Consiliul Concurenței analizează piața cărnii de porc, declanșând un studiu pentru a identifica barierele care limitează accesul fermierilor români pe piața procesării și comercializării cărnii de porc. Astfel, studiul urmărește stabilirea limitărilor administrative, de reglementare și de acces la finanțare, care frânează dezvoltarea fermelor mici și foarte mici și îngreunează intrarea fermierilor sau procesatorilor pe piața cărnii de porc.
De asemenea, în cadrul studiului se analizează și modul în care funcționează industria, în principal caracteristicile acesteia, procesele și criteriile privind certificarea cărnii de porc în scopul comercializării, precum și gradul de integrare al companiilor implicate pe flux.
„Pe fondul creșterii importurilor de carne de porc și al reducerii exporturilor, ne-am propus să identificăm cauzele acestui deficit și obstacolele care limitează accesul fermierilor români la marile lanțuri comerciale. Analizăm întregul lanț – de la fermă, la abator, procesare și până la retail – pentru a stabili ce măsuri pot stimula diversitatea produselor la raft și, implicit, prețuri mai accesibile pentru consumatori”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele autorității de concurență.
Ca urmare, Consiliul Concurenței va solicita informații de la companii din domeniu și de la instituții publice implicate. De asemenea, autoritatea invită producătorii de carne de porc și produse din carne de porc (în special mici producători/fermieri) și procesatorii, precum și orice altă parte interesată să transmită date, informații și/sau documente, pe care le consideră relevante pentru studiu, la adresa sectoriala.cp@consiliulconcurentei.ro.
La finalul analizei, autoritatea va emite recomandări pentru eliminarea problemelor identificate. De asemenea, în situația în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.
Reamintim că prioritatea autorității de concurență este reprezentată de identificarea și eliminarea oricăror disfuncționalități manifestate în cadrul piețelor și remedierea eventualelor deficiențe privind accesul sau relațiile companiilor active pe piață.
Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
Fii primul care află cele mai proaspete ştiri din #retail-ul alimentar, industria #FMCG, #eCommerce, #FoodService și #servicii dedicate retailului, știri pe care le vei putea primi gratuit, direct pe adresa ta de e-mail,
Abonează-te gratuit la newsletter
Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
retail-FMCG.ro a lansat platforma online B2B Meetings, locul de întâlnire al cererii cu oferta de echipamente, tehnologii și servicii pentru retail. B2B Meetings conectează companiile de retail cu potențialii furnizori de servicii pentru retail
Înregistrare



