România, locul 20 din 30 în topul țărilor în curs de dezvoltare din punct de vedere al investițiilor în retail

România este pe locul 20 din 30 în topul ţărilor în curs de dezvoltare din punct de vedere al investițiilor în retail, conform celei mai noi ediții a studiului A.T. Kearney asupra pieței globale de retail.

retailRomânia a cunoscut o creștere puternică a vânzărilor de retail în 2016, iar populația sa de 20 de milioane de locuitori o face un punct natural de intrare pentru piața largă est-europeană.

Credit Foto: shutterstock.com

Totodată, studiul desemnează India ca fiind prima în topul țărilor în curs de dezvoltare pentru investițiile de retail. Creșterea puternică a PIB-ului Indiei și creșterea clasei de mijloc, împreună cu un mediu de reglementare mai favorabil în ultimii ani, au jucat un rol semnificativ în atingerea acestui clasament.

GRDI 2017, intitulat “The Age of Focus”, clasează China pe locul doi. În ciuda creșterii globale mai lente, mărimea pieței și evoluția continuă a comerțului retail fac din China una dintre cele mai atractive piețe pentru investițiile de retail.

Studiul anual, ajuns acum la a 16-a ediție, constată că retailerii se confruntă cu o incertitudine ridicată, pe fondul schimbării mediului geopolitic și a creșterii sentimentelor naționaliste exprimate de Brexit și America First. Confruntați cu intensificarea concurenței din partea retailerilor locali și regionali, care au devenit din ce în ce mai sofisticați, precum și progreselor înregistrate în domeniul tehnologiei comerțului retail și e-commerce, retailerii sunt obligați să ia o pauză și să își regândească strategiile. Ca rezultat, anul trecut s-a înregistrat o scădere a numărului retailerilor care intră pe piețele noi sau care se extind pe piețele existente, precum și mulți retaileri care își examinează impactul și rețelele de logistică pentru a reduce numărul magazinelor sau pentru a părăsi piețele în totalitate.

“GRDI 2017 este în totalitate despre scena geopolitică și despre modul în care această afectează afacerea. Retailerii se gândesc de două ori în privința expansiunii în locuri în care există inceritudinea acțiunilor viitoare ale guvernului sau riscuri politice ridicate.” spune Hana Ben-Shabat, Partener în cadrul A.T. Kearney și co-autor al studiului.

GRDI clasează primele 30 de țări în curs de dezvoltare pentru investițiile de retail, la nivel mondial. Indexul analizează 25 de variabile macroeconomice și specifice retailului pentru a ajuta retailerii să elaboreze strategii globale de succes pentru identificarea oportunităților de investiții pe piețele emergente. Studiul este unic nu numai prin faptul că identifică piețele care sunt cele mai atractive astăzi, dar și pe cele care oferă un potențial viitor.

Studiul din acest an include o secțiune specială despre creșterea cumpărăturilor de pe mobil și impactul acestora asupra expansiunii globale a retailului. Pe multe piețe în curs de dezvoltare, cumpărăturile de pe mobil sunt principală formă de cumpărături online.

“Cumpărăturile de pe mobil reprezintă o provocare pentru modul în care retailerii se gândesc la expansiunea globală, precum și pentru rolul lor în lanțul valoric. Ne așteptăm ca din ce în ce mai mulți retaileri să utilizeze mobilul ca parte a planurilor lor viitoare de expansiune.” spune Mike Moriarty, Partener în cadrul A.T. Kearney și co-autor al studiului.

Rezultate regionale GRDI 2017

Europa de Est și Asia Centrală

Această regiune, cu doar o singură țară în top 10, cuprinde un amestec de diverse peisaje economice și de retail. Turcia reprezintă unul dintre cele mai interesante cazuri ale acestui index – a avut un an turbulent din punct de vedere politic, determinând mulți retaileri să renunțe, însă vânzările de retail ale Turciei sunt pe locul 3 în topul țărilor clasate în GRDI și este o țara cu populație tânără și urbană. România (locul 20) a cunoscut o creștere puternică a vânzărilor de retail în 2016, iar populația sa de 20 de milioane de locuitori o face un punct natural de intrare pentru piața largă est-europeană. Rusia (locul 22, neschimbat) se află încă în recuperare după recesiune, dar există și semne pozitive, inclusiv o piață de lux stimulată de turiștii chinezi. Azerbaijan (locul 23, în scădere cu 13 poziții) și Kazakhstan (locul 16, în scădere cu 12 poziții), ambele au scăzut semnificativ în indexul din acest an, pe fondul unei perspective economice incerte care a determinat cumpărătorii să reducă cheltuielile. Cu toate acestea, ambele țări au avut puncte favorabile pentru comerțul modern.

 În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,474 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » România, locul 20 din 30 în topul țărilor în curs de dezvoltare din punct de vedere al investițiilor în retail

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: