Euromonitor International, compania globală de cercetări de piață, a lansat raportul Cele Cinci Tendințe ale Consumatorului Digital în 2024. Raportul anual dezvăluie tendințele emergente care oferă perspective asupra valorilor în evoluție ale consumatorilor digitali și explorează modul în care comportamentul lor redefinește motivațiile și nevoile lor de cumpărare. De asemenea, examinează progresele tehnologice din anul următor care vor continua să redefinească comportamentul consumatorului.
De două ori mai mulți consumatori din întreaga lume sunt acum online și cheltuiesc de două ori mai mult pe bunuri și servicii în comparație cu acum 10 ani. Business-urile trebuie să se pregătească pentru cumpărători cu o mai mare pricepere și înțelegere digitală. Consumatorii sofisticați așteaptă din ce în ce mai mult ca navigarea online să ofere o experiență similară cu cea a cumpărăturilor fizice. A e conomisi este o coordonată prioritară pentru consumatori, caută să caute scurtături către cele mai bune oferte. Consumatorii doresc mai multă putere în relația lor cu brandurile, iar în acest sens, folosesc rețelele sociale pentru a le oferi o voce mai puternică.
Cele Cinci Tendințe ale Consumatorului Digital în 2024 de la Euromonitor International:
1. Comerțul online intuitiv
Creșterea influenței canalelor digitale asupra consumatorilor pune presiune pe companii să îmbunătățească experiența online. Acest lucru este posibil datorită strategiilor de colectare a datelor în evoluție și a tehnologiilor emergente, de la AR la IoT (Internet of Things) până la Gen AI. Aceste progrese au potențialul de a transforma experiența de cumpărături online, făcând-o mai intuitivă.
2. Economia TikTok
Economia TikTok: Consumatorii digitali se îndreaptă spre TikTok și Douyin, platforme gemene de social media care au adoptat conținutul video scurt. Brandurile se străduiesc să-și promoveze produsele și serviciile pe aceste platforme, dar unele dintre tendințele virale care fac cel mai mult pentru a stimula vânzările de branduri apar organic din partea utilizatorilor acestor platforme, fără implicarea directă a brandurilor.
3. Outsmart Online
În contextul unei incertitudini macroeconomice crescânde și a creșterii digitalizării, consumatorii caută platforme online dedicate cu scopul de a găsi cele mai bune oferte. Din ce în ce mai mulți consumatori folosesc aceste platforme în moduri nedorite de branduri – și nu sunt de acord cu asta.
4. Recommerce 2.0
Recommerce/ Recomerțul sau comerțul invers reprezintă vânzarea sau cumpărarea de produse și bunuri utilizate anterior. În contextul Recommerce 2.0, această practică se îmbunătățește și se adaptează la cerințele și preferințele consumatorilor moderni, în special a celor mai tineri și mai tehnologizați.
Recommerce-ul crește și evoluează la nivel global, alimentat de consumatori mai tineri, conștienți de mediu, care sunt mai economi și mai pricepuți în tehnologie. Brandurile și retailerii recunosc potențialul acestei piețe și adoptă activ diverse strategii pentru a intra în ea, reflectând conveniența comerțului electronic și făcând recommerce-ul mai accesibil pe scară largă în diferite categorii de produse.
5. Reinventarea retururilor
Consumatorii și-au dorit tot timpul să nu aibă probleme cu retururile. Tendințele convergente precum creșterea comerțului online, închiderea magazinelor și strategiile mai sustenabile au devenit mai actuale ca oricând. Noile tehnologii și parteneriate deschid calea unor experiențele mai bune de retur pentru consumatori.
Trei teme cheie
Michelle Evans, Lider Global al Insighturilor Retail și Digitale la Euromonitor International, a declarat că trei teme cheie au ieșit la iveală din raportul din 2024:
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail