InfoCons – studiu comparativ la praline de ciocolată și bomboane de ciocolată

InfoCons, Asociaţie Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, a realizat, în perioada 10 – 17 Martie 2016, un studiu comparativ cu privire la informaţiile ce se regăsesc pe etichetele produselor tip praline de ciocolată/bomboane de ciocolată, existente pe piaţă românească.

InfoConsÎn cadrul studiului au fost analizate 64 de produse tip praline de ciocolată/bomboane de ciocolată care au că distribuitor/producător următoarele companii: Mondelez România S.A., Kandia Dulce S.A., Inter Conecter S.R.L., Mico Total Distribution S.R.L. – H& W, Nardo Trading Co S.R.L., Seca Distribution, Maresi FoodBroker S.R.L., Heidi Chocolat S.A., De Silva Exclusiv S.R.L., Ferrero România S.R.L..

Credit Foto: shutterstock.com

Gramajul produselor ce au făcut obiectul studiului variază între: 45 grame până la 254 grame.

  • 81.25 % din produse au menţionat pe etichetă valoarea energetică, iar această variază de la 430 kcal/100 grame până la 618 kcal/100 grame.
  • 71.87 % din produse au menţionat pe eticheta conţinutul de sare care variază între 0.01 grame/100 grame produs până la 0.38 grame /100 grame de produs.
  • 81.25 % din produse au menţionat pe eticheta conţinutul de grăsime, iar acesta variază între 19.5 grame/100 grame produs şi 48.3 grame/100 grame de produs.
  • Numărul de E-uri conţinute în produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 1 şi 8 E-uri.

Se apropie Campionatul European de Fotbal – Televizoare peste aşteptări

În ceea ce priveşte numărul de E-uri, din cele 64 de tipuri de produse analizate:

  • 29.68 % dintre produsele analizate au în conţinut 1 E;
  • 29.68 % dintre produse analizate au în conţinut 2 E-uri;
  • 17.18 % dintre produse analizate au în conţinut 3 E-uri;
  • 9.37 % dintre produsele analizate au în conţinut 4 E-uri;
  • 4.68 % dintre produsele analizate au în conţinut 5 E-uri;
  • 6.25 % dintre produsele analizate au în conţinut 6 E-uri;
  • 1.56 % dintre produsele analizate au în conţinut 7 E-uri;
  • 1.56 % dintre produsele analizate au în conţinut 8 E-uri.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de InfoCons în cadrul consorţiului I.C.R.T. – Internaţional Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru că alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.

Rezultatele complete ale studiului, pe fiecare brand şi producător al produselor tip praline de ciocolată/bomboane de ciocolată, sunt disponibile în acest tabel.

InfoCons

InfoCons, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,885 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » InfoCons – studiu comparativ la praline de ciocolată și bomboane de ciocolată

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: