Cum arată companiile Kraft Food și Mondelēz la doi ani după divizare

În urmă cu aproape doi ani, compania Kraft Foods Inc, a doua cea mai mare companie de produse alimentare ambalate din lume, s-a divizat în Mondelēz International Inc. şi Kraft Food Group Inc, divizia de produse alimentare din America de Nord.

Prin această divizare, Mondelēz International s-a concentrat doar pe anumite produse (snack-uri), fiind unul dintre cei mai mari producători la nivel mondial de ciocolată, biscuiţi, gumă, bomboane, cafea şi băuturi (sub forma de pulbere).

În acest fel, Mondelēz a putut să îşi menţină focusul pe pieţe cu o puternică dezvoltare, precum Asia Pacific și Orientul Mijlociu de Est și Africa (MEA). Dar, odată cu primele rezultate financiare pentru întregul an, se pare că niciuna dintre cele două companii nu stau foarte bine după „divorțul” lor de miliarde de dolari, publicând rapoarte financiare dezamăgitoare.

Pe hârtie, divizarea companiei are sens. Kraft și-a păstrat un portofoliu larg de produse dar compania este limitată din punct de vedere geografic. În 2013, mai mult de două-treimi din vânzările globale Kraft au provenit de la produse refrigerate și produse lactate, sosuri, dressinguri, condimente şi gustări dulci și sărate, conform Euromonitor International. În schimb, Mondelez a avut un focus mult mai concentrat, aproape 90% din vânzări provenind de la game de produse cu branduri iconice precum Oreo, LU, Nabisco, Ritz, Cadbury, Milka, Trident, Hale și Philadelphia.

MondelezÎn timp ce divizia arată bine în teorie, lucrurile nu sunt chiar atât de roz precum par. Rezultatele financiare pentru întregul an 2013 arată că venitul net pentru Kraft a scăzut cu 0,3%, tras în jos – în principal – de o performanță slabă în categoria sosuri, dressinguri și condimente. Kraft este una dintre puţinele companii din top 10 mondial pe cale de a pierde cotă de piaţă în această categorie, unde vânzările Kraft au scăzut cu 50 de milioane de dolari în perioada 2012-2013, consumatorii optând pentru produse „mai” premium decât cele din oferta Kraft sau găsind o alternativă mai ieftină cum ar fi private label.

Poate şi mai dezamăgitoare au fost rezultatele financiare înregistrate Mondelez în 2013. Veniturile din zona Asia Pacific au scăzut cu 4 % şi combinate cu creșterea nu foarte mare din America de Nord și Europa de Vest, au condus la venituri nete totale în creștere cu mai puțin de 1 %, în 2013 . Creșterea organică a fost sub 4 %, mai mică decât creşterea obişnuită a companiei, înainte de divizare, de 5-7 %. Mondelez trebuie să se concentreze mai mult pe transformarea dependenței de Europa de Vest și America de Nord într-un avantaj .

Unul dintre obiectivele divizării în cele două companii a fost – parţial – pentru a atrage mai mult capital, care ar putea fi folosit pentru a crește investițiile în ţările în curs de dezvoltare, însă numai 17% din vânzările globale de produse alimentare ambalate Mondelez provin din MEA sau Asia Pacific. În timp ce Mondelez ar putea să o ducă mai bine decât Hershey, de exemplu, care are o prezență neglijabilă în ambele regiuni, MEA și Asia Pacific, sau Ferrero, care are de asemenea un portofoliu mult prea premium pentru a atrage consumatorii cu venituri mici din pieţele în curs de dezvoltare, Mondelez nu pare să aibă la fel de mare succes în încercarea de a se impune în aceste regiuni, precum Mars sau Nestlé .

MEAAsiaPacific

Atunci, întrebarea finală este: dacă Mondelēz și Kraft ar putea da timpul înapoi, ar mai face această divizare? Adânc ancorată în America de Nord și bazeată foarte mult pe achiziții pentru a menține creșterea economică, vechiul Kraft a obosit și s-a împotmolit în partea internațională a afacerii. În ciuda rezultatelor dezamagitoare din primul an, răspunsul ar fi, fără îndoială, DA.

În ţările din zona României, acolo unde compania Mondelez este în primii cinci jucători după cota de piaţă, Euromonitor International a făcut o prognoză de creştere anuală a volumului din retail la categoria Chocolate Confectionery, pe următorii patru ani:

Chocolateconfect1

Mondelēz International, Inc. este o adevărată forţă globală în industria snack-urilor, cu un venit de $35 miliarde în 2012. Este lider mondial în ciocolată, biscuiţi, gumă, dulciuri, cafea şi băuturi, cu mărci de miliarde de dolari, cum ar fi ciocolata Cadbury, Cadbury Dairy Milk şi Milka, cafeaua Jacobs, biscuiţii LU, Nabisco şi Oreo, băuturile Tang şi guma Trident. Mondelēz International este listată la indicii bursieri Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 şi Dow Jones Sustainability Index.

În România, Mondelez este prezentă pe piaţa locală din anul 1994, cu un portofoliu de mărci ce cuprinde: Jacobs, Nova Brazilia, Tassimo, Milka, Poiana, Africana, LU Pepito, LU Pim`s, Barni, Oreo, Tuc, Belvita.

Un chestionar pentru cititorii revistei retail-FMCG.ro. Mulţumim!

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Depositphotos

Un comentariu la „Cum arată companiile Kraft Food și Mondelēz la doi ani după divizare”

  1. Pingback: Mondelez și Douwe Egberts fuzionează pentru a da naștere unui gigant în domeniul cafelei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *