Mednet Marketing Research Center: orășenii vor cheltui de sărbători, în medie, puțin peste 1200 lei

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 23 – 29 noiembrie 2012. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

Studiul de piaţă arată că orășenii resimt încă efectele crizei financiare, acesta afectând modul în care aleg să-și împartă și dimensioneze bugetul alocat Sărbătorilor de Iarnă. Creșterile de buget înregistrate pentru categoriile analizate nu sunt unele cantitative, de volum, ci, mai degrabă motivate de creșterea accentuată a prețurilor precum și de devalorizarea monedei naționale.

Moș Nicolae, o sărbătoare importantă pentru români, determină 77,1% dintre persoanele intervievate să ofere cadouri celor dragi, suma medie estimată a fi cheltuită în acest scop fiind de 208,56 lei. În ceea ce privește tipul cadourilor alese, respondenții vor oferi celor dragi, cu acestă ocazie, dulciuri (52,4%), jucării (30,5%) precum și articole de îmbrăcăminte / încălțăminte (28,5%).

Doar 35,2% dintre subiecţii intervievaţi intenţionează să cumpere un brad natural de Crăciun în timp ce 45,7% îl vor folosi pe cel artificial din anii trecuți, iar 9,3% dintre respondenţi au declarat că nu vor avea un brad de Crăciun.

Puțin peste o treime dintre respondenți (33,5%) au susținut că există produse pe care și-ar dori să le le achiziționeze cu ocazia Sărbătorilor de Iarnă dar nu-și permit să o facă din cauza limitărilor financiare. Pe prima poziție în topul produselor pe care orășenii nu-și permit să le cumpere cu ocazia Crăciunului și/sau Revelionului se află carnea (19,0%) fie că, în acest caz, discutăm despre achiziționarea unui kilogram de carne sau a porcului / curcanului de Crăciun. Următoarele 3 poziții în acest clasament sunt ocupate de produsele nealimentare  din categoria IT (15,7%), TV & electronice (11,9%) și electrocasnice (8,6%).

În ceea ce privește Revelionul 2013, 88,0% dintre respondenți intenționează să-l petreacă în țară, în timp ce numai 3,8% vor pleca în străinătate, 2,3% dintre orășeni lucrând de Revelion.

Dintre cei care vor petrece Revelionul în țară, marea majoritate (78,6%) vor sărbători acasă, în propria locuință sau în locuința prietenilor/rudelor. Numai 12,3% dintre aceștia vor merge la un restaurant/club, în timp ce 7,5% vor petrece într-o stațiune montană/balneară.

Procentul celor care vor ieși în aer liber (ex. Piața Universității pentru bucureșteni) pentru a “trece în anul 2013” este de 8,9%.

Nou pe site! Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,883 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Mednet Marketing Research Center: orășenii vor cheltui de sărbători, în medie, puțin peste 1200 lei
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: