Conform unui studiu realizat de GfK, campania electorală a crescut indicele de încredere a populației

Potrivit unui studiu realizat de GfK România în luna mai, indicele de încredere a populaţiei măsurat de Barometrul de Încredere a Consumatorului a înregistrat cea mai mare valoare de la debutul crize. Spre deosebire de anul trecut, numărul de neîncrezători s-a redus de la 61% la 50%.

Comparând starea lor financiară prezentă cu cea din urmă cu un an, doar jumătate dintre cei chestionaţi afirmă că aceasta s-a degradat, faţă de 64% care considerau acest lucru în mai 2011, iar 11 procente afirmă că trăiesc mai bine decât în mai 2011.

Şi în privinţa situaţiei economice generale a ţării, se simte o îmbunătăţire – anul trecut 80% dintre cei chestionaţi nu credeau că economia merge bine, în timp ce în prezent acest procent a scăzut la 65%. Doi din zece români văd chiar o îndreptare a situaţiei economice în următoarea perioadă.

Mai mult de trei sferturi dintre români nu consideră că este momentul potrivit pentru a economisi, iar opt din zece spun că este puţin probabil să pună bani deoparte în următorul an. 87% din populaţie crede că preţurile au fost mai ridicate în mai 2012 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, iar 77% estimează că acestea se vor mări pe parcursul următorului an.

Oamenii sunt mai încrezători şi în stabilitatea locurilor de muncă: doar 58% dintre români cred că şomajul va creşte în decursul acestui an, cu 10 procente mai puţin decât în mai 2011.

“Ca de obicei în perioada campaniilor electorale din ultimii ani, promisiunile oamenilor politici au un efect foarte convingător asupra românilor, iar aceasta se traduce în creşterea indicatorului de încredere”, spune Andi Dumitrescu, director general GfK România.

Informaţiile provin din Barometrul de Încredere a Consumatorului, studiu cofinanţat de Comisia Europeană şi realizat lunar de GfK România. Datele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste, eşantionul fiind de 1000 de persoane intervievate în fiecare lună.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,823 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Conform unui studiu realizat de GfK, campania electorală a crescut indicele de încredere a populației

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: