Studiu MasterCard: În Europa, bărbații cheltuiesc cel mai mult pe micile cadouri spontane

Studiul anual Treat Index derulat de MasterCard arată că europenii prețuiesc tot mai mult efectul reconfortant al micilor cadouri, dar și că bărbații cheltuiesc mai mult pe acestea.

Mastercard-SeasonToBeThoughful-A

Cel de-al doilea Treat Index anual realizat de MasterCard relevă faptul că am devenit mai dornici să investim în recompensa perfectă: anul acesta, 42% dintre noi spun că își cumpără mici cadouri pentru a se înveseli, comparativ cu 33% care declarau acest lucru anul trecut. În orice caz, chiar dacă pentru cei mai mulți dintre noi, prețul micilor cadouri spontane este lipsit de importanță, atunci când vine vorba de cheltuieli serioase, bărbații sunt pe primul loc.

Cu peste 15 000 de subiecți intervievați în 17 țări, studiul MasterCard arată că, în timp ce ambele sexe prețuiesc tot mai mult puterea micilor cadouri spontane, bărbații sunt predispuși să cheltuiască mai mult pe acestea decât femeile, contrar credinței populare. De fapt, 18% dintre bărbați cheltuiesc peste 100 euro pentru a-și oferi un mic cadou, în timp ce doar 8% dintre femei cheltuiesc la fel de mult. Astfel, studiul demonstrează că bărbații sunt de peste două ori mai dornici să investească în mici cadouri pentru ei înșiși.

Chiar dacă bărbații cheltuiesc mult, femeile sunt cele care par a înțelege cu adevărat cât de importante sunt cadourile spontane pentru moral. Unul din trei bărbați a spus că își cumpără astfel de cadouri pentru a-și schimba starea de spirit, în timp ce peste jumătate dintre femei au afirmat același lucru (51%). În ciuda faptului că femeile nu cheltuiesc la fel de mult ca bărbații, se bucură mai mult de micile cadouri decât aceștia. Cele mai încântate femei provin din Turcia, unde un procent ridicat, de 67%, declară că micile cadouri spontane le fac fericite; totuși, Turcia este și țara cu cei mai mulți bărbați care se bucură de aceste mici recompense – peste jumătate dintre turci declarând, la rândul lor, că acestea îi înveselesc (51%), un procentaj situat peste media europeană.

De remarcat că majoritatea oamenilor (58%) nu se simt vinovați pentru banii cheltuiți ocazional pe lucruri mărunte ce îi fac fericiți. Acest rezultat confirmă concluziile studiului de anul trecut, conform cărora micile cadouri spontane sunt considerate, de către cei mai mulți, un drept fundamental. Totuși, nu numai că femeile cheltuiesc mai puțin, dar rezultatele arată că se simt și mai vinovate. Suedezele se simt cel mai vinovate din Europa, cu 26% declarând că sunt încercate de un sentiment de vinovăție (față de 16% în cazul bărbaților) – asta în ciuda faptului că suedezii sunt de aproape patru ori mai predispuși decât suedezele să cheltuiască mai mult pe mici cadouri spontane. 19% dintre aceștia cheltuiesc peste 100 euro pe un astfel de cadou, în timp ce doar una din 20 de femei ar investi la fel de mult în Suedia.

Rezultatele la nivel European pot da de gândit, dat fiind faptul că bărbații își cumpără mici cadouri spontane la fel de frecvent ca femeile și că cei mai mulți dintre aceștia fac acest lucru mai frecvent de o dată pe lună (18% bărbații, 17% femeile). Se pare că bărbații tind să se răsfețe la fel de des ca femeile, însă se bucură mai mult de cadouri cu prețuri mari: 24% dintre bărbați, față de 13% dintre femei, cheltuiesc pe recompense mai costisitoare, precum vacanțe, divertisment și tehnologie.

Micile cadouri pe care le preferă bărbații au costuri mai mari decât cele ale femeilor, care înclină spre articole cosmetice, reviste, ciocolată și prăjituri. Grecii confirmă aceste concluzii, 45% dintre aceștia – cel mai ridicat procent din Europa – recunoscând că vacanțele sunt principalul lor răsfăț; în același timp, 57% dintre românce și-ar cumpăra un ruj sau un alt produs cosmetic, mai mult decât în oricare altă țară din Europa.

34% dintre români își fac un astfel de cadou în fiecare lună, în timp ce 18% se răsfață o dată la șase luni, cheltuind, în medie, între 81 și 200 de lei (36%). Micile cadouri spontane pe care românii și le oferă constau în articole vestimentare, pantofi sau genți (53%), dar în top se află și ciocolata, dulciurile sau prăjturile (46%). Bărbații români preferă să ia masa în oraș (38% dintre bărbați comparativ cu 23% dintre femei), în timp ce româncele aleg hainele, pantofii sau gențile (66% dintre femei, comparativ cu 40% dintre bărbați).

Rezultatele studiului sugerează că bărbații europeni cheltuiesc mai mult pe experiențe și că folosesc micile cadouri spontane ca pe o modalitate de a spori bucuria „zilelor libere”: 18% spun că își cumpără astfel de cadouri în weekend-uri, față de 13% dintre femei care au afirmat acest lucru. De aici, concluzia că bărbații asociază micile cadouri spontane cu timpul liber, în timp ce femeile privesc aceste momente de răsfăț ca pe un mod de a aduce un strop de bucurie în viața de zi cu zi.

Studiul MasterCard Treat Index a stabilit că, indiferent de valoarea lor, micile cadouri spontane ne pot ridica moralul, lucru de care mulți dintre noi au nevoie în timpul lunilor lungi de iarnă. Este, de asemenea, reconfortant să știm că, în ciuda instabilității economice actuale, oamenilor nu le este teamă să investească în ei înșiși, din când în când. Sigur că toate aceste mici cheltuieli trebuie să se mențină într-o limită, așa încât să ne simțim împăcați cu ele”, a declarat Javier Perez, Președintele MasterCard Europe.

Studiul relevă și alte informații relevante despre modul în care abordarea noastră vis-à-vis de micile cadouri spontane variază de la o țară la alta, în funcție de generația de care aparținem:

  • Suedezii sunt cei mai predispuși la sentimente de vinovăție atunci când își cumpără mici cadouri spontane (21%), în timp ce rușii (9%) și turcii (8%) au procentele cele mai reduse de oameni cu regrete;
  • Turcii (71%) sunt și cei mai predispuși să își ofere un mic cadou cel puțin o dată pe lună, în timp ce cehii (27%) sunt cel mai puțin înclinați să se răsfețe atât de frecvent;
  • Cei din Generația Y sunt aproape de două ori (60%) mai dispuși decât baby boomerii (34%) să își ofere un mic cadou o dată pe lună sau mai frecvent;
  • Ocazia este, de asemenea, un factor important. Cei din Generația Y sunt de două ori mai predispuși să își cumpere mici cadouri spontane în weekend (21%), la finalul unei zile dificile de muncă (20%) sau în ziua de salariu (25%), comparativ cu baby boomerii, pentru care procentele scad la 14%, 7%, respectiv 14%.

Cercetarea a fost realizată de către Toluna în 17 țări: Austria, Belgia, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Rusia, Spania, Suedia, Elveția, Turcia, Marea Britanie, Cehia, Grecia, Ungaria și România. 15.129 de consumatori au fost intervievați în perioada 1-15 octombrie 2014.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,826 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu MasterCard: În Europa, bărbații cheltuiesc cel mai mult pe micile cadouri spontane

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: