3 din 4 români consumă cafea ambalată, în principal cafea măcinată, preparată la ibric

Între espresso și tradiționala cafea la ibric se pare ca băutorii români de cafea o preferă încă pe cea „turceasca”. Oferta de expresoare de cafea cu capsule în România s-a dezvoltat în ultimii ani, dar doar 11% dintre consumatorii de cafea sunt interesati de achiziționarea unui astfel de aparat, conform sondajului realizat de TNS CSOP în perioada august-septembrie 2013.

Studiu cafeaÎn prezent, 3 din 4 români consumă cafea ambalată, în principal cafea măcinată, preparată la ibric

Analizând profilul cumpărătorilor de cafea comparativ cu cei care nu cumpără acest produs, putem creiona profilul cumpărătorului de cafea ambalată, care este mai degrabă o femeie decât un bărbat, între 30 și 45 ani, căsătorită, având un venit pe familie între 1.500 și 3.000 lei.

Consumatorii de cafea preferă să își înceapă ziua cu o cafea măcinată servită acasă, înainte de a pleca la serviciu/ la școală, după care aproape jumătate dintre ei preferă un “boost” de energie constând într-o cafea, cel mai adesea măcinată, servită la locul de muncă/ la școală.

Pentru o mai bună înțelegere a comportamentului de consum, consumatorii au fost segmentați în consumatori “heavy” și consumatori “medium/ light” .

Consumatorii “heavy” reprezintă 90% dintre consumatorii de cafea, preferând cafeaua turcească, preparată la ibric, cu care își încep ziua – acasă sau la serviciu. Manifestă o puternică loialitate față de marca preferată. Pe de altă parte, consumatorii “medium/ light” sunt mai “vulnerabili” atunci când nu găsesc marca preferată în magazin, orientându-se către mărcile disponibile.

Este interesant că, atât acasă cât și la serviciu/școală, majoritatea românilor preferă să consume cafea turcească/ la ibric. Aceasta este urmată de cafeaua la filtru, consumată preponderent la serviciu/școală.

În ceea ce privește expresoarele, cca. 7% din totalul consumatorilor de cafea intervievați au declarat că dețin astfel de aparate, toți fiind consumatori “heavy”, lucru ce ilustrează că, deși sunt conservatori în ceea ce privește marca preferată, sunt deschiși la adoptarea unor noi soluții de preparare a popularei băuturi.

Există un segment de 11% dintre consumatorii de cafea, care manifestă interes pentru a achiziționa un expresor cu capsule, în principal pentru o preparare mai rapidă a cafelei, dar și pentru a obține un gust deosebit față de cafeaua consumată în prezent. Consumatorii de cafea care declară că intenționează să achiziționeze un expresor cu capsule preferă în proportie mai mare sortimente de cafea precum espresso sau cafea 3 în 1.

Ca bariere pentru achiziția unui expresor cu capsule, consumatorii menționează în primul rând costul ridicat al aparatelor de acest tip, vorbind însă într-o proporție mult mai mică despre costul capsulelor. De asemenea, cei care nu intenționează să achiziționeze un expresor cu capsule invocă, în afară de preț, temerea că metoda aceasta de preparare ar putea altera gustul cafelei, acesta fiind diferit de gustul cafelei preparate tradițional.

Sondajul a fost realizat în perioada iunie-iulie 2013 la nivel național, în rândul populației de peste 18 ani din România, folosind un eșantion de 1125 persoane, cu o marja de eroare de ±2,9%.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

În perioada noiembrie – decembrie 2013, campaniile de publicitate de pe site-ul retail-FMCG.ro au discounturi semnificative. Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,831 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » 3 din 4 români consumă cafea ambalată, în principal cafea măcinată, preparată la ibric
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: