Cum arată top 100 cele mai puternice branduri românești

A şaptea ediţie BrandRo a topului mărcilor româneşti „100 cele mai puternice branduri româneşti”, eveniment organizat de Revista Biz, a prezentat astăzi, în premieră, rezultatele studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.

După cinci ani în care Borsec a ocupat prima poziţie în topul brandurilor româneşti, anul acesta în fruntea clasamentului a urcat Gerovital. Cele două branduri sunt urmate de Dero, Farmec, Elmiplant, Arctic, eMag, Poiana, Napolact și Dorna.

În clasamentul din acest an continuă ascensiunea produselor de igienă în general și a celor cosmetice în mod special (Gerovital, Farmec, Elmiplant). Tendința aceasta este susținută de preocuparea din ce în ce mai mare a oamenilor pentru a se îngriji folosind produse naturale, noninvazive, pentru a-și schimba stilul de viață și pentru a-și proiecta viața pe termen lung (“vreau să trăiesc o viață de calitate și să mă bucur cât mai mult timp de ea”).

Top 10 cele mai puternice mărci românești

După cinci ediții în care primul loc a fost adjudecat de Borsec și o schimbare a topului anul trecut ce a adus în prim-plan marca Dero, acum avem parte de o nouă surpriză la vârful clasamentului: brandul Gerovital, deținut de producătorul clujean de cosmetice Farmec, urcă pe primul loc. Cu o lungă istorie în spate, strâns legată de Institutul Național de Gerontologie și Geriatrie și mai ales de numele Anei Aslan, Gerovital este o marcă foarte vie, în care consumatorii au încredere datorită reputației, rădăcinilor foarte solide și a calităților dovedite. Marca este mereu vizibilă și se reinventează permanent, menținându-se în pas cu tendințele, dar și inovând. De asemenea, s-a apropiat și mai mult de consumatoare și de ideea de românesc cu campania “Desco­peră secretul frumuseții româncelor!”.

15 dintre primele 25 de branduri sunt din FMCG

top

Top 10 branduri de retail 

Cei trei lideri din piața de retail își păstrează pozițiile. eMag își menține statutul de lider în interiorul categoriei, variindu-și puțin poziția în cazul topului general (coboară un loc față de anul trecut). În general, mărcile de retail pierd teren față de anul trecut, mai ales jucătorii din industria de DIY și IT&C: Dedeman,  Altex, Flanco. Scăderile înregistrate de Plafar și Leonardo sunt
justificate de restrânge­rea rețelelor proprii. Singurul jucător din categorie care a crescut în clasament este reprezentat de Farmaciile Dona (+14 locuri).

top

Produse alimentare

Categoria produselor alimentare are în continuare o importanță crescută și aici top 10 este în continuare compus din produse lactate. De asemenea, categoria continuă să fie una aglomerată, cu multe mărci de care consumatorii sunt atașați, bătălia pentru cel mai puternic brand românesc în interiorul acestei categorii fiind foarte mare. Napolact își menține poziția de lider în categorie, în același timp fiind și singura marcă de produse alimentare aflată în top 10. Totodată, asistăm la schimbări destul de mari în interiorul categoriei; mărcile La Dorna, Zahăr Mărgăritar, Caroli, Zuzu, Pate Bucegi au scăzut destul de mult, sigura care înregistrează o creștere semnificativă fiind Scandia Sibiu (+11 poziții).

Studiul vizează măsurarea “puterii” mărcilor românești din perspectiva investiției de încredere și afectivitate care le este acordată de către consumatori (fără indici financiari / comerciali incluși). Studiul are la bază 1.000 de interviuri online și este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urba­nizare, împărțire pe sex și vârstă a populației (între 18 și 55 de ani). Performanța mărcilor românești este măsurată în baza a patru indicatori: investiția de afectivitate în marcă, puterea mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanța unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,240 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Cum arată top 100 cele mai puternice branduri românești
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. Nu apare în top, paradoxal, Salamul de Sibiu (IGP). Dar nici Magiunul de prune Topoloveni (IGP) și nici telemeaua de Ibănești (DOP). Avem Topoloveni dar nu știm ce despre ce este vorba.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *