România, locul 50 în topul celor mai „conectate” digital țări ale lumii

Noul GfK Connected Consumer Index este un clasament realizat în 78 de țări și opt regiuni ale lumii care oferă comparabilitate rapidă și directă asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populație analizată. România ocupă locul 50 în acest clasament.

RomâniaIndicatorul prezintă țările cu cei mai conectați consumatori la lumea digitală, atât în ​​total, cât și detaliat, pe fiecare dintre cele unsprezece tipuri de dispozitive (smartphone, tabletă, laptop, PC, wearables, televizor inteligent, STB – receptor TV, consolă de jocuri video, e-Reader, automobil conectat, casă inteligentă), împreună cu tendințele din ultimii cinci ani.

Credit Foto: shutterstock.com

Acesta permite companiilor să compare gradul de conectivitate pentru fiecare țară sau regiune de interes, pentru a identifica oportunități de piață în diferite industrii – de la evoluții ale vânzărilor de dispozitive digitale și ale consumului de conținut până la extinderea tehnologiei în domeniul sănătății și media.

Top zece cele mai „conectate” națiuni

Dacă ne uităm la clasamentul GfK Connected Consumer Index din ultimii doi ani, Hong Kong și America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic) dețin constant primele două poziții printre cele mai bine conectate națiuni din lume.

Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaș, sărind de pe locul al optulea în 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an.

GfK Connected Consumer Index

Poziție clasament 2015Poziție clasament 2016Scor 2015Scor 2016
11Hong Kong            1,430             1,486
22America de Nord               952             1,062
83UAE               829                995
34Norvegia               939                988
45Germania               873                940
66Arabia Saudită               836                935
57Marea Britanie               856                916
108Elveția               801                914
79Danemarca               835                906
910Suedia               807                875

Țările din Europa Centrală și de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine stă Cehia, urmată de Slovenia și Polonia, iar cel mai puțin conectate țări sunt România, Serbia și Ucraina.România ocupă locul 50, în creștere cu 3 poziții față de 2015

România, Slovacia și Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluții, urcând fiecare cu câte 3 poziții.

Poziție clasament 2015Poziție clasament 2016Scor 2015Scor 2016
3433Cehia   473   541
3535Slovenia   449   522
3636Polonia   445   518
4037Slovacia   424   510
3940Grecia   426   478
4441Ungaria   374   463
4243Rusia   395   455
4544Croația   358   426
4848Bulgaria   279   351
5350România   247   322
5858Serbia   191   230
5961Ucraina   178   190

Principalele motoare ale pieței

Kevin Walsh, director Tendințe și prognoze GfK, comentează: „Observăm unele macro tendințe în ceea ce privește gradul de conectivitate în toate țările. Pentru piețele în plină dezvoltare, în special din Orientul Mijlociu, Africa și APAC, tendința dominantă rămâne adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv – și de multe ori primul – pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca această tendință să rămână dominantă pentru următorii doi-trei ani, atâta vreme cât, odată cu reducerile de preț, peste că un miliard de consumatori își vor putea permite să se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima dată.”

În piețele dezvoltate – în primul rând Europa de Vest și America de Nord – motoarele de creștere au trecut deja la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii. Wearables conduc, împreună cu automobilele conectate. O altă oportunitate importantă este tehnologia pentru casele inteligente. Totuși, este de așteptat ca aceasta să fie mai lentă și mai stabilă în ceea ce privește curba de adoptare de către consumatori.

Pentru a vedea scorurile GfK Connected Consumer Index în general și pentru fiecare dintre cele 11 tipuri de dispositive, dar și tendințele din ultimii cinci ani pentru fiecare regiune și țară, vă rugăm să accesați: http://connected-consumer.gfk.com/connected-consumer-index/.

În fiecare dimineaţă, puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,839 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » România, locul 50 în topul celor mai „conectate” digital țări ale lumii
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: