Studiu: Consumatorii români se informează mai ales online și sunt loiali față de branduri

În Romania, 4 din 10 cumpărători sunt deja consumatori digitali, faţă de 6 din 10 la nivel global. Pe de altă parte, în România din 10 consumatori digitali, doar 6 se informează online, dar cumpără din magazin, 3 cumpără online după ce s-a informat inclusiv din magazin, iar unul este hypertasker digital, adică este în principal interesat de caracteristicile tehnice şi de atitudinea socială şi etică a companiei producătoare a bunurilor/serviciilor pe care intenţionează să le achiziţioneze.

internetConsumatorii români tineri se informează mai ales online în privinţa caracteristicilor, disponibilităţii şi preţului produselor şi serviciilor de care sunt interesaţi, conform studiului Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali, lansat de Ernst & Young Romania astăzi, 6 august.

Studiul analizează percepţiile asupra întregii experienţe de cumpărare a unui număr de 310 consumatori români cu vârsta între 20 şi 35 de ani, pe baza unui chestionar aplicat în perioada 31 martie – 5 mai 2014. Studiul se concentrează pe acest palier demografic, deoarece acesta începe să acceseze niveluri de venituri superioare, devenind un segment reprezentativ de consumatori.

Marea majoritate a respondenţilor susţin că informaţia oferită de mediul online este folositoare sau foarte folositoare (61% pentru produse şi 52% pentru servicii). Se observă faptul că informaţiile din mediul online referitoare la servicii sunt considerate ca fiind mai puţin relevante decât cele despre produse.

53% dintre respondenţi spun că sunt loiali faţă de brandul produselor analizate, iar 42% faţă de brandul serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de servicii.

Consumatorii sunt cei mai loiali faţă de furnizorii de servicii de telefonie mobilă şi servicii de internet (30%). De asemenea, sunt foarte loiali faţă de brandurile de automobile, îmbrăcăminte, produse alimentare şi servicii medicale. În zona celui mai redus ataşament faţă de brand se regăsesc împrumuturile bancare şi asigurările.

Deşi brandul contează destul de mult în decizia de cumpărare, respondenţii spun că sunt influenţaţi cel mai mult de garanţia şi calitatea produsului/serviciului (32% în România, faţă de 27% la nivel global), urmate de preţul şi condiţiile de livrare (20% în România, faţă de 29% media globală).

Atunci când se află în magazin, factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare sunt ofertele promoţionale (48%) şi disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistenţa la cumpărare şi termenii de livrare sunt de asemenea factori relevanţi (26% din respondenţi au afirmat că au un impact foarte puternic în decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele şi serviciile analizate.

Atunci când se discută preferinţele de plată pentru produsele şi serviciile achiziţionate, românii preferă plata în numerar măsură de 62%, peste consumatorii din Orientul Mijlociu (60%) şi mult peste media globală (39%). Consumatorii români preferă numerarul chiar mai mult decât consumatorii chinezi sau indieni, în timp ce media Europei de Est este de 51%.

Întrebaţi care sunt caracteristicile pentru care ar fi dispuşi să plătească în plus, consumatorii români respondenţi au indicat disponibilitatea imediată, serviciile premium şi personalizate, dar şi produsele de lux (12%), produsele eco (9% dintre respondenţi) şi produsele româneşti (9%).

“La nivel global două treimi dintre consumatori sunt acum consumatori digitali, adică utilizează mediul online în procesul de cumpărare. În Romania procentul este acum de numai 41%, însă pe măsură ce generaţia Y accesează niveluri de venituri superioare, acest tip de consumatori va “prelua” şi piaţa locală.

Mai mult, hypertasker-ii digitali, consideraţi cumpărătorii viitorului, sunt cei mai sofisticaţi şi mai exigenţi dintre cumpărătorii digitali. De aceea, producătorii şi furnizorii de servicii din România încep să acorde atenţie mediului online, ca parte a unei abordări integrate omnichannel, atât din punctul de vedere al prezentării ofertei lor, cât şi al promovării,” a declarat Elena Badea, Director de Marketing, EY România.

Foto

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,835 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu: Consumatorii români se informează mai ales online și sunt loiali față de branduri
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] Studiu: Consumatorii români se informează mai ales online și sunt loiali față de branduri […]

    Răspunde
  2. […] digitali, faţă de 62% la nivel global, conform studiului Ernst & Young (EY) intitulat “Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali”. Pentru a avea succes, companiile de retail trebuie să fie acum mai agile şi mai flexibile, […]

    Răspunde
  3. […] digitali, faţă de 62% la nivel global, conform studiului Ernst & Young (EY) intitulat “Experiența de cumpărare în era consumatorilor digitali”. Pentru a avea succes, companiile de retail trebuie să fie acum mai agile şi mai flexibile, […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: