De ce e bine sa externalizezi pe timp de criza ?

Daca pana acum un an de zile companiile nu doreau sa-si externalizeze anumite servicii din motive de politica interna sau de grup sau din motive de pastrare a confidentialitatii, iata ca in aceasa perioada dificila pe care o traversam, externalizarea reprezinta o solutie viabila, in demersul de a reduce costurile. Printre serviciile care se externalizeaza frecvent sunt cele financiar – contabile, IT, Resurse Umane ( administrare personal si chiar programe de calcul al salariilor ), logistice etc

Revenind pe cararea noastra, pentru un furnizor din retail, pe langa serviciile amintite, externalizarea serviciilor de merchandising si promovare, reprezinta o varianta de a reduce presiunea costurilor. Cand vorbim de costuri, in primul rand vorbim de cheltuielile salariale, care sunt foarte mari ( salarii efective plus impozite pe salarii ), dar si de cheltuielile legate de recrutare, angajare, instruire ( training-uri de specialitate ),resurse umane, echipamente, comunicare, transport, medicina muncii, protectia muncii etc. La acestea se mai adauga costurile cu oamenii care coordoneaza si monitorizeaza merchandiserii. Toate aceste cheltuieli se pot transfera catre o firma de profil si furnizorul devine mai eficient nu numai din punct de vedere financiar, dar si ca timp de lucru. Ca si furnizor al retelelor de magazine, cu angajati proprii, timpul de lucru de 8 h / pentru un angajat ( ca exemplu ), poate reprezenta un interval nejustificat de mare versus volumul de munca si in concluzie si efortul financiar este neconform cu realitatea. Aceste lucruri se elimina odata cu externalizarea, firma furnizoare de servicii impartind eficient timpii de lucru pentru fiecare furnizor.

In alta ordine de idei, prin externalizare, se elimina riscurile recrutarii si angajarii unei persoane nepotrivite, care sa consume resurse umane si financiare.

Alt avantaj al externalizarii este acela ca furnizorul se poate concentra mai bine pe obiectul sau de activitate : import sau productie, eliberandu-se astfel resursele interne.

Deasemenea, prin externalizare, furnizorul de servicii de merchandising isi pune in slujba furnizorului toata expertiza acumulata in ani de experienta, oferindu-i acestuia solutiile cele mai bune.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,917 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » Retail national » De ce e bine sa externalizezi pe timp de criza ?

Spune-ți părerea

  1. dar nici da`i dai unui angajat-merchandiser 12 proiecte (firme) la program de 8 ore si sa te astepti sa fie toate super :)) asa se practica din pacate

    Răspunde
  2. Poate sa-mi recomande cineva o firma serioasa care ofera servicii de merchandising si raportare?
    Imi trebuie pentru 20 orase din tara.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: