Studiu – Eficiența marketingului în cadrul rețelelor de socializare

Marketingul este pe primul loc în topul activităților din social media pentru 26% dintre companiile din comerţ şi pentru 21% dintre companiile  din industria alimentară, conform studiului Like & Share – Social media marketing în companiile din România 2017, studiu realizat de compania Valoria.

industria alimentara

Conform acestui studiu, eficiența marketingului în cadrul rețelelor de socializare este recunoscută de 80% dintre companii. De asemenea, 63% dintre acestea spun că social media reprezintă un canal eficient de creare a oportunităților de vânzare, dar numai 3 din 10 folosesc social media pentru vânzări.

Relațiile cu clienții prin intermediul rețelelor de socializare sunt prioritare pentru 17% dintre respondenții care activează în industria alimentară și pesntru 13% dintre companiile din comreț. De asemenea, cele mai multe dintre companiile din industria alimentară (30%) și din comerț (31%) au bugete de 1.000-3.000 de euro/an pentru social media marketing. Partea de vânzări este cel mai bine reprezentată în comerț (19%), servicii financiar-bancare (11%) și servicii de publicitate/media (11%).

Fiecare industrie dintre cele analizate are un mix diferit de beneficii pe care companiile le extrag din social media marketing. Creșterea vânzărilor, ca beneficiu al marketingului pe rețelele de socializare, este cel mai bine reprezentată în sectorul producției industriale (12%), iar fidelizarea clienților este cel mai bine reprezentată în industria alimentară (18%).

În sectorul industriei alimentare companiile folosesc social media cel mai mult post-vânzare, pentru a trimite informări periodice și pentru prospectare – identificarea oportunitaților de vânzare, iar în comerț social media influențează ofertarea.

Platformele cele mai folosite de companiile din România pentru reclamele sponsorizate sunt: Facebook – 81%, Google – 50% și LinkedIn – 14%. La nivel global primele trei locuri sunt ocupate de: Facebook – 87%, Google – 39% și Twiter – 18%, urmat abia apoi de LinkedIn cu 17%.

Acest studiu sondează percepțiile directorilor de marketing și managerilor din conducerea companiilor din România cu privire la rolul marketingului prin rețelele de socializare în cadrul mixului de marketing. Chestionarul, la care s-au primit 339 de răspunsuri, a fost aplicat în perioada 9 februarie – 11 aprilie 2017.

Raportul prezintă și date comparative cu rezultatele acestui studiu în mod global similar realizat de Social Media Examiner. 12% dintre respondenți provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane EUR, 7% din companii cu cifră de afaceri între 50-100 milioane EUR , 26% din companii cu cifră de afaceri între 10-50 milioane EUR, 24% cu cifra de afaceri între 1-10 milioane EUR și 31% sub 1 milion de EUR cifră de afaceri. 16% dintre respondenți au funcția de CEO/Președinte/Director General, iar 70% au funcția de Marketing Director/Manager/Specialist.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,474 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu – Eficiența marketingului în cadrul rețelelor de socializare
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: