Marile magazine sunt ca o piesa de teatru

Intrarea intr-un mare magazin este ca si intrarea pe scena a unui actor. Cumparaturile reprezinta o piesa de teatru in care toti participam. Chiar si cei care spun ca nu le place…Marile magazine ne anima, ne surprind, ne schimba ideile si ne trimit acasa cu mai multe lucruri decat cele pe care intentionam sa le cumparam.

O piesa buna de teatru incepe cu o poveste buna. Doar citirea unei povesti pe scena, nu inseamna ca se face teatru. Sunt mult mai multe elemente care transforma povestea intr-o productie dramatica.

In retail, povestea este produsul. Poti sa ai cele mai bune produse, de la  i-Pod in coace, dar simpla punere a lor pe rafturile magazinelor, nu inseamna ca oamenii le vor si cumpara. Pentru o vanzare de succes, astazi este nevoie sa se creeze o experienta placuta de cumparare pentru clienti. Daca nu le va place, se vor indrepta catre alt magazin.

In teatru, ca si in retail, drama, trairea, animatia sunt create de aceleasi elemente : locuri de exceptie, lumini excelente si un talent remarcabil. Sa le luam pe rand :

Ati fost la teatru…cele mai bune locuri sunt cele centrale si cat mai aproape de scena. Intr-un magazin cele mai bune locuri de vanzare ( cele care atrag atentia ) sunt cele de la raft care se afla la nivelul ochilor si bineinteles plasarile speciale care scot din context produsele.

Continuind paralela, cele mai bune lumini, la teatru, scot in evidenta mai bine trasaturile si profilul personajului. La fel in magazin. Aici luminile inseamna semnalizare, etichete, ambalaj si contribuie la identitatea produsului. Se transmite un mesaj : “ Cumpara-ma ! “

Nu in cele din urma, la o piesa reusita de teatru, contribuie din plin talentul actoricesc. O prestatie reusita, va umple din nou sala. Alfel spus : omul sfinteste locul. Actorul din magazin, merchandiserul, trebuie sa fie creativ, atent la detalii, tenace si ceea ce face, sa-i faca placere.

Lipsa unuia din cele trei elemente, face ca publicul sa nu mai revina. Nici la teatru si nici in magazin…

Depositphotos

3 comentarii la „Marile magazine sunt ca o piesa de teatru”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *