru a putea verifica frecvent eventualele schimbări comportamentale. Astfel, am recrutat 36 de oameni, identificați în etapa cantitativă, și prin intermediul Netnography observăm constant, cu minime intervenții, cum interacționează în comunitățile lor de pe Facebook, aducând clarificări asupra stilului lor de viață”, a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer Insight, Starcom MediaVest).

Infografic#15 -HumanGraphExperience-Media Consumption Habits in Rural Romania-2

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intenția de a oferi informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori și brand-uri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piață. Compania Starcom a valorizat întotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizează în mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului în cel mai important spațiu – mintea consumatorului.

Seria de infografice este o inițiativă pe termen lung și reprezintă o parte dintre rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenției.

Agenția Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare rețea de media din lume SMG Worldwide și din grupul de comunicare Leo Burnett. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și alte festivaluri precum Eurobest, Ador, Portoroz, Effie și Webstock. Cu o experință de mai bine de un deceniu în industria românească de comunicare, agenția enumeră totodată specializări diverse ale departamentelor și oamenilor săi precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Un comentariu la „Media Consumption Habits in Rural Romania, un studiu efectuat pe consumatorii din mediul rural”

  1. Pingback: Sinteza săptămânii 14 - 18 iulie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *