Top 100 cele mai puternice branduri românești, by Revista BIZ

Revista Biz a lansat astăzi, 10 septembrie, în cadrul conferinţei BrandRo prima ediţie extinsă a topului mărcilor româneşti „100 cele mai puternice branduri româneşti”, clasament ce are la baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research.

top 10 marci romanesti puternice 2014Pentru al cincilea an consecutiv Borsec se află pe prima poziţie în topul brandurilor româneşti şi este urmat de Dero, Gerovital, Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec şi Petrom. 7 dintre primele 10 branduri sunt din FMCG.

„Dacă acum cinci ani vorbeai despre branduri româneşti, interlocutorii întrebau miraţi dacă avem 50 de branduri. Aveam, dar nu erau promovate, şi nu ne pasă de ele! După cinci ani în care am promovat şi prezentat cele mai puternice 50 de branduri româneşti, am realizat anul acesta primul top 100 cu branduri româneşti puternice” declara Marta Uşurelu, Redactor Şef, revista Biz.

În clasamentul de anul acesta remarcăm o evoluţie a bunurilor de folosinţă îndelungată (Artic, Dacia), a serviciilor (Petrom, branduri bancare, Medlife) şi a retailului online şi offline (eMag, Dedeman, Mobexpert). Această evoluţie ar putea indică o revigorare a încrederii consumatorilor în posibilitatea de a-şi recăpăta stabilitatea de zi cu zi. Revenirea bunurilor de folosinţă îndelungată şi a serviciilor în top fiind un indicator de depăşire psihologică a crizei

În 2014 categoria “alimente” suferă mai mult decât în alţi ani, în special zona alimentelor procesate, carne, mezeluri sau băuturi răcoritoare carbogazoase. Polarizarea „naturalul e valoros, sinteticul e păgubos” se aprofundează în 2014.

photoPrezentarea clasamentului, a metodologiei şi a concluziilor topului se găsesc pe www.revistabiz.ro. Rezultatele studiului pot fi citite integral în a cincea ediţie a cărţii “ 100 cele mai puternice branduri româneşti”.

BrandRo, primul eveniment Biz din această toamna, a strâns peste 100 de specialişti în branding, manageri şi antreprenori, profesionişti din domeniul marketingului şi al publicităţii, lideri de opinie şi reprezentanţi media.

Este un eveniment dedicat analizei strategiilor brandurilor româneşti în lupta lor de diferenţiere faţă de marile branduri internaţionale precum şi dezbaterilor despre provocările şi oportunităţile pe care momentul actual şi contextul global le prezintă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Un comentariu la „Top 100 cele mai puternice branduri românești, by Revista BIZ”

  1. Pingback: Sinteza săptămânii 8 -12 septembrie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *