LIDL este retailerul care generează cele mai multe conversații în mediul online

Lidl este brandul care a generat cele mai multe conversații în rândul onlinerilor în intervalul 26 februarie-11 martie 2014: aproximativ 1200. Poziția a doua este ocupată de Billa și Penny, care au înregistrat însă un număr de mențiuni de 3 ori mai mic comparativ cu Lidl: 400, în timp ce pe locul al treilea se clasează Auchan, Profi și Carrefour, cu 270 de mențiuni, conform analizei realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță (parte a BBDO Group).

1Ultimele poziții ale clasamentului sunt ocupate de Cora, Mega Image și Kaufland, aceste 3 branduri nedepășind 200 de conversații în intervalul monitorizat.

Privind spre categoriile de retaileri (discounters, hypermarkets, supermarkets), se pot trage concluzii interesante în ceea ce privește prezența în mediul online a anumitor branduri. Astfel, pentru categoria discounters, Lidl este cel mai activ brand, fiind urmat de Penny și Profi. Referindu-ne la hypermarketuri, Auchan și Carrefour sunt brandurile pe care onlinerii le includ cel mai des în conversațiile lor, în timp ce despre Cora și Kaufland nu se poate afirma același lucru. Din categoria supermarkets, au fost analizate brandurile Mega Image și Billa, acesta din urma fiind prezent în discuțiile internauților în număr dublu comparativ cu Mega Image.

În cazul Lidl, temele care au generat cel mai mare buzz în online sunt reprezentate pe de-o parte de obținerea statutului de Superbrand 2013, fiind astfel recunoscut succesul înregistrat de brand de la lansarea sa în România, iar pe de alta de concursul Lidl Valentine Kiss, aplicația în cadrul căreia 100 de ursuleți erau oferiți zilnic ca premiu, iar 3 excursii în Malta își așteptau câștigătorii la finalul competiției. Platforma de comunicare utilizată cel mai mult de useri a fost Facebook, cu aproape 1.000 de mențiuni înregistrate, femeile reprezentând 65 % din totalul userilor.

Billa a strârnit interesul onlinerilor cu campania de Facebook „Like cu like se fac reducerile mari”, inițiativă ce a vizat atragerea de fani prin oferirea de reduceri consistente la anumite produse, în funcție de numărul de like-uri acumulat. În cazul Billa, tot Facebook rămâne principala platformă de comunicare, userii de sex feminin reprezentând în acest caz peste 70 % din totalul acestora.

Procentul femeilor care comentează în mediul online ajunge în cazul brandului Penny la 85 %. Această cifră este justificată de existența concursului „Avioane”, premiile în DVD-uri cu desene animate pentru copii stârnind în primul rând interesul mămicilor. Și în cazul Penny, Facebook rămâne platforma de comunicare care a înregistrat cele mai multe discuții ale userilor.

Pentru Auchan și Profi, conversația a fost susținută de deschiderea de noi magazine, în timp ce Carrefour a fost prezent în mesajele onlinerilor prin știrea cu privire la atingerea cifrei de afaceri de 1 miliard de euro și prin lansarea campaniei “Shop cu dublu scop”, ce are ca scop donarea veniturilor obținute în urma vânzărilor sacoșelor Remesh către asociația Ateliere Fără Frontiere. Facebook ramane și în cazul acestor 3 branduri platforma de comunicare pe care s-au înregistrat majoritatea discuțiilor, procentul userilor de sex feminin fiind în acest caz similar cu cel al userilor de sex masculin.

Din totalul de 6 branduri care alcătuiesc topul celor mai active mărci în mediul online, de remarcat este faptul că discounterii se regăsesc în număr de 3, în timp ce numărul hypermarketurilor este de 2, iar categoria supermarketurilor este prezentă doar cu un singur brand. Acest lucru indică faptul că discounterii performează cel mai bine în mediul online în intervalul monitorizat din punct de vedere al conversațiilor generate: comunicare constantă, inovativă și campanii bine targetate, ce stârnesc interesul publicului și dorința de a împărtăși inițiativele brandurilor în mediile în care activează.

Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță (parte a BBDO Group), ce monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atât la măsurarea impactului pe care temele de pe agenda zilnică le au în mediul online, cât și descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).

Un chestionar pentru cititorii revistei retail-FMCG.ro. Mulţumim!

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,955 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » LIDL este retailerul care generează cele mai multe conversații în mediul online
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] LIDL este retailerul care generează cele mai multe conversații în mediul online […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: