5 retaileri alimentari se află în clasamentul brandurilor cu cea mai puternică implicare în social media

Revista Biz a lansat vineri, 9 iunie, a noua ediţie a Top Social Brands, clasamentul brandurilor cu cea mai puternică prezenţă în social media, top în care se află și 5 retaileri alimentari prezenți pe piața din România.

Topul reuneşte 75 de branduri care integrează cele mai de impact strategii şi cele mai eficiente canale de comunicare ale momentului. Studiul Top Social Brands 2017 este rezultatul unei analize complexe a activităţilor desfăşurate de brandurile active în social media, în intervalul 30 aprilie 2016 – 30 aprilie 2017.

Lidl, locul 5 în Top Social Brands 2017

În ceea ce privește activitatea în social media din ultimul an, retailerul Lidl a implicat în ultimul an în campanii atât bloggeri, cât și videobloggeri. Printre colaborările pe termen lung se numără cea cu Teo Rogobete. Pentru  promovarea Caravanei Cien: Împreună protejăm frumusețea româncelor au fost implicați 16 bloggeri si vloggeri din România. Pagina de Facebook Lidl România reprezintă o comunitate de peste 1,8 milioane de fani (locul 31 în topul paginilor din România, potrivit Face Brands, în aprilie 2017). Cont de Twitter (lidlromania). Odată cu lansarea campaniei de brand de angajator a crescut și pagina de LinkedIn. Strategia de comunicare pentru canalul de YouTube fost regândită în vara anului trecut. Conținutul a fost optimizat, organizat în playlisturi și diversificat. Astfel, canalul a crescut de la 13.000 de fani (aprilie 2016) la 24.000 (aprilie 2017). În martie 2016 a lansat contul de Instagram, ce adună o comunitate de aproape 30.000 de followeri.

Lista completă a retailerilor prezenți în Top Social Brands 2017

Lidl – Locul 5 (POZIȚIE 2016: 10 )

Mega Image – Locul 30 (POZIȚIE 2016: 53 )

PROFI – Locul 34 (POZIȚIE 2016: – )

Penny Market – Locul 45 (POZIȚIE 2016: – )

Auchan – Locul 48 (POZIȚIE 2016: – )

Branduri din FMCG prezente în top:

Coca-Cola – Locul 2 (POZIȚIE 2016: 1 )

Danone – Locul 19 (POZIȚIE 2016: 46 )

Heineken – Locul 22 (POZIȚIE 2016: 62 )

Pepsi – Locul 24 (POZIȚIE 2016: 11 )

Ursus – Locul 26 (POZIȚIE 2016: 41 )

Fanta – Locul 33 (POZIȚIE 2016: 22 )

Farmec – Locul 36 (POZIȚIE 2016: 67 )

Tefal – Locul 37 (POZIȚIE 2016: – )

Olympus România – Locul 41 (POZIȚIE 2016: 50 )

Staropramen – Locul 47 (POZIȚIE 2016: 12 )

Lay’s – Locul 49 (POZIȚIE 2016: 56 )

Aptamil – Locul 61 (POZIȚIE 2016: – )

Absolut – Locul 62 (POZIȚIE 2016: – )

Chivas – Locul 66 (POZIȚIE 2016: – )

Sprite – Locul 71 (POZIȚIE 2016: 29 )

J&B – Locul 72 (POZIȚIE 2016: 34 )

Jacobs – Locul 74 (POZIȚIE 2016: 21 )

Primele 10 locuri în Top Social Brands 2017:

social media

În analizarea brandurilor au fost luate în calcul toate tipurile de activități care pot fi desfășurate pentru promovarea în social media: blog de companie / de brand; campanii pe bloguri / cu videobloggeri; pagina de Facebook; aplicații Facebook; cont de Twitter; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Google+; cont Instagram; activități de brand (promovare, interacțiune, customer care) în noi rețele sociale (Snapchat, Periscope, WhatsApp); campanii de promovare sau endorsement pe paginile de Facebook ale unor celebrități; campanii de advertising (paid media) în rețele de socializare de nișă și aplicații mobile (Shazam, Instagram, Twitter, Foursquare, Flipboard); proiecte speciale video; alte conturi de social media (Pinterest, Flickr, Wikipedia, Snapchat, Tumblr etc) sau alte activități in afara celor menționate mai sus.

Top Social Brands 2017 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership) – (35%) și topul realizat de revista Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra peisajului social media din România (65%).

Clasamentul celor 75 de branduri poate fi accesat pe acest site, iar studiul poate fi citit integral şi în Revista Biz.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,504 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » 5 retaileri alimentari se află în clasamentul brandurilor cu cea mai puternică implicare în social media

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: