Retail-ul modern in Romania ( II )

In articolul precedent, despre retail-ul modern din Romania, am scris despre doua tipuri de retea de magazine : cash & carry si hypermarket. Reteaua de tip hypermarket, de mare succes in Europa, care lipseste retail-ului de la noi, este Tesco. Nici nu cred ca o sa mai vina, daca nu a venit pana acum. Dintre tarile din regiunea noastra, Tesco este prezent doar in Ungaria cu ( atentie ! ) 97 de locatii. Dar sa revenim la oile noastre si sa vedem ce urmeaza :

billa

3. Supermarket – tipul de magazin cu cea mai mare acoperire, datorata in primul rand suprefetei mici de vanzare : intre 250 si 2.400 mp. Unele formate au si parcare proprie, dar cele mai multe nu au. Nu au alte servicii conexe. Au avantajul ca sunt aproape de casa, pentru cumparaturile de urgenta si au program prelungit de functionare. Retele tip supermarket de la noi sunt :

Billa – de origine germana, face parte din grupul Rewe, alaturi de Selgros si Penny Market si opereaza la noi cu 38 de magazine, pana in prezent. La anul se preconizeaza sa se mai deschida inca 14 locatii noi. Un format prietenos, care a prins foarte bine la noi.

Interex – alta retea de origine franceza, combina formatul de supermarket, ca si suprafata cu cel de discount-er, ca si sortimentatie ( aplecarea catre produse medium – low ). Interex are deschise la noi un numar de 13 magazine ( ultimul, cel de la Alexandria, deschis de curand ).

Spar – este o franciza de origine olandeza si opereaza la noi cu 14 magazine, deschise in mare majoritate in Vestul tarii ( exista o locatie la Constanta ).  Nu are nicio locatie deschisa in Bucuresti.

Mega Image – cea mai veche retea de supermarket-uri si cea mai de succes pe acest format, din Bucuresti, face parte din grupul belgian Delhaize Group. Dupa mai multe preluari a unor retele mai mici din Bucuresti, Mega Image a ajuns azi la un numar de 47 de locatii deschise. Cele mai multe sunt in Bucuresti, dar mai sunt locatii deschise si in Constanta ( 3 ), Ploiesti ( 1 ) si Jud Ilfov ( 3 ).

Carrefour Expres – aceasta retea este rezultatul celei mai mari tranzactii din retail-ul nostru ( cel putin pana acum ), cand fratele mai mare Carrefour a cumparat reteaua, de origine romana, Artima, dezvoltata, cu precadere, in Ardeal. Carrefour Expres are deschise in acest moment 19 locatii. Nu are deschisa niciuna in Bucuresti. Mai exista 5 locatii care se numesc Carrefour Market si apartin aceluiasi retail-er.

G’Market – fosta Gima , de origine turca, are deschise la noi 6 magazine iar magazinele, in general, sunt deschise in marile Mall-uri din Bucuresti.

Drogerie Markt ( DM ) – este o retea de magazine de origine germano – austriaca si opereaza la noi cu 14 magazine. Eu personal cunosc aceste magazine, din calitate de cumparator si chiar din postura unui cumparator satisfacut. Am renuntat la multe din produsele pe care le luam deobicei, atunci cand am descoperit magazinul DM.

Sa amintim si doua retele de origine romana care s-au dezvoltat in Bucuresti, dar care s-au extins si in tara : Ethos – reteaua de magazine, probabil cea mai vizata pentru o preluare de catre marii retail-eri, are deschise 23 de magazine si in curand se va deschide inca unul si Primavara – reteaua care are deschise 7 magazine. As vrea sa amintesc si preferata mea pentru „de-ale gurii”, reteaua Angst care are deschise 19 locatii, majoritatea in Bucuresti.

Urmeaza magazinele tip discount-er, care ocupa un loc important in retail-ul romanesc , mai ales din punct de vedere acoperire nationala, dar despre acestea in alt articol.

Depositphotos

7 comentarii la „Retail-ul modern in Romania ( II )”

    1. Bogdan. Intentionat nu am trecut Albinutza la supermarket-uri, pentru ca intre timp, a fost cumparata de Profi ( care face parte alaturi de CORA din grupul Louis Delhaize ) iar formatul nou se incadreaza la discout-eri, despre care o sa scriu in partea a treia a ” Retail-ului modern din Romania „.
      Oricum multumesc ca ne citesti si te mai asteptam.

  1. Pingback: uberVU - social comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *