Orașele mici devin principalele opțiuni de expansiune în retail

În următoarea perioadă, sunt anunțate o serie de proiecte în București și în doua dintre cele mai mari cinci orașe din țară. Cu toate acestea, există interes din partea dezvoltatorilor si pentru orașele mai mici, ca urmare a competiției reduse, care ar putea genera vânzări sustenabile pentru retailerii potriviți – arată cel mai nou raport de piață realizat de Colliers Internațional.

Nevoia de proximitate față de consumator și competiția redusa din orașele mici sunt principalele rațiuni pentru care și retailerii aleg să își continue expansiunea si in orașele cu o populație mai mica de 100,000 de locuitori.

”În cazul centrelor comerciale viitoare, este recomandat ca mixul de chiriași să fie adaptat la specificul zonei de atracție. Ancora de food rămâne esențială, dar hipermarketul nu mai este un diferentiator pentru proiectele de retail. De aceea, proiectele care vor fi lansate de acum înainte pe piață vor trebui să aibă un diferențiator clar. Formatele care s-au dezvoltat până acum nu mai sunt suficiente.

Consumatorul vrea atmosferă plăcută, activități noi pe care să le poată desfășura în centrul comercial, branduri noi și cât mai multe concepte inedite pentru piața locală. De exemplu, Promenada Mall se adreseaza clientelei business cu venituri medii si mari si se diferentiaza printr-un design modern si elegant, o terasa multifunctionala de 7,000 mp si branduri noi cum ar fi: Kazar Shoes, Tchibo, Disney Store, Pretty Ballerinas, etc. In plus, este din ce in ce mai evident că succesul unui centru comercial este dat și de experiența companiei care se va ocupa de managementul acestuia”, a declarat Simina Istrate, Associate Director în cadrul departamentului de Retail al Colliers International Romania.

Retail Market Snapshot - Q3 2013

În ceea ce privește suprafețele pe care retailerii le închiriază, observăm o tendință a ancorelor de a crește suprafața magazinelor care să le permită îmbunătățirea cifrei de afaceri și atractivitatea magazinului în rândul consumatorului final. Acest fapt nu înseamnă neapărat scăderea numărului de magazine într-un centru comercial întrucât se compensează cu strategia unor retaileri de dimensiuni medii care în perioada de criza și-au mai redus suprafețele de vânzare.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

În perioada noiembrie – decembrie 2013, campaniile de publicitate de pe site-ul retail-FMCG.ro au discounturi semnificative. Dacă doriți o estimare a costurilor pentru campania dvs. pe site-ul retail-FMCG.ro, accesaţi pagina de Publicitate.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,955 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Orașele mici devin principalele opțiuni de expansiune în retail
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] mici devin principalele opțiuni de expansiune în retail arată cel mai nou raport de piață realizat de Colliers […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: