Ambalajele de carton sunt în topul preferințelor consumatorilor și producătorilor din industria alimentară

Tetra Pak, lider mondial în soluții de procesare şi ambalare a alimentelor anunță rezultatele celui de-al cincilea sondaj bienual de mediu, care evidențiază o creștere a cererii pentru materiale din surse regenerabile și a certificării de mediu în rândul consumatorilor din întreaga lume. De asemenea, raportul arată că reciclarea rămâne o preocupare fundamentală atât a consumatorilor, cât și a producătorilor din industria alimentară.

Logo Tetra PakÎn sondajul din acest an se observă o creştere semnificativă a atitudinii faţă de materialele din surse regenerabile în rândul companiilor producătoare din industria alimentară, determinată de dezvoltarea recentă a noilor tehnologii. Ei au clasificat utilizarea materialelor “verzi”, din surse regenerabile, ca fiind una dintre cele mai importante tendinţe de protejare a mediului care influențează viitorul ambalajelor de băuturi.

În același timp, consumatorii continuă să considere ambalajele de carton ca fiind cele mai prietenoase cu mediul înconjurător datorită faptului că folosesc hârtia, un material regenerabil; în plus, mai mult de 50% dintre cei chestionaţi cred că utilizarea plasticului produs din materiale regenerabile va contribui la creșterea performanțelor de mediu ale ambalajelor de carton.

De asemenea, raportul identifică în rândul consumatorilor o creştere a cererii cu privire la informațiile despre mediu. În scopul de a face alegeri informate, 37% din consumatori caută regulat simboluri legate de protecția mediului pe etichetele produselor alimentare. Astăzi, 54% din consumatori au încredere în etichetele ecologice, comparativ cu 37% în 2011. Unul din cinci consumatori din studiu recunosc simbolul organizației Forest Stewardship Council (FSC) și îl asociază cu administrarea responsabilă a pădurilor.

Colectarea selectivă a ambalajelor pentru reciclare rămâne principala activitate de protecție a mediului în rândul consumatorilor, aşa cum a fost încă din 2005. În plus, atunci când este dezvoltat un produs sau un serviciu, producătorii din industria alimentară consideră prioritar ca acesta să aibă ambalaj reciclabil.

„Concluziile raportului din acest an scot în evidență de ce este important să avem în centrul agendei noastre strategice politici care să reflecte grija față de mediul înconjurător”, a declarat Dennis Jönsson, Preşedinte și CEO Tetra Pak. „Ne-am stabilit angajamente ferme pentru a reduce amprenta de mediu în cadrul lanțului de producție și distribuție, pentru a dezvolta produse sustenabile şi pentru a creşte procentajul de reciclare; astfel, facem progrese semnificative în atingerea obiectivelor pe care le-am stabilit pentru noi înșine în fiecare dintre aceste domenii importante.”

Acest sondaj este efectuat la fiecare doi ani începând din 2005. Pentru Raportul de Mediu din 2013 au fost intervievaţi peste 7.000 de consumatori şi mai mult de 200 de jucători din industria alimentară din 13 ţări inclusiv SUA, Brazilia, UK, Franţa, Germania, Belgia, Olanda, Africa de Sud, Turcia, India, Rusia, China şi Japonia.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,852 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Ambalajele de carton sunt în topul preferințelor consumatorilor și producătorilor din industria alimentară
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: