Gun Media: Cum poate ajuta o agenție de performance marketing un magazin online să rămână competitiv, într-un mediu în care creșterea pieței de eCommerce se încetinește

În contextul unei contracții destul de puternice a pieței de eCommerce din România, în prima jumatate a lui 2023, lucru care se vede și din rapoartele sau declarațiile unor jucători din piața de profil, care anunță creșteri nu foarte mari față de cifrele de anul trecut, am stat de vorbă cu Robert Trandafir – CEO Gun Media, agenția de digital marketing, specializată în campanii de performance, cu care am dezbătut mai multe idei legate de impactul în creștere a costului pentru vânzările online și mai ales despre ce soluții are o agenție specializată pe eCommerce pentru creșterea vânzărilor online.

Gun Media

Ce aport poate avea o agenție de performance marketing într-un astfel de context?

Agenția de performance susține, în general, orice magazin online să exploateze bugetul media destinat canalelor de performance cât mai bine, astfel încât să ajungă cu mesajul dorit la audiența țintă. Dacă ne referim la Gun Media, aportul nostru constă în abordarea creativă a campaniilor, a materialelor folosite, și a optimizării permanente a campaniilor de Google ADS, Meta ADS (Facebook & Instagram), Tik Tok ADS, Pinterest și Linkedin ADS.

Alocăm foarte multe resurse pentru înțelegerea produselor fiecărui magazin online în parte și identificăm nevoile publicului țintă, după care realizăm campanii pe întreg funnelul de digital marketing.

Înțelegem de la nișă la nișă că decizia de cumpărare se face diferit și atunci implementăm campanii și alegem mediile de distribuție în funcție de etapa din funnel: campanii de awareness ale produselor către audiențe noi, care nu au interacționat anterior cu magazinul online și folosim preponderent medii în care punem accentul pe vizualuri sau video-uri (Google Display, Facebook&Instagram, Youtube sau Pinterest).

În același timp, creștem și din punct de vedere SEO pe căutări informaționale din nișă pe care activează magazinul: campanii de trafic în care explorăm audiențe ceva mai calde, interesate de produse și alegem mix-uri de vizualuri, videouri și campanii de Search în Google ADS; campanii orientate către converșii în care ne folosim foarte mult de feedurile de produse ale magazinului și de audiențe despre care avem cât mai multe informații.

Care sunt strategiile și tactici­le specifice pe care agenția voastră le poate implementa pentru a îmbunătăți conversiile?

De cele mai multe ori, ne interesează mult mai mult ROAS-ul (Return on Ads Spent) decât rata de conversie, în sine, dar sunt și situații în care numărul conversiilor și valoarea totală a lor este mult mai importantă decât profitabilitatea. În funcție de etapa în care se regăsește magazinul online, obiectivele de business pot fi diferite.

Că să îmbunătățim conversiile lucrăm în 2 direcții. Suntem foarte atenți la calitatea traficului pe care îl aducem pe site prin campaniile de performance și lucrăm cu echipa de SEO să îmbunătățim site-ul prin acțiuni de seo on-page care au efect în creșterea traficului organic dar și în îmbunătățirea ratei de conversie.

La nivel de campanii plătite în sistem pay per click, investim foarte mult timp în înțelegerea fiecărui business pe care îl promovăm astfel încât să lansăm campaniile cu cât mai multe cunoștințe despre publicul țintă. Ulterior, toți clienții noștri beneficiază de numeroase intervenții de optimizare la nivel de campanii, pentru eficientizarea ROAS-ului.

Bineînțeles că ne ajută și faptul că suntem de 10 ani pe piață și gestionăm bugete de performance de 6-7 milioane EUR/an (majoritatea bugetului în Google ADS și Facebook ADS). Peste 80% din acest buget provine de la campaniile de promovare ale magazinelor online.

De asemenea, avem și o serie de tooluri sau module pe care le recomandăm clienților pentru a crește rate de conversii (Ex. tooluri de recomandare de produse pe baza de AI, module de search predictive și automatizări de newslettere pe bază de segmentări avansate ale audiențelor).

Există oportunități neexploatate în ceea ce privește canalele de marketing?

E clar că toată lumea din eCommerce „se aruncă” în Google ADS și suita Meta ADS (Facebook și Instagram) și concurența pe aceste canale este din ce în ce mai mare, lucru care duce la costuri ridicate.

Încă nu se exploatează potențialul Tik Tok atât prin organic cât și prin Tik Tok ADS. E un canal care a avut parte de o creștere fulminantă și este încă mult spațiu de advertising acolo.

Apoi, pentru nișele în care contează cum arată produsul, Pinterestul este un canal excelent pentru a crea awareness. Audiențele construite prin Pinterest ADS convertesc foarte bine pe nișe precum Home&Deco, Beauty sau Fashion.

Marketingul prin video sperie încă foarte multe magazine online care nu investesc suficient în crearea conținutului video, un tip de conținut foarte mult împins în față de toate canalele datorită tendinței de consum.

Tot din perspectiva canelelor de marketing, e-mail marketingul este un canal foarte puțin exploatat. Aproape toate magazinele online trimit newslettere, dar foarte multe dintre ele nu o strategie clară, nu se folosesc automatizări, nu se fac segmentări avansate la nivel de audiențe.

Au apărut foarte multe soluții în această arie, iar o agenție de performance poate să recomande toolurile necesare, să ajute la implementarea lor, să creeze strategia de automatizări, să gestioneze creativele și conținutul, după care să se ocupe de tot fluxul de trimitere de newslettere.

Ce tipuri de analize de date ar trebui să fie urmărite pentru a evalua succesul unei campanii de marketing online într-un astfel de mediu competitiv precum eCommerce?

Noi ne uităm foarte mult la ROAS (return on ad spent) pe fiecare canal în parte. Simțim în acest an o presiune de la clienți pe profitabilitatea campaniilor și este foarte important să menținem sub control acest lucru.

Cum vedeți evoluția trendurilor de consum în ecommerce?

Publicul de eCommerce e din ce în ce mai educat, își cunoaște drepturile, nu ezită să facă retur sau să dea review-uri dacă unele experiențe de shopping sunt neplăcute, dar poate deveni și foarte ușor un mic ambasador al brandului în online, dacă acesta are parte de experiențe bune și este incentivat să împărtășească.

De la nivelul agenției Gun Media, în acest an se vede o contracție destul de puternică a eCommerce-ului în România. Același lucru se vede și din rapoartele sau declarațiile marilor jucători din piață, care anunță creșteri nu foarte mari față de cifrele de anul trecut. În condiții de inflație, am putea anticipa chiar că anul 2023 va termina cu o ușoară scădere.

Ce-i drept, ea vine și după o perioadă de câțiva ani de creștere fulminantă. Înainte de pandemie, rata de adopție a eCommerce-ului în România era pe la 24% urmând că în doar 2 ani să se dubleze și să se apropie de 50%.

Noi vedem această perioadă ca o maturizare a pieței, în care brandurile de eCommerce serioase vor avea foarte mult de câștigat pe termen lung, dacă vor avea în vedere loializarea clienților.

Oricum, ne apropiem de principalele evenimente de shopping în eCommerce: Black Friday și perioada de Crăciun, care vor fi esențiale în evoluția pieței de eCommerce în acest an.

Gun Media

Gun Media este o agenție de digital marketing, specializată în campanii de performance, care gestionează bugete de peste 6 milioane de EUR anual pentru peste 50 de clienți eCommerce din nișe precum Home&Deco, DYI, Beauty, IT&C, Fashion. Agenția oferă servicii SEO, campanii Pay per Click pe toate canalele care permit ADS, gestionează campanii de e-mail marketing. Printre clienții de top ai agenției se regăsesc magazine online precum Cupio, TheHome, PrestigeHome, VLAdiLA, Neakaisa etc.


Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG#eCommerce#FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,

Abonează-te gratuit la newsletter

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail

Înregistrare

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *