Uleiul, cel mai cumparat produs sub marca proprie

Oferta de marci proprii din comertul modern este importanta in alegerea magazinului pentru 25% dintre romani, conform unui studiu realizat de Mercury Research in luna iulie. Preturile mici (72%), garantarea calitatii produselor de catre magazine (31%) sau exclusivitatea, respectivele produse gasindu-se doar in anumite magazine (30%), sunt principalele motive care ii determina pe romani sa cumpere produse sub marca proprie. In viitor, intentiile de cumparare indica o usoara crestere, intrucat 13% dintre romani declara ca vor cumpara mai multe produse sub marca proprie decat in prezent.

Studiul arata, de asemenea, evolutia marcilor private in timp, unele categorii cunoscand o crestere semnificativa in ultimii ani. Daca fata de 2010, pentru categoriile de produse care nu au un impact ridicat asupra consumatorilor (servetele, hartie igienica) tendintele se pastreaza similare, in prezent, in topul celor mai cumparate produse apar si categorii cu importanta mai mare in cosul de cumparaturi, cum ar fi cele alimentare. Cea mai notabila prezenta este uleiul, care se situeaza in fruntea clasamentului (54% dintre romani au cumparat ulei sub marca proprie).

“Schimbarile produse in ultimii ani sunt rezultatul increderii tot mai ridicate pe care marcile private o inspira, in special daca ne referim la anumite categorii de produse. O mare parte dintre romani, mai mult de jumatate, are la fel de multa incredere in marcile proprii ca si in cele apartinand marilor producatori”, declara Andrei Canda, Client Service Director, Mercury Research

In acelasi timp, rezultatele studiului arata ca sunt anumite categorii de produse unde rezervele sunt mai mari fata de marcile proprii. In aceste categorii intra in principal produsele care au un impact asupra aspectului fizic, cum ar fi cosmeticele sau produsele de ingrijire personala. Mai mult de o treime dintre romani nu ar cumpara aceste categorii de produse sub marca proprie.

“O comunicare mai convingatoare si construirea unor marci puternice pe aceste categorii, ar putea ajuta cumparatorii sa inteleaga produsele si sa ii determine sa le aleaga mai des”, declara Andrei Canda, Client Service Director, Mercury Research.

marcaprivata

In prezent, Aro (Metro) este cea mai cunoscuta marca proprie, 69% dintre romani au auzit de aceasta, in timp ce 28% au si cumparat-o in ultimele 6 luni. In schimb, K-Classic (Kaufland) este cea mai cumparata marca proprie (47%), desi are un grad de notorietate mai scazut, 55% dintre romani au auzit de aceasta marca.

“In ultimii ani, tot mai multe marci proprii au cunoscut un grad de notorietate ridicat. Acest fapt coreleaza in unele cazuri si cu notorietatea magazinelor sau gradul de acoperire nationala, marcile proprii beneficiind de capitalul de imagine al acestora. De asemenea, marcile care poarta numele magazinelor au o mai mare notorietate, fiind sustinute si de renumele acestora. Printre exemplele in acest sens, confirmate si de rezultatele studiului, sunt Metro, primul retailer din comertul modern din Romania, cu o notorietate foarte mare, sau magazine precum Carrefour cu peste 120 de magazine, Kaufland cu peste 80 sau Billa cu peste 70”, declara Andrei Canda, Client Service Director, Mercury Research.

Studiul a fost realizat in luna iulie 2013 pe panelul online Mercury Research, pe un esantion de 351 de persoane cu varsta peste 18 ani care locuiesc in mediul urban.

Mercury Research este cea mai mare companie independenta de cercetare de piata din Romania. Prezenta pe piata din Romania din anul 1994, compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG. Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Pentru un conținut unic, accesați AICI secțiunea Premium.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,921 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Uleiul, cel mai cumparat produs sub marca proprie
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. E o gluma?
    Metro Quality nu mai exista de cel putin trei ani buni…
    :) :) :)

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: