Studiu: Femeile sunt cei mai puternici ambasadori ai brandurilor de dulciuri

Dintre cei care comentează în mediul online cu privire la brandurile de dulciuri, majoritatea sunt de gen feminin. Spre exemplu, mărcile Kinder și Raffaello înregistrează conversații aparținând în procent de 100% femeilor în intervalul 14-22 iulie 2014. Heidi și Milka stârnesc la rândul lor interesul femeilor în procent de 97% și, respectiv, 95%, în timp ce Snickers este brandul care atrage și atenția bărbaților, 30% dintre comentariile înregistrate aparținându-le onlinerilor de gen masculin.

Friends 01Analiza a fost realizată cu ajutorul ZURF, instrument deținut de Exact Cercetare & Consultanță, ce monitorizează conversațiile din mediul online în timp real, oferind în același timp și un istoric al acestora. ZURF contribuie astfel atât la măsurarea impactului pe care temele de pe agenda zilnică le au în mediul online, cât și descoperirea trendurilor de comunicare din diferitele platforme (Facebook, Twitter, Youtube, forumuri, bloguri etc).

Cele mai mari volume de conversații au fost generate în intervalul 14-22 iulie 2014 de activitatea brandurile de dulciuri pe paginile de Facebook. Milka a atras atenția în intervalul monitorizat prin postări referitoare la produse, care le-au determinat pe consumatoare să reacționeze și să participe la conversație prin mesajele emoționale, ce fac referire la iubire și momente de tandrețe.

Milka este brandul care a adunat cel mai mare număr de conversații în săptămâna supusă monitorizării – 85, brandurile de dulciuri clasate pe următoarele poziții fiind Heidi – 45 conversații, Kandia și Oreo – ambele cu 17 conversații.

Dacă în cazul Milka, numărul conversațiilor generate de brand este similar numărului celor generate de consumatori, pentru Heidi consumatorii sunt cele care susțin cu preponderență conversatia, 70% din totalul comentariilor înregistrate aparținându-le acestora. Dintre aceștia, cei de gen feminin (97%) împărtășesc aprecieri cu privire la produse, fiind de asemenea adusă în discuție știrea referitoare la anunțarea noului CEO al companiei.

Kandia și Oreo sunt de asemenea două branduri pentru care peste 60% dintre conversații le aparțin consumatorilor. În cazul Kandia, userii de gen feminin se regăsesc în procent de 90%, conversațiile lor făcând referire la generozitate și la a le arăta celor dragi cât de importanți sunt printr-un simplu gest de mulțumire. Conversațiile referitoare la biscuiții Oreo, susținute în procent de 90% tot de femei, se referă la rețete culinare în a căror preparare este folosit acest tip de biscuiți.

„Facebook reprezintă principala platformă de comunicare în cazul brandurilor de dulciuri, asemenea celorlalte categorii supuse spre analiză prin intermediul Zurf în ultimele 6 luni de zile: cafea, cosmetice, lactate, bere, auto, servicii bancare.

Din monitorizarea realizată de noi privind mediul online, amconstatat că aplicațiile și concursurile desfășurate pe paginile de Facebook sunt cele care generează cele mai multe mențiuni în rândul consumatorilor. Spre exemplu, în perioadele în care există în desfășurare astfel de competiții, numărul conversațiilor este de 4 ori mai mare comparativ cu cel înregistrat cu ocazia lansării unor noi campanii noi de comunicare.

Important de adus în atenție este faptul că în intervalele în care activările de orice tip lipsesc, conversațiile consumatorilor cu brandurile se situează la nivelul a doar câtorva zeci pe parcursul unei săptămâni”, afirmă Ștefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Foto

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,866 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu: Femeile sunt cei mai puternici ambasadori ai brandurilor de dulciuri

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: