Studiu UNLOCK Research: Femeile care iubesc berea se simt moderne și autentice

Studiul calitativ realizat în luna octombrie 2014 de UNLOCK Research pentru Berarii României și-a propus să descopere care sunt motivațiile femeilor care preferă berea. Mai mult, fiind considerată de către societatea românească mai degrabă o opțiune atipică pentru o femeie, studiul a încercat să afle și care sunt de fapt percepțiile „celorlalți” – femei și bărbați – legate de femeile care beau bere.

www.wetouch.dk mail@wetouch.dk +45 3920 2224Premisele studiului se constituie într-o reală provocare, aș putea spune. Cultura românească încurajează mai degrabă conformismul, astfel că românii simt în general nevoia ca alegerile și preferințele lor să fie încuviințate și validate în permanență de către ceilalți. De-a lungul timpului, cultura a stabilit reguli și roluri clare bărbaților și femeilor. Pe de altă parte însă, expresii precum „băieții nu plâng” sau „o domnișoară nu bea niciodată din sticlă!” încep să fie tot mai des date la o parte și să își facă loc în societate acele persoane care nu vor sa se conformeze normelor învechite, ci să se exprime liber, fără constrângeri”, a declarat Alexandra Sandu, Research Executive Unlock Market Research.

Femeile participante la studiu au declarat că atunci când aleg să bea bere o fac în primul rând pentru că le place gustul și preferă această băutură în detrimentul altora, nicidecum pentru că ar vrea să demonstreze ceva prin această alegere. Au povestit că atunci când beau bere se simt moderne și încrezătoare, indiferent că aleg să consume această băutură la ieșirile cu fetele sau la ieșirile cu tot grupul de prieteni.

Totodată, ele percep berea ca pe o băutură potrivită celor mai multe ocazii, dar mai ales o băutură care destinde și completează perfect o ieșire între prieteni, la relaxare și socializare, o băutură revigorantă.

Deși femeile care preferă alte băuturi alcoolice au declarat că femeile care consumă bere riscă să fie percepute greșit și pot lăsa impresia de masculinitate și nonconformism, bărbații spun că atunci când văd o femeie care bea bere, văd o femeie absolut normală, sigură pe ea, care nu se teme să fie percepută greșit și care vrea să se simtă bine, în niciun caz o femeie mai puțin feminină.

Atunci când vine vorba de ceea le place cu adevărat, femeile moderne devin mai puțin interesate de părerile celor din jur și nu simt nevoia să se conformeze unor norme învechite. Contrar prejudecăților, ele aleg să consume bere în foarte multe ocazii, în special datorită gustului.

Din studiu mai reiese că femeile au apariții sociale mult mai controlate decât bărbații, se aranjează de fiecare dată înainte să iasă în oraș, indiferent că își planifică ieșirile spontan sau cu câteva zile înainte și sunt în general interesate de felul în care sunt percepute de către alții.

Cercetarea face parte din campania „Iubesc Berea”, lansată de Asociația Berarii României.

Desfășurată sub un slogan care rezumă atitudinea consumatorilor de pretutindeni vizavi de bere – Iubesc Berea –, campania reprezintă un demers în premieră, inițiat pe termen lung la nivel european, România fiind prima țară care a adoptat și lansat această campanie, coordonată de către Berarii Europei.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,853 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Studiu UNLOCK Research: Femeile care iubesc berea se simt moderne și autentice

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: