Retailerii din România și Social Media (1)

Se ştie că fenomenul Social Media a luat amploare în ultima vreme şi a pătruns atât la nivel personal, dar şi la nivel de companii, indiferent de zona în care respectivele companii îşi desfăşoară activitatea. Desigur, mai întâi au accesat Social Media companiile care au legătură cu online-ul, dar uşor, uşor fenomenul s-a extins către toate domeniile.

În materialul de faţă vom incerca să vedem care este deschiderea retailerilor din România vis-a-vis de reţelele de socializare precum Facebook, Twitter, LinkedIn, Youtube etc sau catre blogging.

Plecând de la exemplele unor retaileri din alte ţări, care accesează cu succes aceste reţele sociale, şi de la cele câteva exemple de retaileri de la noi, care au făcut acest pas, le-am adresat tuturor retailerilor din România câteva intrebări.

Unii dintre ei ne-au răspuns cu mare amabilitate, iar alţii au preferat să se abţină, cum este reţeaua de magazine tip discount Plus, foarte activă pe Twitter(221 de followers) şi mai ales pe Facebook(22.850 fani). A fost alegerea dumnealor şi o respectăm.

O altă reţea de magazine importantă din retailul nostru, Kaufland, a declarat prin reprezentanţii săi:

”Avand in vedere viteza si volumul cu care creşte internetul şi implicit Social Media, atunci este foarte firesc că se va deschide şi o piaţă de grupuri target prin acest mediu, pentru domeniul de retail.

Momentan însă, Kaufland România nu deţine şi nici nu intenţionează să deţină pe viitor conturi în reţele de socializare.

Promoţile noastre actuale, la fel ca si numarul de telefon pentru clienţi, se pot accesa la pagina noastra de web: www.kaufland.ro.

Le mulţumim tuturor, inclusiv celor care au ales să nu facă parte din acest proiect.

Azi publicăm primul episod cu răspunsurile reţelei Angst la întrebările noastre.

Angst este o reţea românescă cu 24 de magazine de proximitate, majoritatea deschise în Bucureşti.

Mare pare din produse sunt produse proprii, Angst SA fiind şi producător

Angst are 800 fani pe Facebook (la momentul publicării acestui articol) şi nu accesează, pentru moment, alte reţele sociale.

 

Retail-FMCG.ro:  Care sunt beneficiile pe care le aveţi din folosirea Social Media?

Angst: O informare directă către publicul ţintă(fanii Angst), fără costuri prea mari plus feedback rapid cu ocazia unor promoţii, lansări de produse etc.

Retail-FMCG.ro: De ce credeţi că Social Media e benefică pentru promomovare / brand awarness?

Angst: Pentru că este o interfaţă directă între producator(retailer) şi consumator.

Retail-FMCG.ro: Care e diferenţa dintre comunicarea în media tradiţională şi în Social Media?

Angst: Feedbackul pe care îl capeţi rapid, fără să fie nevoie să faci apoi studii în acest sens. Angst a fost de la început foarte aproape de consumatorii săi, iar prin Social Media ne propunem să menţinem în continuare acest trend.

Le muţumim celor de la Angst pentru răspunsuri şi în special D-lui Mihai Boţan, Manager Angst.

Va urma.

Depositphotos

2 comentarii la „Retailerii din România și Social Media (1)”

  1. Pingback: Linkuri — Marius Sescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *