Next_Capitall

Studiu Nielsen – Impactul Covid asupra obiceiurilor de înfrumusețare

Pentru a afla ce s-a întâmplat în perioada carantinei și cum vor evolua în continuare preocupările de înfrumusețare ale româncelor, Nielsen România a realizat un studiu în mediul urban, cu femei cu vârste cuprinse între 18 și 65 ani, și a analizat în detaliu obiceiurile de utilizare și cumpărare a produselor de îngrijire și înfrumusețare, precum și modul cum se raportează femeile la aceste categorii.

Nielsen

O treime din femeile din mediul urban au lucrat de acasă în perioada restricțiilor de circulație datorate epidemiei COVID-19, restricții care au dus și la închiderea saloanelor cosmetice și a centrelor comerciale. Aceste schimbări au avut un impact imediat în comportamentul legat de produsele și activitățile de îngrijire și înfrumusețare ale femeilor.

Din studiul Nielsen “Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de înfrumusețare”reiese că 43% dintre femei au suferit o reducere a veniturilor iar o parte dintre ele chiar și-au pierdut locul de muncă. În plus, viziunea pentru viitor este destul de pesimistă, deoarece ele se așteaptă că veniturile și locul de muncă să le fie amenințate și în continuare.

„Am aflat că 35% din femei au lucrat de acasă în perioada restricțiilor de circulație iar 45% preconizează să o facă și în viitor, lucru pozitiv pentru finanțele personale dar negativ pentru facilitarea interacțiunilor în afară domiciliului. Astfel, a fost interesant să descoperim că activitățile de înfrumusețare au reprezentat o zona de confort și normalitate pentru femei, 63% dintre ele fiind de acord că o rutină de îngrijire constanța le-a ajutat să treacă mai bine prin perioada de izolare”, a declarat Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, Nielsen România.

Sunt, totuși, aspecte ce țîn de activitățile de înfrumusețare care inevitabil au avut de suferit că urmare a efectelor pandemiei, unul dintre ele fiind utilizarea produselor de machiaj. Izolarea la domiciuliu și purtarea măștilor medicale au dus la reducerea utilizării acestui tip de produse, chiar dacă nu toate categoriile de produse de machiaj au fost afectate în egală măsură.

Curățarea și îngrijirea/ tratamentul tenului sunt activități recurente ce au fost mai puțîn afectate – peste 90% din femei au continuat să folosească astfel de produse cu o frecvența similară sau mai mare față de ceea ce făceau în trecut. Îngrijirea/ tratamentul tenului este aria în care 6 din 10 femei sunt dispuse să investească mai multe resurse financiare pentru produse de calitate. În schimb, curățarea pielii este segmentul în care se fac cele mai multe compromisuri – doar 13% consideră că aceste produse merită o cheltuiala mai mare.

O altă arie de compromis au fost magazinele de unde s-au achiziționat produsele de îngrijire și înfrumusețare care, pe perioada restricțiilor de circulație, au fost și ele afectate. 4 din 5 femei au declarat că au făcut cumpărături numai din magazinele aflate în apropierea locuinței, în timp ce 57% au apelat mai des decât înainte la cumpărături online pentru produsele de îngrijire.

În același timp, 66% din femei au simțit lipsa plimbărilor prin magazine, iar majoritatea au declarat că, odată cu ridicarea restricțiilor, își vor relua multe din obiceiurile anterioare de a apela și la servicii profesionale de înfrumusețare.

Studiul a fost făcut pe un eșantion de 800 de femei, cu vârste cuprinse între 18-65 ani, reprezentativ pentru mediul urban. Datele au fost colectate în perioada 28 mai – 8 iunie 2020, prin chestionare autoadministrate aplicate online.

Nielsen

Nielsen

Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globală de măsurare și analiză de date care livrează cea mai completă imagine asupra consumatorilor și piețelor din întreagă lume. Nielsen este format din două unități de business. Nielsen Global Media oferă industriilor de media și publicitate un instrument de măsurare independent și sigur, care asigura o înțelegere comună a industriei și care permite pieței din domeniu să funcționeze. Nielsen Global Connect oferă producătorilor și retailerilor din piață bunurilor de larg consum informații și perspective acționabile și o imagine de ansamblu a acestei industrii complexe și dinamice, în care companiile trebuie în permanentă să inoveze și să crească.  Abordarea noastră îmbină datele proprii Nielsen cu alte surse de date pentru a ajută clienții să înțeleagă ce se întâmplă acum, ce urmează să se întâmple și cum pot acționa cel mai bine pe baza acestor informații. Nielsen, o companie S&P 500, are operațiuni în peste 100 de țări care acoperă mai mult de 90% din populația întregii lumi.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Publicația retail-FMCG.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 7,065 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu Nielsen – Impactul Covid asupra obiceiurilor de înfrumusețare
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: