Industria FMCG creşte cu aproape 6% în valoare, iar retailul modern ajunge la o pondere de 58% din piaţă

Industria FMCG a înregistrat o creștere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului, românii cheltuind mai mult la un act de cumpărare, dar cu o frecvență relativ similară față de primele 9 luni din 2016, conform unui studiu realizat de GfK.

FMCGComerțul modern domină în continuare piața de FMCG și se distanțează din ce în ce mai mult de cel tradițional. Formatele moderne au atins o cotă de piață cumulată de peste 58%, cu două puncte procentuale mai mult decât în primele 9 luni din 2016.

Credit foto: Shutterstock

Frecvența de cumpărare se mută din comerțul tradițional în cel modern. Hypermarketurile continuă să fie cel mai important canal pentru această industrie, dar stagnează din punctul de vedere al cotei de piață comparativ cu anul trecut, așa cum se întâmplă și cu supermarketurile.

Gaseşte darurile potrivite pentru cei dragi!

În schimb, magazinele de proximitate rămân vedetele comerțului modern, câștigând noi cumpărători ca urmare a ritmului de expansiune ridicat. Și magazinele de tip discount se dezvoltă semnificativ – aproape trei sferturi dintre români au cumpărat cel puțin o dată bunuri de larg consum din acest format în primele 9 luni din 2017.

Categoriile de produse pentru îngrijirea casei au avut cel mai accelerat ritm de creștere

Din punct de vedere al importanței principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o dețin alimentele, atât cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cât și cele ambalate. În rândul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamică au avut-o lactatele, iar dintre acestea cel mai mult au crescut în valoare untul, brânza proaspătă și specialitățile din brânză.

Dintre băuturi, cel mai bine au evoluat vinurile, șampania și spirtoasele. În zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru îngrijirea locuinței au bună avut cea mai performanță, dar și cele pentru îngrijire personală s-au clasat bine, în special produsele pentru îngrijirea tenului. Totuși, impactul acestor categorii în dezvoltarea industriei FMCG rămâne unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora în coșul de cumpărături.

FMCG

Ponderea promoțiilor scade ușor. Mărcile private se mențin

În comparație cu anul trecut, bunurile de folosință curentă vândute la promoție au avut mai degrabă o evoluție constantă. O importanță mare în rândul promoțiilor o dețin în continuare categorii de îngrijire personală – precum produsele de îngrijire a feței și a corpului -, produsele pentru îngrijirea casei și băuturile.

În ceea ce privește ponderea mărcilor private în consum, acestea se mențin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount și cele de proximitate au vândut într-o proporție mai mare decât alte tipuri de magazine produse sub eticheta marcă privată.

GfK reprezintă sursa de încredere care oferă informaţii relevante despre piaţă şi despre consumatori şi care ajută companiile să ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experţi în cercetarea de piaţă îmbină pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienţă GfK în ştiinţa datelor. Aceasta permite GfK să ofere insight-uri globale importante, îmbinate cu expertiza locală, în peste 100 de ţări. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare şi abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transformă datele din studii în insight-uri acţionabile, care să permită clienţilor săi să-şi îmbunătăţească avantajul competitiv şi să îmbogăţească experienţele şi alegerile consumatorilor.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,825 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Industria FMCG creşte cu aproape 6% în valoare, iar retailul modern ajunge la o pondere de 58% din piaţă
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: