La data de 30 iunie 2015, cifra de afaceri fără taxe consolidată a Grupului Auchan se ridică la 26 901 milioane de euro, în creştere cu 3,4 % la curs de schimb curent. Cifra de afaceri cu toate taxele incluse a Grupului este în creştere cu 3,0 % şi ajunge la 31,6 miliarde de euro.
Europa : dificultăţi în Franţa şi în Italia ; reluarea dinamicii comerciale în Spania
Franţa: ameliorare a ratei marjei comerciale brute şi a REC
- Scădere a cifrei de afaceri fără taxe (-2,9 %) atât pentru hipermarketuri (-3,2 %) cât şi pentru supermarketuri (-2,7 %)
- Alianţa cu Système U : noi perspective pentru a deveni împreună un actor major al pieţei franceze
- Creştere a ratei marjei comerciale şi REC
Zona euro fără Franţa : creştere confirmată în Spania şi în Portugalia, Italia impactată de către repoziţionarea comercială în curs
- Scădere a cifrei de afaceri fără taxe (-4,4 %) ; revenirea în creştere a Spaniei, o scădere anticipată şi gestionată în Italia, datorată implementării unui nou model comercial în cadrul hipermarketurilor
- Creştere a marjei brute; îmbunătăţire sensibilă a REC
Europa centrală şi de Est : creştere netă a cifrei de afaceri în moneda locală
- Scădere a cifrei de afaceri fără taxe (-6,4 %) dar în creştere cu 10,6 % la un curs de schimb constant; impact semnificativ al devalorizării rublei
- Un model comercial câştigător pentru zona de retail recunoscut şi de clienţi
Asia : o dinamică de creştere puternică
- Creştere a cifrei de afaceri fără taxe (+28,6 %, +7,0 % la curs de schimb constant) şi al REC ; Sun Art îşi întăreşte poziţia printre liderii distribuţiei alimentare în China
- Continuarea expansiunii şi a dezvoltarii e-commerce împreună cu Feiniu şi achiziţia Fields, specialist al e-commerce alimentar în China
Continuarea politicii de investiţii proactive, noua ameliorare a datoriei
- Investiţii sustinute în menţinerea echipamentului, a atractivităţii şi a modernizării parcului de magazine şi a centrelor comerciale în toate ţările
- Continuarea expansiunii : deschiderea a 22 de hipermarketuri, 13 supermarketuri şi a 2 galerii comerciale ; achiziţia a 12 galerii ale hipermarketurilor ex-Real, gestionate anterior în regim de închiriere, în România
- O datorie financiară netă sub control, îmbunătăţită cu 661 milioane de euro într-un an
La un curs de schimb constant şi fără activitatea din benzinării, cifra de afaceri înregistrează o creştere de 2,6 %. Această creştere este datorată expansiunii (+3,3 %), care compensează performanţa noastră pentru magazinele comparabile aflate în scădere uşoară de (-0,7 %). Impactul cursului de schimb contribuie şi el la creşterea cifrei de afaceri cu 1,4 %, scăderea cursului de schimb pentru moneda rusească şi ucraineană fiind mai mult decât compensată de creşterea monedei chinezeşti yuan.
Considerând moneda locală, creşterea cifrei de afaceri este generată de Europa centrală şi de Est (+10,6 %), unde activitatea comercială rămâne în continuare puternică, şi a zonei Asiei, care înregistrează o creştere de 7,0%. Cifra de afaceri este în scădere cu 2,9 % în Franţa şi cu 4,4 % în Europa occidentală fără Franţa, în principal fiind impactată de situaţia din Italia. Această scădere a fost anticipată: modelul comercial este în curs de transformare pentru a răspunde mai bine aşteptărilor consumatorilor italieni.
În Franţa, pentru a face faţă unei tendinţe de stagnare sau chiar scădere a consumului alimentar al gospodăriilor, şi în cadrului unui context deflaţionist, Grupul Auchan şi Système U au intrat în negocieri exclusiv pentru a aprofunda parteneriatul la achiziţie semnat în anul 2014 şi pentru a forma o nouă Alianţă. Acest parteneriat va deschide noi perspective celor 2 parteneri, al căror obiectiv este de a deveni împreună un actor major al pieţei franceze al retailerilor de mare şi medie suprafaţă şi de a perpetua cele 2 modele originale în contextul economiei franceze. Proiectul a fost prezentat partenerilor sociali ai celor 2 companii şi este în aşteptarea aprobării autorităţilor de concurenţă competente.
În primul semestru al anului 2015, EBITDA a înregistrat o creştere de 2,0 % pentru a ajunge la 1 104 milioane de euro, o creşterea care a fost adusă şi de către Asia. Europa centrală şi de Est esta impactată de scăderea rublei.
Acestă creştere se explicată în principal prin creşterea marjei comerciale în toate zonele geografice, care atinge 23,1 % din cifra de afaceri, în comparaţie cu 22,6 % din primul semestru al anului 2014. Cheltuielile de personal cresc coroborat cu expansiunea din Rusia şi din China şi cu integrarea hipermarketurilor Real în Polonia. Cheltuielile externe rămân sub control.
Rezultatul de exploatare curent creşte cu 17,0 % la 376 milioane de euro şi trece de la 1,2 % la 1,4 % din cifra de afaceri. Rezultatul net al activităţilor scade cu 53,3 % pentru a ajunge la 157 milioane de euro. La 30 iunie 2014, Grupul Auchan avea contabilizat un venit net excepţional de 158 milioane de euro, comparativ cu un cost net excepţional de 50 milioane de euro în anul 2015. Acest ecart de 208 milioane de euro explică în totalitate această scădere. Ajustat cu aceste elemente excepţionale, creşterea a fost de +33,5 %.
Astfel, rezultatul net – parte a grupului este în scădere, pentru aceleaşi motive, cu 86,2 % şi ajunge la 31 milioane de euro. Investiţiile curente şi achiziţiile de titluri ajung la 729 milioane de euro, în creştere cu 2,9 % faţă de 2014.
În contextul unei situaţii generale încă dificilă, Grupul Auchan a continuat să investească într-o manieră susţinută, mai ales în Europa occidentală (181 milioane de euro, adică mai mult de 25 % din total), pentru a moderniza şi pentru a face şi mai atractiv parcul de magazine şi de centre comerciale. 194 de milioane de euro au fost consacrate achiziţiei a 12 clădiri ale hipermarketurilor ex-Real în România, care înainte au fost gestionate în sistem de chirie, şi celor 12 galerii comerciales aferente, dar şi achiziţiei societăţii Fields HK Ltd, companie de e-commerce a vânzării de produse alimentare de pe piaţa din China.
La data de 30 iunie 2015, datoria financiară netă se ridică la 3 556 milioane de euro, adică 28,8 % din capitalurile proprii. Aceasta se diminuează, într-o manieră consecventă, la 661 milioane de euro faţă de 30 iunie 2014, când ajungea la 4 217 milioane de euro, adică 38,0 % din capitalurile proprii. Această îmbunătăţire este atribuită în mod esenţial cesiunilor realizate de Immochan începând cu 1 iulie 2014.
Capacitatea de autofinanţare a Grupului Auchan ajunge la 2,4 % adică 888 milioane de euro.
Nota acordată de Standard & Poor’s pentru Grupul Auchan este, începand cu 30 aprilie 2015, « A-/sub supraveghere negativă » pe termen lung şi « A2 » pe termen scurt.
«Performanţele noastre la data de 30 iunie 2015 arată capacitatea noastră de a progresa atât în cifră de afaceri cât şi în rentabilitate într-un context care rămâne adesea dificil. Adaptarea modelelor noastre comerciale, expansiunea noastră rentabilă, buna rezistenţă a galeriilor noastre comerciale şi dezvoltarea ofertelor noastre în cross canal contribuie la redresarea meseriilor noastre.
Cu cei 106 milioane de vizitatori în ultimele 12 luni (adică o creştere de 18 % pe perioadă), Auchan.fr arată forţa întărită a mărcilor noastre în serviciul parcursului clienţilor.
În Europa de Est, poziţionarea noastră de preţ şi oferta pertinentă şi adaptată tuturor puterilor de cumpărare şi în principal a surselor de aprovizionare locale, plasează diviziile noastre în topul distribuitorilor preferaţi ai clienţilor. În Asia, Sun Art Retail Group, prin cele două mărci, Auchan şi RT Mart, confirmă rangul său de distribuitor alimentar de referinţă în China, alături de investiţia susţinută în e-commerce nonalimentar şi alimentar, împreună cu Feiniu şi Fields. Astfel, prin diviziile noastre vom dezvolta rapid parcursurile de cumpărături cross canal « online şi offline, a spus Vianney Mulliez, Preşedinte al Consiliului de administraţie
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.