Perspective și trenduri pentru piața mondială de retail, în 2018

Industria de retail trece printr-o perioadă foarte bună și se așteaptă o creștere semnificativă în perioada următoare. Tendințele actuale ale retailului sunt determinate de anticiparea faptului că va fi un consum semnificativ și în 2018, conform ultimului studiu Deloitte 2018.

retailCreșterea mondială pieței de retail va ajunge de la 3,2% până la 3,8%, cu o competiție puternică în ceea ce privește formatele, canalele și jucătorii de pe piața de retail, competiție care va continua și în perioada următoare.

Credit foto: Shutterstock

Piața de retail este în tranziție, iar condițiile pieței pentru adoptarea inovației și reevaluarea parteneriatelor sunt cât se poate de favorabile.

Este o industrie unde apar tot timpul provocări noi dar și oportunițăți în adaptarea și adoptarea unor modelele de business din retailul tradițional. Magazinele fizice și nevoia de a angaja resursă umană nu vor dispărea. Pentru mulți retaileri, deținerea unui magazin, atât fizic, cât și online, va rămâne o componentă importantă a procesului de dezvoltare.

Consumatorii se bucură de tot mai multe opțiuni – branduri cunoscute se reînnoiesc atacând operațiunile din online, dar concentrându-se asupra celor din magazine; noile companii apărute pe piață, atât cele specializate în online, cât și cele bazate pe aplicații, sunt în curs de creștere. Consumatorii au așteptări ridicate în ceea ce privește experiența lor la cumpărături, iar acest lucru nu trebuie să ne surprindă.

Principalele tendințe identificate:

  • Recalibrarea strategiilor de retail. Pentru mulți retaileri, forța de muncă va avea un dublu rol tot mai important, atât în online, cât și în magazinele fizice. Cu toate acestea, retailerii trebuie fie conștienți că pentru a realiza o creștere profitabilă în mediul extrem de competitiv de astăzi – în care tehnologiile digitale pot nu doar să influențeze, ci și să capteze cote de piață – trebuie să își reînnoiască strategia.
  • O perspectivă economică bună. Economia va continua să crească la o rată moderată de 2,0% -2,5% în 2018. O sursă importantă de creștere sunt consumatorii, care au beneficiat de o piață puternică a muncii și de venituri în creștere. Perspectivele de creștere pe termen lung ale industriei de retail sunt sprijinite de către aceștia.
  • Deconstrucția duce la reconstrucție. Știrile abundă în titluri care anunță „apocalipsa retailului”, „dispariția retailului”, precum și numeroase închideri ale magazinelor fizice. Dar realitatea care modelează perspectivele industriei de retail este destul de diferită. Consumul crește și evoluează într-o gamă largă de formate și canale – un semn că retailul este în curs de transformare.
  • Crearea unei alianțe cu clienții, atât în online cât și în magazinele fizice. Astăzi perspectivele industriei de retail reflectă faptul că preferințele și comportamentele consumatorilor nu sunt statice; acestea se modifică în funcție de vârstă, venit, sezonalitate și alte tendințe de pe piață.
  • Unde e bine să se investească? Strategie și excelență operațională. Tehnologiile emergente – comerțul electronic de pe rețelele de socializare, recunoașterea facială în punctele de vânzare eCommerce, realitatea virtuală și IoT promit să transforme experiența clienților de retail mai mult ca niciodată.

Întregul conținut al site-ului www.retail-FMCG.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,841 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Perspective și trenduri pentru piața mondială de retail, în 2018
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: