Studiu: publicitatea online nu este atât de deranjantă pentru consumatori pe cât cred marketerii

Dacă în opinia consumatorului cele mai intruzive 3 medii de comunicare sunt reprezentate de SMS-uri, reclame TV și emailuri primite fără acordul lor, marketerii au o părere puțin diferită, considerând că pe lângă SMS și e-mailing, bannerul online este cel de-al treilea element din topul celor mai supărătoare medii de comunicare. Așadar, publicitatea online nu este atât de deranjantă pentru consumatori pe cât cred marketerii, se arată în studiul de piață desfășurat de Media Direction și Exact Cercetare și Consultanță, în vederea descoperirii modului în care pot relaționa în România mărcile cu consumatorii.

Gabriel Patru, Integrated Communication Director, Media Direction„Având în vedere posibilitățile din ce în ce mai mari ale consumatorilor de a fi o voce în relația cu mărcile, pentru branduri, maniera de a-și construi povestea s-a schimbat fundamental. Nu mai este vorba doar despre ce și unde spui, ci și de cui, cum și când o spui, întocmai ca într-o relație de cuplu”, declară Gabriel Pătru, Integrated Communication Director, Media Direction.

Studiul dezvoltat de Media Direction și Exact Cercetare și Consultanță reprezintă un studiu realizat în mai multe etape în Romania și urmărește analiza ecosistemului de comunicare, având la bază o metodologie dezvoltată de Digital Lab BBDO în colaborare cu Yahoo US. „Un studiu atât de complex era absolut necesar pentru a înțelege pe de o parte, felul în care tehnologia a transformat comportamentul media al consumatorilor, dar și pentru a înțelege cu adevărat felul în care marketerii percep aceste schimbări, iar concluziile sunt mai interesante decât ne așteptam”, a declarat Lacrămioara Loghin, Managing Director, Exact Cercetare şi Consultanţă.

Media plătita creează prima întâlnire a consumatorului cu marca: aici află despre existența mărcii și despre ce îi oferă marca respectivă: 61% dintre consumatorii intervievați sunt de acord că „un brand mare este ca o persoană interesantă la o petrecere”. Iar Paid Media joacă un rol foarte important în crearea imaginii de brand.

Atat specialiștii în marketing, cât și consumatorii consideră că ce-i prea mult strică. 71% dintre marketeri sunt de parere că “unele mărci transmit mesaje atât de intens și cu o frecvență atât de mare, încât ajung <să terorizeze> prin publicitate”. De cealaltă parte însă, consumatorii nu sunt atât de sensibili la asaltul mărcilor, doar 59% dintre ei fiind de acord cu afirmația de mai sus.

59% dintre consumatori consideră că informațiile de pe site-ul companiei prezintă și amplifică doar aspectele pozitive ale mărcii, in timp ce 62% dintre marketeri sunt de aceeași părere.

Mai mult decât atât, întrebați ce fac consumatorii pe site-ul unui brand, cel mai frecvent motiv de vizitare ales este cel de familiarizare cu marca/produsul/oferta – 56%, de a face cumpărături (acolo unde i se oferă această posibilitate) – 42% și de a trimite un email/comentariu prin intermediul site-ului oficial (32%), chiar dacă doar 16% menționează că li s-a răspuns ca urmare a trimiterii acestui email.

Aproximativ 50% dintre consumatori consideră că Rețelele sociale și site-urile de review-uri furnizează perspective realiste asupra mărcilor și că mărcile sunt forțate să fie mai responsabile datorită rețelelor sociale, chiar dacă într-o măsură semnificativ mai mică decât marketerii. Aceștia acordă zonei de social media o importanță mult mai mare în construirea imaginii de marcă în fața consumatorilor decât o fac consumatorii.

Studiul dezvoltat de Media Direction și Exact Cercetare și Consultanță s-a desfășurat în patru etape: primele două au avut la bază cercetare calitativă (atât interviuri cu marketeri de calibru, cât și cu consumatori influenți în social media). Următoarele două etape au fost cantitative: una în rândul marketerilor și una în rândul consumatorilor, în care au fost validate insighturile din primele două etape ale studiului. Perioada de pregătire a acestui studiu unic în România, culegerea informațiilor și procesarea datelor a durat aproximativ 6 luni de zile.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,907 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu: publicitatea online nu este atât de deranjantă pentru consumatori pe cât cred marketerii
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: