Euromonitor International: cinci tendințe globale de consum digital pentru 2024

Euromonitor International, compania globală de cercetări de piață, a lansat raportul Cele Cinci Tendințe ale Consumatorului Digital în 2024. Raportul anual dezvăluie tendințele emergente care oferă perspective asupra valorilor în evoluție ale consumatorilor digitali și explorează modul în care comportamentul lor redefinește motivațiile și nevoile lor de cumpărare. De asemenea, examinează progresele tehnologice din anul următor care vor continua să redefinească comportamentul consumatorului.

euromonitor international

De două ori mai mulți consumatori din întreaga lume sunt acum online și cheltuiesc de două ori mai mult pe bunuri și servicii în comparație cu acum 10 ani. Business-urile trebuie să se pregătească pentru cumpărători cu o mai mare pricepere și înțelegere digitală. Consumatorii sofisticați așteaptă din ce în ce mai mult ca navigarea online să ofere o experiență similară cu cea a cumpărăturilor fizice. A e conomisi este o coordonată prioritară pentru consumatori, caută să caute scurtături către cele mai bune oferte. Consumatorii doresc mai multă putere în relația lor cu brandurile, iar în acest sens, folosesc rețelele sociale pentru a le oferi o voce mai puternică.

Cele Cinci Tendințe ale Consumatorului Digital în 2024 de la Euromonitor International:

1. Comerțul online intuitiv

Creșterea influenței canalelor digitale asupra consumatorilor pune presiune pe companii să îmbunătățească experiența online. Acest lucru este posibil datorită strategiilor de colectare a datelor în evoluție și a tehnologiilor emergente, de la AR la IoT (Internet of Things) până la Gen AI. Aceste progrese au potențialul de a transforma experiența de cumpărături online, făcând-o mai intuitivă.

2. Economia TikTok

Economia TikTok: Consumatorii digitali se îndreaptă spre TikTok și Douyin, platforme gemene de social media care au adoptat conținutul video scurt. Brandurile se străduiesc să-și promoveze produsele și serviciile pe aceste platforme, dar unele dintre tendințele virale care fac cel mai mult pentru a stimula vânzările de branduri apar organic din partea utilizatorilor acestor platforme, fără implicarea directă a brandurilor.

3. Outsmart Online

În contextul unei incertitudini macroeconomice crescânde și a creșterii digitalizării, consumatorii caută platforme online dedicate cu scopul de a găsi cele mai bune oferte. Din ce în ce mai mulți consumatori folosesc aceste platforme în moduri nedorite de branduri – și nu sunt de acord cu asta.

4. Recommerce 2.0

Recommerce/ Recomerțul sau comerțul invers reprezintă vânzarea sau cumpărarea de produse și bunuri utilizate anterior. În contextul Recommerce 2.0, această practică se îmbunătățește și se adaptează la cerințele și preferințele consumatorilor moderni, în special a celor mai tineri și mai tehnologizați.

Recommerce-ul crește și evoluează la nivel global, alimentat de consumatori mai tineri, conștienți de mediu, care sunt mai economi și mai pricepuți în tehnologie. Brandurile și retailerii recunosc potențialul acestei piețe și adoptă activ diverse strategii pentru a intra în ea, reflectând conveniența comerțului electronic și făcând recommerce-ul mai accesibil pe scară largă în diferite categorii de produse.

5. Reinventarea retururilor

Consumatorii și-au dorit tot timpul să nu aibă probleme cu retururile. Tendințele convergente precum creșterea comerțului online, închiderea magazinelor și strategiile mai sustenabile au devenit mai actuale ca oricând. Noile tehnologii și parteneriate deschid calea unor experiențele mai bune de retur pentru consumatori.

Trei teme cheie

Michelle Evans, Lider Global al Insighturilor Retail și Digitale la Euromonitor International, a declarat că trei teme cheie au ieșit la iveală din raportul din 2024:

„Experiența de cumpărături online continuă să se maturizeze. Euromonitor a observat acest lucru în trei dintre tendințele noastre din 2023 și îl vedem din nou și în acest an. Utilizarea tehnologiilor emergente precum generative AI va face ca cumpărăturile online să se simtă mai mult ca experiența de cumpărare în persoană, așa cum este explorat în Comerțul electronic intuitiv.

Evoluția recommerce-ului și împrumutul de strategii mai largi de comerț electronic, așa cum este explorat în Recommerce 2.0, vorbește de asemenea despre această mai mare sofisticare.

Consumul prudent și conștient este în creștere. Costul cumpărăturilor, fie că acesta este monetar sau sustenabil, a fost pe primul loc pentru consumatorii digitali în 2023 și va continua să fie și în 2024. 

Consumatorii caută și mai multă putere în relațiile lor cu brandurile. Acest lucru este evident atât în economia TikTok, cât și în tendințele Outsmart Online, care la rădăcină se referă la modul în care consumatorii folosesc rețelele sociale pentru a le oferi o voce mai mare în relația consumator-brand. Beneficiul de a asculta mai mult de la consumatori decât de la branduri duce la interacțiuni mai autentice, ceea ce este valorizat de consumatorii mai tineri precum Gen Z.

Cu de două ori mai mulți consumatori digitali în lume decât acum zece ani și cu cheltuieli mai mult decât duble pentru bunuri și servicii online în această perioadă, este important să ne pregătim strategiile cu acești cumpărători pricepuți digital în minte.” 


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *