Un nou studiu GfK România despre implementarea social media în companii

GfK România a realizat un studiu care urmăreşte cum sunt organizate activităţile de social media în companii şi cât de formalizate sunt acestea.

Astfel,  22% dintre companiile care au desfăşurat activităţi de social media au apelat la agenţii de specialitate. Motivele pentru care au apelat la astfel de companii ţin de: experienţa acestora în domeniu (49%) şi de eficienţa lor (11%).

Companiile care nu au apelat la agenţii specializate nu au făcut-o pentru că nu au avut un buget disponibil (48%), pentru că au considerat că nu este cazul (20%) sau pentru că au considerat că au oameni care se pricep în cadrul companiei (17%).

Chiar dacă au apelat la o agenţie externă, aproximativ 3 din 4 companii care au făcut acest lucru au avut şi în interior o persoană sau mai multe care să aibă în responsabilitate activităţile de social media”, declară Traian Năstase, Online Project Manager GfK România.

De asemenea, 56% dintre companiile care au avut în interiorul propriei companii persoane responsabile de activităţile de social media, au implicat 1-2 persoane. În cazul a 44% dintre aceste companii, acestea au implicat 3 sau mai multe persoane, fapt ce poate sugera şi faptul că, în bună parte, nu există persoane clar definite în companie care să se ocupe de aceste activităţi.

Totodată, 21% dintre companiile care au făcut social media în 2011 au apelat la blogguri independente. Alegerea bloggerilor pentru campanii nu se face la întâmplare. Criteriile principale de alegere a acestora ţin de numărul de vizitatori pe blog (pentru 70% dintre agenţiile care au făcut campanii prin bloggeri) şi temele abordate (66%). Alte criterii ţin de notorietatea şi imaginea bloggerilor în piaţă, pentru aproximativ 55% dintre companiile care au apelat la bloggeri, în vreme ce 44% au ţinut cont de recomandările primite de la agenţiile cu care lucrează.

Studiul a fost realizat online pe panelul de respondenţi askGfK. Au fost chestionate 410 persoane, decidenţi sau co-decidenţi în ceea ce priveşte activitatea de comunicare, care au realizat sau intenţionează să realizeze campanii în reţelele sociale în următoarele 12 luni.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din Retail & FMCG în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 6,990 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Studii de piata » Un nou studiu GfK România despre implementarea social media în companii
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: