Next_Capitall

LONCOLOR, brandul românesc care și-a dorit și a știut să se racordeze emoțional la nevoile publicului său în această perioadă dificilă

LONCOLOR, brandul românesc aparținând Papillon Laboratoires Cosmetiques, cea mai importantă companie românească producătoare de vopsea pentru păr, a fost unul dintre brandurile care în toată această perioadă dificilă a reușit să se racordeze emoțional la nevoile publicului său. Cum a reușit brandul acest lucru, care au fost principalele acțiuni ale companiei, în actualul context, care s-a schimbat profund, și ce lecții avem de învățat din această perioadă, am aflat de la Marius Niță – Director de Marketing și Vânzări Papillon Laboratoires Cosmetiques, într-un interviu pentru retail-FMCG.ro.LoncolorCel mai cunoscut și iubit dintre brandurile companiei Papillon Laboratoires Cosmetiques, cu o experiență de 27 de ani în domeniu, este LONCOLOR, brandul românesc numărul 1 în categoria vopsea pentru păr având în portofoliu game care adresează diferite nevoi ale consumatoarelor. LONCOLOR are cea mai mare cotă de piață în volum (conform raportului Nielsen martie – aprilie 2020) în categoria Coloranților de Păr.

Cum vedeți actuala situație din punct de vedere business?  

Desigur, criza provocată de COVID-19 nu ne-a ocolit nici pe noi. Dincolo de orice altceva vorbim de o schimbare de percepție care se reflectă în tot. Nu cred că a trecut nimeni, fără să se transforme, prin perioada pe care am traversat-o. Izolarea fără precedent și reevaluarea priorităților ne-au pus pe gânduri pe toți, atât la nivel personal, cât și la nivel de business.

Concret, în primele luni de criză (martie și aprilie), pot spune că am resimțit o ușoară scădere a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului precedent. Incertitudinea care a reușit să își pună amprenta asupra vieților tuturor a contribuit la creșterea sentimentului de teamă în rândul consumatorilor, aceștia alegând să se concentreze, în mod firesc și oarecum previzibil, în special pe achiziționarea de alimente și diverse alte produse de bază sau necesare protejării împotriva virusului. Mai mult decât atât, din cauza restricțiilor impuse de autorități, consumatorii și-au schimbat obiceiurile de cumpărare și s-au orientat mai mult către magazinele din proximitate.

În același timp, teama indusă și blocajul economic generat de stagnarea anumitor sectoare de activitate s-au reflectat în unele cazuri chiar prin închiderea anumitor magazine, mai ales din comerțul tradițional.

Cu toate acestea consumatoarele au continuat să cumpere produsele de îngrijire cărora le sunt loiale. A avea grijă de tine a devenit mai mult decât oricând o formă de terapie pentru a gestiona mai ușor momentele de anxietate pe care le-am traversat cu toții.

Iar odată cu primele măsuri de relaxare, am remarcat chiar faptul că doamnele și-au intensificat acțiunile de înfrumusețare și au redescoperit beneficiile asupra stimei de sine atunci când au grijă de tenul, părul și aspectul exterior, în general. În cazul nostru se vede clar această tendință în cifrele de vânzare pentru produsele de colorare și îngrijire a părului.

Ce schimbări s-au produs în companie? Ce nu s-a schimbat?  

Unul dintre aspectele ce nu au suferit modificări în perioada pandemiei o reprezintă grija noastră constantă pentru consumatori, precum și atenția pe care o avem pentru nevoile lor. În toată această perioadă am fost chiar mai atenți și mai conectați la nevoile publicului nostru decât în mod obișnuit, încercând să compensăm distanța fizică prin apropiere emoțională, prin mijloacele de comunicare online.

Campanie de livrare la domiciliu

Înțelegând importanța respectării regulilor de distanțare fizică și dorind să ne protejăm consumatorii de a se expune la riscuri prin părăsirea domiciliului, dar fără a ignora nevoia consumatoarelor de a folosi produsele LONCOLOR în continuare, am lansat o campanie de livrare la domiciliu, cu plasarea comenzilor online sau telefonic, iar costurile de transport au fost suportate de noi integral, alături de produse bonus oferite cadou pentru fiecare comandă mai mare de 50 de lei.

Serviciu gratuit de consiliere

Toate acestea tocmai pentru a-i încuraja să stea acasă, în siguranță, pentru a evita riscurile de contractare a noului coronavirus. Mai mult decât atât, le-am pus la dispoziție un serviciu gratuit de consiliere, pentru ca alegerile lor în materie de produse de îngrijire sau înfrumusețare LONCOLOR să fie potrivite nevoilor specifice: culoarea și luminozitatea tenului, structura firului de păr, particularitățile scalpului.

În același timp, luând toate măsurile de protecție necesare și respectând toate regulile impuse, atât de autorități, cât și de colaboratori, am continuat sa ne desfășurăm activitatea și am depus toate eforturile (umane, dar și financiare) pentru a menține continuitatea atât în producție, cât și în tot lanțul de distribuție.

Ce impact a avut pandemia asupra business-ului?

Chiar dacă în primele luni (martie, aprilie) am resimțit o ușoară scădere a vânzărilor față de luna precedentă, dacă analizăm perioada primului semestru, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, putem spune că LONCOLOR a înregistrat, o ușoară creștere.

Unul dintre posibilii factori care au contribuit la această tendință poate fi pus pe seama închiderii temporare a saloanelor de înfrumusețare, ceea ce a impulsionat multe doamne și domnișoare să își facă curaj să se vopsească singure acasă (unele dintre ele făcând acest lucru pentru prima oară!) și să depășească o barieră psihologică în acest sens privind priceperea lor în materie de aplicare a vopselei sau alte asemenea prejudecăți.

Dar, personal, consider că rezultatele obținute se datorează, în primul rând, întregii echipe LONCOLOR care, în toată această perioadă, a fost alături de consumatoare, pas cu pas, prin interacțiuni online intensificate ca frecvență, dar și ca profunzime a discuțiilor și sfaturilor acordate fiecărei cliente care ne-a cerut ajutorul pentru orice problemă de îngrijire a părului la domiciliu.

LONCOLOR are propria sa echipă de promoteri

Această grijă pentru informarea corectă a publicului este de mult timp pe agenda noastră. Practic, LONCOLOR are propria sa echipă de promoteri care consiliază cumpărătoarele în magazine, iar această consiliere s-a mutat în online. Segmentul pe care activăm necesită experiență și dedicare, iar echipa noastră este constant instruită și pregătită să ofere suport clientelor interesate să își achiziționeze produsele.

Consumatoarele noastre au fost consiliate pe canalele de social media cu multă răbdare de către specialiștii noștri pentru a reuși să se vopsească singure acasă și să obțină, bineînțeles, rezultatele dorite.

În plus, deși am lansat acest serviciu de livrare la domiciliu, nu am neglijat nicio secundă alimentarea lanțului de distribuție în magazinele fizice, astfel încât produsele LONCOLOR au fost în permanență disponibile publicului în toate punctele de contact, pentru a facilita accesul la ele.

Ce adaptări eficiente ați făcut în companie?

Intern, la nivel de echipă managerială, așa cum am menționat și mai sus, încă de la începutul pandemiei am ales să respectăm cu strictețe regulile impuse de autorități și de către colaboratori, pentru a evita astfel orice pericol de a răspândi virusul.

La nivel operațional, aici mă refer la munca depusă de către colegii noștri care lucrează în fabrică, în depozit sau în magazine – am structurat în așa fel activitatea astfel încât să asigurăm în permanență prezența produselor noastre în cât mai multe puncte de vânzare, astfel, oferind consumatoarelor posibilitatea de a găsi produsele LONCOLOR cât mai aproape de ele. Am reușit acest lucru și prin contribuția  colaboratorilor noștri care asigură distribuția produselor LONCOLOR.

Bineînțeles că am luat toate măsurile de siguranță pentru a preveni posibilitatea ca vreunul dintre colegii noștri să contracteze virusul și le-am pus la dispoziție echipamente de protecție și produse dezinfectante, conform normelor în vigoare.

Lansare gamă nouă – LONCOLOR EXPERT HEMPStyle, singura vopsea pentru păr de pe piața din România cu extract din semințe de cânepă

În ceea ce privește portofoliul de produse, planificasem să lansăm noua gamă LONCOLOR EXPERT HEMPStyle printr-un eveniment offline. În contextul pandemiei am ales să facem cunoscută publicului această nouă gamă prin tactici de PR adaptate noului context și ne bucurăm că am avut o lansare de succes pentru singura vopsea de pe piața din România cu extract din semințe de cânepă (Cannabis sativa).

Variantele câștigătoare pentru noi au fost comunicarea intensificată online, o amplă campanie de sampling cu produse pentru testare în rândul influencerilor, precum și asocierea de imagine cu noul brand ambassador: Roxen, reprezentanta României la Eurovision.

Nuanța de violet purtată de Roxen a lansat deja un nou trend în colorarea părului!  Ne bucură mult acest parteneriat și toată implicarea ei în campanie, iar în același timp și noi suntem aproape de ea și o sprijinim în proiectele sale. De exemplu, chiar de curând am fost prezenți la concertul Drive-In de la Romexpo organizat de Global Records, susținând-o pe Roxen, care a urcat pe scenă alături de Antonia, Alina Eremia, Carla’s Dreams.

Toți participanții care au venit la concert au primit surprize de la noi, printr-un sampling inedit, cu promoteri care au purtat măști de protecție și mănuși, respectând cu strictețe normele de igienă și distanțare socială.

LONCOLOR EXPERT HEMPStyle a primit titlul Votat Produsul Anului 2020 la categoria vopsea pentru păr

O altă noutate legată de LONCOLOR EXPERT HEMPStyle o reprezintă faptul că această gama a primit titlul Votat Produsul Anului 2020 la categoria vopsea pentru păr, distincție care ne onorează și care totodată ne întărește imaginea de brand ce inovează permanent. Afirm acest lucru întrucât LONCOLOR nu este la prima distincție de acest calibru. În anul 2017, LONCOLOR a primit titlul „Votat Produsul Anului” pentru LONCOLOR EXPERT Oil Fusion, prima vopsea pentru păr îmbogățită cu un mix de patru uleiuri 100% naturale, care a rămas de atunci printre preferatele româncelor.

Cum ați reușit să vă țineti clienții aproape?

Clienții noștri au fost întotdeauna prioritatea noastră, pentru ei ne-am adaptat și am făcut tot ce ne-a stat în putință să punem cap la cap un nou serviciu: livrarea la domiciliu.

În apogeul stării de urgență LONCOLOR a lansat campania de livrări la domiciliu intitulată: “LONCOLOR ÎȚI ADUCE CULOAREA PREFERATĂ ACASĂ!”.  Așa cum spuneam mai devreme, am oferit transport gratuit la orice comandă plus cadouri bonus, pentru a face perioada de izolare la domiciliu cât de cât suportabilă.

#Frumoasăacasă a devenit un slogan apreciat de clientele LONCOLOR și ne bucurăm că am contribuit cât de puțin la menținerea stării de bine și atenuarea anxietății acelor săptămâni, atunci când „adaptarea” a fost laitmotiv pentru multe zile consecutive, multe zile în care noua realitate părea că devine tot mai sufocantă și mai lipsită de perspective optimiste.

Cum credeți că va arăta business-ul LONCOLOR pe termen mediu și lung, având în vedere contextul actual?

Suntem optimiști și încrezători cu privire la viitor. Vom depune tot efortul să le oferim clienților noștri aceleași servicii ca până în prezent. Din perspectiva dezvoltării, anul acesta ne propusesem să începem să facem demersuri pentru comercializarea produselor LONCOLOR în țări importante din Europa și alte continente, însă cu siguranță aceste obiective vor fi amânate pentru anii următori.

Ce planuri de business aveți, poate independent de situația actuală?

Din păcate, perioada de vârf a pandemiei ne-a forțat să amânăm planurile pe care le creionasem pentru lunile martie și aprilie către perioada mai – iunie, astfel încât toate proiectele sunt decalate.

Pregătim multe surprize pentru a premia loialitatea clienților noștri. Conform tradiției, am lansat bine-cunoscuta noastră campanie națională de vară, unde premiul cel mare, oferit prin tragere la sorți, este foarte consistent. Anul acesta, campania se numește „E vara premiilor LONCOLOR! E vara cu VITARA!”. Marele premiu este o mașină Suzuki Vitara Hybrid care va fi câștigată la finalul campaniei, prin tragere la sorți. Până atunci însă, am pus la bătaie 1.000 de premii înstant în bani sau produse de stilizare a părului, care nu sunt nici ele de neglijat.

În general, ca planuri pentru toamnă pot spune că așteptăm ca lucrurile să revină la normal, atât cât se poate în contextul de față pentru a putea astfel să reluăm interacțiunea directă cu publicul nostru și să reluăm campaniile din magazine, căci ne lipsește dialogul offline și conexiunea umană pe care activările la punctul de vânzare le aduc în prim-plan.

Avem o lecție de învățat din această perioadă?

Cu siguranță această perioadă a reușit să schimbe multe lucruri în fiecare dintre noi, atât la nivel personal, cât și din punctul de vedere al business-ului. Cred că cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este că avem o capacitate nebănuită de adaptare la situații și evoluții noi, diferite, și o toleranță la restricții cum poate nu bănuiam, precum și o capacitate de transformare aproape instant a stilului de viață, atunci când siguranța personală o impune. Cred că, mai mult decât oricând, am conștientizat o dată în plus că instinctul nostru de supraviețuire primează și ne dă puteri nebănuite.

Cât despre branduri, cred că toată această perioadă a șlefuit în personalitatea brandurilor puternice o latură umană mult mai accentuată. Cred că LONCOLOR este un astfel de brand, care și-a dorit și a știut să se racordeze emoțional la nevoile publicului său în pandemie, ceea ce i-a întărit atributele de empatie și inovare permanentă pe care le considerăm core values de multă vreme, iar în această perioadă am avut ocazia să le consolidăm.

Papillon Laboratoires Cosmetiques

Povestea Papillon Laboratoires Cosmetiques a început în anii ’90, printr-o premieră: primul joint venture din România. Anul 1993 marchează apariția primei creme colorante de păr – LONCOLOR. În toată această perioadă Papillon Laboratoires Cosmetiques a trecut prin schimbări semnificative atât la nivel organizațional, cât și productiv și managerial, schimbări care au oferit în timp companiei susținerea de care a avut nevoie pentru dezvoltarea continuă, ajungând în acest moment la un număr de peste 150 de angajați.

Compania are una dintre cele mai complete rețele de ditribuție atât în comerțul traditional, cât și în cel modern.

LONCOLOR

Cel mai cunoscut și iubit dintre brandurile companiei Papillon Laboratoires Cosmetiques este LONCOLOR, brandul românesc numărul 1 în categoria vopsea pentru păr. Brandurile de vopsea de păr: LONCOLOR Expert HEMPstyle, LONCOLOR Expert Oil Fusion, LONCOLOR Ultra, LONCOLOR Natura, LONCOLOR GoCrazy!, LONCOLOR Trendy Colors, LONCOLOR Ultra Max, LONCOLOR Expert Quick Color Touch. Brandurile de Îngrijire: LONCOLOR Trendy, LONCOLOR Expert, LONCOLOR Michel Mercier.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Revista retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,065 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » FMCG » LONCOLOR, brandul românesc care și-a dorit și a știut să se racordeze emoțional la nevoile publicului său în această perioadă dificilă

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: