România punctează cel mai slab dintre țările europene la așteptările privind starea economiei

România punctează cel mai slab la așteptările privind starea economiei între cele 28 de țări europene analizate de studiu GfK privind climatul de consum în Europa pentru al doilea trimestru din 2018. Este cel mai mic nivel înregistrat de România în ultimii 6 ani.

retailSentimentul consumatorilor din din cele 28 state UE s-a îmbunătățit ușor în trimestrul al doilea din 2018. În iunie, acesta a ajuns la 23,2 puncte, în creștere cu 2,6 puncte față de valoarea din martie. Este cel mai înalt nivel din noiembrie 2017 până în prezent. Înclinația medie către cumpărare în UE a scăzut ușor, deși înclinația către economisire a scăzut şi ea, astfel fiind disponibili mai mulți bani pentru consum.

Credit Foto: shutterstock.com

Consumatorii au evaluat perspectivele economice. Ca medie, în UE, ele sunt mai puțin încurajatoare decât la începutul anului. Prognoza economică a ajuns la 7,1 puncte în iunie. Aceasta reprezintă un declin evident, comparativ cu cele 15 puncte obținute în martie. Nivelul de încredere în dezvoltarea economică s-a diminuat substanțial, mai ales în Germania, Franța și Belgia. În schimb, consumatorii din Spania și Italia au privit mai favorabil activitatea economiei proprii.

economiei

Așteptările privind veniturile s-au menținut, în medie, în UE, ajungând la 16,8 puncte în iunie. Astfel, s-au situat cu 0,5 puncte peste valoarea din martie. În Spania, Slovenia și Grecia, indicatorul s-a mărit considerabil, comparativ cu primul

În comparație cu primul trimestru, înclinația către cumpărare a scăzut ușor, ajungând la 17,6 puncte în iunie. Aceasta înseamnă cu 2,1 puncte mai puțin decât în martie. Dacă indicatorul a scăzut cu două cifre în Bulgaria și Franța, în Slovenia și Spania s-a îmbunătățit.trimestru. Aici consumatorii și-au cotat şi evoluţia viitoare a salariilor cu mai mult optimism.

În ciuda unei ușoare scăderi a înclinației către cumpărare, sentimentul consumatorilor în Europa măsurat de GfK a crescut la 23,2 puncte în al doilea trimestru din 2018, întrucât aici se ia în considerare și calculul înclinației către economisire, aflată tot în scădere.

economiei

România: cea mai scăzută prognoză economică din toată Europa

Prognozele economice în rândul consumatorilor români au continuat să scadă în trimestrul al doilea. Cu -22,2 puncte în iunie, indicatorul a scăzut cu 5,6 puncte, comparativ cu luna martie. Acesta este cel mai scăzut nivel, înregistrat din aprilie 2012. Românii privesc perspectivele economice ale propriei țări cu mai mult pesimism decât oriunde în altă parte a Europei.

Și așteptările privind veniturile au scăzut. Cu -0,1 puncte în iunie, indicatorul a scăzut cu 4,2 puncte comparativ cu luna martie, ajungând la cel mai scăzut nivel înregistrat din iunie 2014.

În schimb, înclinația către cumpărare s-a îmbunătățit ușor. A crescut cu 4 puncte, ajungând la 1,3 puncte în iunie, comparativ cu luna martie. În primul trimestru din 2018, în România, înclinația către cumpărare avea tot o valoare negativă.

economiei

GfK

GfK este sursa de încredere pentru informații relevante despre piață și consumatori, care permit clienților săi să ia decizii mai inteligente. Peste 13.000 de experți din domeniul studiului de piață își combină pasiunea cu experiența de lungă durată a GfK în știința datelor. Acest lucru permite GfK să furnizeze perspective globale esențiale asociate cu informații despre piețele locale pentru peste 100 de țări. Utilizând tehnologii inovatoare și știința datelor, GfK transformă date de amploare în date inteligente, permițând clienților săi să-și îmbunătățească avantajul competitiv și să îmbogățească experiențele și opțiunile consumatorilor.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,823 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » România punctează cel mai slab dintre țările europene la așteptările privind starea economiei
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: