Fabrica de magiun de la Topoloveni a fost înființată în 1914 și a fost prima fabrică de acest gen din țară. Până la preluarea, prin cumpărare, în 2001 de către societatea comercială Sonimpex Topoloveni, fabrica de magiun a avut livrat anual cantități de producție importante atât pentru piața internă, cât și pentru cea externă.
Începând cu anul 2001, fabrica a fost repusă în funcțiune în condiții tehnologice adaptate standardelor internaționale, ceea ce a determinat un progres în ceea ce privește calitatea produselor și recunoașterea națională și internațională a acestei calități. Datorită cererii pieței europene, în perioada 2001-2008, producția anuală (aproximativ 150 tone) a fost dedicată unui singur produs: Magiunul de prune Topoloveni, exportat în proporție de 100% în vrac. Din 2008, pentru o valorificare superioară a produsului, compania a luat decizia de a stopa comercializarea la vrac și de a-l oferi consumatorilor îmbuteliat sub brand propriu. Această decizie a permis obținerea celor mai prestigioase premii internaționale pentru calitate și înregistrarea ca produs cu Indicație Geografică Protejată la nivel european.
„Societatea noastră este printre puţinii producători din industria alimentară care nu folosesc zahăr adăugat în produse. Modul de procesare a principalului produs , „magiunul din prune Topoloveni” este în conformitate cu o reţeta autentică, tradiţională şi unică de acum 100 ani. Faptul că magiunul nostru, „de Topoloveni” , se realizează după o reţetă de 100 ani , este evidentă insăşi că nu folosim zahăr adăugat, conservanţi de orice fel, aceste „ingrediente” neexistând „acum 100 ani. Gama dulceţurilor Topoloveana se înscrie în acelaşi trend al produselor 100% naturale, fără niciun fel de conservanţi, pectine ,etc. Dulceţurile Topoloveana sunt obţinute după un procedeu de fabricaţie unic, procedeu pentru care am solicitat la OSIM înregistrare,” a declarat Directorul General al Sonimpex şi unic proprietar, Bibiana Stanciulov.
„Toate produsele obtinute de noi, respeciv magiunul din prune Topoloveni şi dulceturile Topoloveana, sunt alimente funcţionale, deci permise consumului pentru persoane cu vârste foarte diferite, începând chiar de la 6 luni şi, foarte important, inclusiv persoanelor bolnave de diabet. Suntem printre puţinii producători din industria alimentară care au realizat un studiu la Institutul Paulescu, Institut renumit pentru cercetarea în domeniul diabetului. Concluzia studiului a fost că <<magiunul din prune Topoloveni poate fi consumat de persoane bolnave de diabet, cu acceptul medicului curant>>,” a completat Bibiana Stanciulov.
Gama de produse ce cuprinde cele două branduri, Toploveni şi Topoloveanca, este distribuită pe toate canalele: retailul modern (MegaImage, Billa, Selgros , Real/Auchan, Carrefour, Kaufland, Cora şi Metro), magazine specializate (de exemplu Naturalia, Ki-LIFE), HoReCa şi în magazinul propriu, situat Bucureşti, bld Carol nr 57, sector 2.
„Din 2009, de când am decis să renunţăm la exportul în vrac şi să ambalăm pentru piaţa internă, am fost solicitaţi de toate hiper şi super marketurile din România şi de lanţurile magazinelor de profil, eco sau naturiste. Din păcate, în ultimii doi ani, a început o asiduă concurenţă neloială din partea producătorilor români, a retailerilor care „ascund” sub „marca proprie”contrafaceri care nu au nimic în comun cu produsul de bază, magiunul, ci doar numele. Am luat şi vom lua, în continuare atitudine pentru reglementarea acestei pieţe. Riscul folosirii numelui „magiun” pe eticheta diverselor borcane este foarte mare pentru sănătatea persoanelor bolnave de diabet. Aceste persoane ,atrase de preţul produselor contrafăcute riscă accentuarea problemelor de diabet, până la coma diabetică, deoarece, de bună credinţă, vor consuma „magiunuri ” a căror compoziţie nu stim ce este.
Sperăm ca, în foarte scurt timp, produsele noatre să fie listate şi în magazine Gourmet, naturiste şi bio din Moscova, Norvegia şi Elvetia. Listarea va fi platită prin programul de promovare pe care îl dezvoltam din anul 2013 . Programul se derulează până în iunie 2016.” a completat Bibiana Stanciulov.
„Sonimpex Topoloveni îşi doreşte să fie un exemplu pentru toţi colegii din industria alimentară.Toate produsele noastre sunt alimente care menţin sănătatea în parametri normali, sunt alimente care ameliorează disfuncţii ale organismului, cum ar fi constipaţia, diabetul, colesterolul, probleme cardiologice; consumul oricăruia dintre alimentele noastre aduce organismului necesarul de vitamine, minerale, fitonutrienţi, fibre alimentare, în mod natural. Am încercat şi continuăm să explicăm că este foarte importantă calitatea alimentaţiei, nu cantitatea. Am aplicat sintagma „puţin cantitativ şi foarte înalt calitativ”. Am explicat şi demonstrat mereu că a da bani pe medicamente, din cauza unui mod de hrană nesănătos, este mult mai scump decât a da bani pe un aliment funcţional, un aliment natural. Produsele naturale nu pot fi ieftine deoarece ingredientele sunt luate din natură şi corespund genomului nostru. Am fost adepţii principiului nutriţionist că hrana se consumă din farfurie, iar conservanţii sunt buni pentru laboratoarele de chimie,” a încheiat Bibiana Stanciulov, Directorul General Sonimpex Topoloveni.
Un chestionar pentru cititorii revistei retail-FMCG.ro. Mulţumim!
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.
Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.
