Alexandru Nomicos, CFO Bergenbier S.A.: „Imaginea și experiențele de consum pe care le oferă brand-urile trebuie să fie susținute de beneficii palpabile”

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, unul dintre principalii jucători de pe piața berii din România, a avut o performanță financiară în 2022 în linie cu piața, cu o creștere double digit a cifrei de afaceri. Astfel, Bergenbier S.A. a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 798 de milioane de lei, în creștere cu peste 11% față de anul trecut. Despre piața berii din România, despre noutățile din portofoliul producătorului, dar și despre principalele proiecte de sustenabilitate ale companiei, am stat de vorbă cu Alexandru Nomicos, CFO Bergenbier S.A.

Cum a fost 2022 pentru Bergenbier, în contextul în care volumul pieței berii a înregistrat o scădere de -5% în volum în 2022, comparativ cu anul anterior?

Anul trecut ne-am confruntat cu o inflație mare, creșterea costurilor de materie primă, a prețurilor la energie. Toate aceste elemente au afectat puternic categoria de bere și în 2022 piața berii a înregistrat scădere. Dacă ne uităm la canalele de vânzare, HoReCa a fost pe un trend evident de revenire după pandemie, iar segmentul de retail tradițional versus segmentul de retail modern s-a stabilizat.

Bergenbier S.A. are un portofoliu extrem de diversificat, ce ne ajută să fim aproape de consumatori în toate momentele de consum, iar acest atuu ne ajută să adresăm nevoile extrem de diversificate din piață. Performanța financiară Bergenbier S.A. din 2022 a fost în linie cu piața, avem o creștere de double digit a cifrei de afaceri, respectiv peste 11% față de anul trecut.

Cum se prefigurează piața berii din România în 2023, după prima jumătate a anului?

Datele oficiale oferite de Asociația Berarii României ne arată că în primele cinci luni din 2023 piața a scăzut cu 9%  față de aceeași perioadă a anului anterior. Sunt rezultate care se aliniază, practic, trendului descendent început în 2022.

Avem și în 2023 o scădere a puterii de cumpărare și, per total, un context economic dificil. Chiar dacă inflația s-a mai stabilizat, aceasta rămâne la un nivel ridicat, peste baza naturală din ultimii ani. În plus, industria berii este meteodependentă, iar în mod normal lunile aprilie și mai ar trebui să fie lunile de intrare în sezon, dar anul acesta nu au fost în linie cu așteptările din punct de vedere al regimului termic.

Cu toate acestea, suntem încrezători că în partea a doua a anului piața se va echilibra din punct de vedere al prețurilor, în special la materiile prime.

Care sunt noutățile din portofoliul Bergenbier S.A. pentru anul acesta?

Anul acesta am mers pe diversificarea segmentului 0.0, unul într-o continuă creștere. De altfel, cea mai importantă tendință din piață pe care am văzut-o după pandemie este faptul că oamenii caută să îşi modereze consumul de alcool, pun mai mult accent pe sănătate, iar noi avem opțiuni inclusiv pentru cei care nu vor să consume deloc alcool.

Noutățile din portofoliu sunt variantele 0.0% alcool ale brand-urilor premium Staropramen și Stella Artois, două lansări care ne consolidează portofoliul, oferind opțiuni consumatorilor care nu pot sau nu doresc să consume alcool. Ambele sortimente oferă experiențe unice. Staropramen 0.0 se bucură de o metodă de producție specială, prin care este asigurat același gust distinct și savuros ca berea lager cu alcool. Se adresează consumatorilor care nu trebuie să facă niciun fel de compromis când vine vorba de gustul răcoritor al berii cu 0.0% alcool.

Stella Artois 0.0 păstrează povestea brand-ului premium fondat în 1366, în Leuven, Belgia, și transformă orice moment de consum într-unul special datorită gustului său rafinat. Este o alegere excelentă pentru a însoți mesele alături de cei dragi. Suntem încântați să vedem că aceste noi produse performează conform planurilor noastre și avem încredere că vor obține rezultate bune în segmentul de bere fără alcool.

Apoi avem a patra aromă Fresh 0.0, anul acesta cea de Mango și Fructul Pasiunii. Fără îndoială că Fresh este un brand de succes, unul care a crescut constant de la lansare, acum doi ani.

În ce fel s-a modificat comportamentul consumatorului?

În contextul macroeconomic actual, consumatorul român este foarte pragmatic, îl vedem atent, căutând mereu un bun raport calitate-preț de la mărcile preferate. Este și normal, am avut o decadă de prosperitate economică, iar piața s-a dus spre o premiumizare a produselor. Acum avem o succesiune de crize care ne-au afectat pe toți, de la pandemie la contextul macroeconomic dificil.

Imaginea, experiențele de consum pe care le oferă brand-urile trebuie să fie susținute de beneficii palpabile: preț convenabil, cantitate potrivită, o promoție atractivă etc.  Așa poate câștiga acum un brand încrederea consumatorului, astfel încât să rămână pe lista scurtă de cumpărături. Iar la Bergenbier S.A. mereu ținem cont de aceste nevoi ale consumatorului raportate la contextul actual.

Care sunt principalele proiecte Bergenbier legate de sustenabilitate?

Strategia nostră de sustenabilitate este evidențiată prin platforma prieteniresonsabili.ro. Pilonii sustenabilității urmăresc oamenii, mediul înconjurător și consumul responsabil de alcool. Anul acesta vom ajunge la al 4-lea raport de sustenabilitate lansat și an de an facem eforturi considerabile pentru reducererea amprentei de carbon. Nu mai trimitem din 2019 niciun deșeu la groapa de gunoi, acestea fiind valorificate prin reciclare conform legislației în vigoare.

De asemenea, energia electrică utilizată în sediul din București și în fabrica din Ploiești este 100% energie regenerabilă. În plus, anul trecut am modificat sticla PET, așa încât dopul este acum atașat, reducând greutatea PET-ului. Estimările ne arată că punem mai puțin plastic pe piață prin această modificare, fiind primul producător de băuturi care s-a aliniat, practic, la directiva Single Use Plastic. Desigur, acestea sunt doar o parte din proiectele noastre.

În plus, suntem implicați activ în Sistemul de Garanție Returnare (SGR). Pe lângă faptul că suntem fondatorii acestei companii, suntem și garantori, iar asta înseamnă că, financiar vorbind, garantăm împrumuturile accesate de această companie și sunt sume importante de bani. De altfel, recent Returo, compania care administrează acest sistem, a primit un împrumut verde, succes ce se datorează tuturor producătorilor implicați în acest sistem.

Cum se împacă sustenabilitatea cu profitabilitatea unui business?

Sustenabilitatea a venit intrinsec pentru noi. Am înțeles că este un maraton, nu un sprint, în care trebuie să ne implicăm activ și constant și că profitabilitatea pe termen lung înseamnă să îți reduci amprenta de carbon și să fii mai eficient în resursele pe care le folosești. Ca o companie să fie de succes trebuie ca sustenabilitatea să fie integrată în strategia de business, lucru pe care noi l-am realizat.

Suntem parte din grupul Molson Coors Beverage Company si suntem aliniați obiectivului pe termen lung al companiei, acela de a ajunge să fim net zero până în 2050.

Bergenbier S.A.

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploiești și o rețea performantă de distribuție națională.  Prin fiecare lucru pe care îl facem, încântăm băutorii de bere din România. De aceea, Bergenbier S.A. acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului.

Fiecare bere produsă lasă o urmă, iar aceasta ajută compania să creeze un viitor sustenabil. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieței. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Praha, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, Praha, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *