Al doilea trimestru de creștere a pieței bunurilor de folosință îndelungată din România

Piața bunurilor de folosință îndelungată din România a urmat tendinţa din primul trimestru, arătând o creștere de 4,7% în T2 2013 față de același trimestru al lui 2012, conform GfK TEMAX România Primele șase luni ale anului au adus o creștere de 4,3% față de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro.

logo-GfK-nouCel mai mare sector din trimestrul al doilea 2013 a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creștere de valoare, de 17% față de T2 2012. Segmentul smartphone a fost principalul motor de creştere, în timp ce telefoanele mobile continuă să scadă.

O altă creștere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare față de T2 2012, precedentul trimestru de creștere pentru acest sector înregistrându-se în anul 2011. Piața foto, care a înregistrat o descreștere de 25,5%, împreună cu piața de imprimante și multifuncționale (-8,8%) și piața de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative.

Piaţa IT a înregistrat o uşoară creştere în al doilea trimestru al anului 2013, de 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând 88 milioane de euro.

Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorul IT, în piaţă existând o gamă de produse cu specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori.

Calculatoarele portabile au înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cu excepţia tastaturilor (în continuare în creştere) şi a mauşilor (care au stagnat), celelalte categorii IT – calculatoarele desk, monitoare şi camerele web – au suferit scăderi considerabile de două cifre.

GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial din peste 30 de ţări.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,858 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Al doilea trimestru de creștere a pieței bunurilor de folosință îndelungată din România
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: