Studiu Nielsen: Ocaziile de consum, preferințele consumatorilor și barierele de cumpărare a vinului

Conform datelor monitorizate în retail de Nielsen România, 60% din piața totală de vin este reprezentată de vânzările de vin alb și 30% vin roșu. Conform declarațiilor consumatorilor însă, principalul criteriu de alegere a vinului este gustul.

NielsenDar cine sunt consumatorii de vin? Bărbați, 35+ cu venit peste medie – acesta este segmentul ce tinde să aibă o pondere mai mare în rândul celor pe care îi numim heavy wine consumers, cei care beau vin de mai mult de zece ori pe lună. Totuși, cei care beau mai rar sunt și cei care sunt înclinați să investească mai mult într-un vin premium.

Credit foto: Shutterstock

Când este ales un vin mai scump?

Majoritatea respondenților au declarat că aleg un vin mai scump mai ales în ocazii legate de business, în care ies cu colegii sau cliențîi.

Conform datelor Nielsen Retail Audit, 22% din totalul vânzărilor de vin în retail sunt la sticlă de plastic, așadar în segmentul Economy. 50% din respondenți declară că la ultima achție au plătit între 15 și 25 de lei pe litru.

Ocazii

O treime din respondenți /respondente aleg să bea vin după ce termină sau chiar în timp ce fac treburi prin casă. Însă, pentru acesta ocazie de consum, de cele mai multe ori este ales un vin cu un preț mediu. Vinul este o alegere personală, preferința restului familiei este mult mai jos ca factor în decizie față de alte categorii cum ar fi băuturile nealcoolice.

Cum putem impulsiona vânzările de vin?

Piața vinului este încă o piață în dezvoltare dacă ne uităm la datele oficiale. În România se consumă 20 de litri/capita pe an*, în timp ce în Franța, țară în top 3 din punct de vedere consum de vin per capita, consumul este mai mult decât dublu.(*Sursă: INS, Consum vin per capita România, 2017)

Băutorii de vin sunt și băutori de bere: 40% din cei care au băut vin în ultimele trei luni au declarat că beau și bere, cu o frecvență de 2-3 ori pe săptămâna.Vinul și berea înseamnă lucruri diferite pentru consumator. Berea este percepută ca o băutură pentru toată lumea și toate ocaziile, cu un preț convenabil. Vinul este asociat deseori cu masa, dar și cu ocaziile de sărbătoare.

Principala barieră în a alege mai des vinul în locul altor băuturi este lipsa de cunoaștere în ce privește potrivirea cu o anume ocazie sau anumite feluri de mâncare. 53% din respondenți afirmă că plănuiesc să își cultive cunoștințele necesare alegerii corecte a unui vin, însă învățarea este un proces ce presupune o investiție de timp și efort.

Demersul de educare a consumatorului prin articole sau specialiști poate aduce beficii doar pe termen lung. Astfel, pentru stimularea frecvenței consumului de vin, producătorii sau retailerii pot încerca mai degrabă sugestii specifice targetate pe anumite ocazii, care să influențeze decizia la raft.

Cercetarea s-a realizat pe un eșantion de 800 respondenți (70% bărbați și 30% femei), reprezentativ la nivel total urban. Datele au fost colectate în luna mai, prin chestionar online autoaplicat.

Nielsen N.V. (NYSE:NLSN) oferă o înțelegere cuprinzătoare a ceea ce consumatorii vizionează (WATCH) și cumpără (BUY). Divizia BUY oferă producătorilor de bunuri de larg consum și retailerilor singură viziune globală pentru măsurarea performanței industriei de retail. Prin integrarea informațiilor din diviziile Watch și Buy, precum și a altor surse, Nielsen oferă clienților săi atât o măsurare de clasă mondială, cât și analize care îi ajută la îmbunătățirea performanțelor. Nielsen, o companie S&P 500, are operațiuni în peste 100 de țări care acoperă mai mult de 90% din populația întregii lumi.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,829 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu Nielsen: Ocaziile de consum, preferințele consumatorilor și barierele de cumpărare a vinului
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: