State of Social Media Employment 2015 sau cât se câștigă în Social Media, în România (INFOGRAPHIC)

Pentru al cincilea an consecutiv, la Webstock, cel mai important eveniment de Social Media din România, Evensys și Career Advisor au făcut o analiză a salariilor din Social Media în România – State of Social Media Employment 2015.

Anul acesta, au fost implicate 213 persoane (angajați cu responsabilități în social media), care au răspuns unui chestionar completat online în perioada 23-29 septembrie 2015.

Iată care sunt cele mai importante concluzii ale acestei analize:

• Titulaturile cele mai frecvente ale celor care lucrează în acest domeniu sunt Social Media Manager și Social Media Specialist;
• Înainte de a lucra în social media, profesioniștii care ocupă astfel de poziții acum au lucrat în relații publice, presă, marketing sau online (doar 10% și-au început cariera direct cu un job în social media):
• Cele mai frecvente activități (și, implicit, responsabilități) sunt: managementul conturilor de social media, postarea și revizuirea conținutului;
• Activitatea de monitorizare a brandului și concurenței a înregistrat cea mai mare creștere față de 2014;
• Profesioniștii din social media își dedică între 59% și 75% din timpul petrecut la birou pentru activități în social media;
• Departamentul de marketing este în continuare preferat pentru monitorizarea conturilor sociale ale organizației;
• Salariul mediu lunar estimat pe baza datelor din chestionar ne arată o ușoară creștere: de la 680 Euro în 2013 la 713 Euro în 2015;
• Cel mai mare salariu în Social Media anunțat anul acesta este 3.400 euro.
• 44% din cei care lucrează în social media câștigă între 500 și 1000 Euro lunar;
• În companiile cu peste 500 angajați, salariile celor din social media au crescut cu 20%;
• 58% dintre profesioniștii din social media lucrează de cel puțin 2 ani în acest domeniu (și, interesant dar firesc, cei care au vechime mai mare câștigă mai mult).

„Rezultatele din acest an ne confirma o dezvoltare a profesionistilor si nevoilor din aria digitala. Pe langa cresterea salariilor medii, precum si a celor cu peste 3 ani de experienta, devine evidenta si specializarea din ce in ce mai necesara pe zone bine definite, cum ar fi Content Management, PPC, E-commerce etc). Media salariala pentru aproximativ 45% din angajati ramane la nivelul maxim de 1000 euro net, insa nu scade sub 500 euro net”, spune Madalina Uceanu, Senior HR & Executive Search Consultant, Career Advisor.

infografic

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *